בתי אבות סיעודיים בצפון – איך לבחור נכון?

בתי אבות סיעודיים בצפון – איך לבחור נכון?

כשאדם מבוגר מאבד את היכולת להתנהל באופן עצמאי, ובפרט זקוק לעזרה בביצוע הפעולות היומיומיות הבסיסיות ביותר, הפתרון הנכון עבורו הוא מעבר לאחד מבתי האבות הסיעודיים השונים בצפון הארץ. במקום זה הוא יזכה להשגחה מסביב לשעון, סיוע בהתנהלות (אכילה, רחצה וכו') ולא פחות חשוב, תשומת לב רבה. על-מנת להבטיח חיים עם איכות מרבית בשלב הכל כך רגיש ומאתגר של החיים, חשוב לבחור נכון את בית האבות הסיעודי המתאים ביותר – ולשם כך כדאי להתייחס לשיקולים הבאים:

השירותים שמספק כל אחד מבתי האבות

השגחה צמודה, עזרה באכילה וברחצה, הקפדה על נטילת התרופות ועוד טיפולים רפואיים הכרחיים הם הבסיס המתבקש לשהות בבית האבות. מומלץ לבחון אילו שירותים נוספים מספק כל בית אבות סיעודי: פיזיותרפיה, מספרה, ריפוי בעיסוק בדרכים שונות ועוד יכולים לשפר במידה ניכרת את מצבו של האדם הסיעודי, ולהקל עליו את הקושי הבלתי נמנע עקב המגבלות שמהן הוא סובל.

עוד דגש חשוב הוא מספר נשות ואנשי הצוות – גם באופן כללי וגם בכל נקודת זמן נתונה. זהו פרמטר קריטי משום שאם בבית האבות אין מספיק עובדים ביחס למספר הדיירים, התוצאה עלולה להיות תשומת לב מועטה מדי לכל קשיש סיעודי.

תנאי המגורים

עבור קשישים סיעודיים שמעדיפים פרטיות מוחלטת, בחירה בבית אבות שיש בו חדרי יחיד פנויים היא כמובן האופציה הטובה ביותר. במקומות אחרים החדרים מיועדים לשני בני אדם, ובכל מקרה כדאי לוודא שאין צפיפות רבה מדי. בהקשר זה אסור לשכוח שבגיל מבוגר קשה להסתגל לתנאים שונים מאלה שהאדם היה רגיל אליהם במשך כל השנים, ולכן החשיבות הרבה של הפרטיות ושל תנאי המגורים.

האווירה במקום ויחס אנשי הצוות

בניגוד לפרמטרים הקודמים, שהם מדידים, את האווירה והיחס בכל בית אבות סיעודי בצפון אי אפשר למדוד – אבל כן חשוב לנסות להעריך. דרך אחת היא להתרשם מהמצב במהלך הביקור, ולמעשה כדאי לבקר יותר מפעם אחת בבית האבות לפני שמעבירים אליו קשיש סיעודי. המלצה נוספת היא לבקר פעם אחת גם בלי תיאום מראש, מעין ביקורת פתע שתספק תמונת מצב אמינה. עוד דרך חשובה לקבל מידע לגבי היחס של הצוות לדיירים היא לשאול קרובי משפחה של אלה שכבר חיים בבית האבות, ובפרט מי שנמצאים שם זמן רב.

לוקיישן

אחד המפתחות החשובים ביותר לחיים עם איכות גם לאחר המעבר לבית האבות הוא ביקורים תכופים ככל האפשר של בני המשפחה. בהתאם רצוי להתייחס גם למיקום של כל אחד מבתי האבות הסיעודיים בצפון – כך שניתן יהיה להגיע לבית החדש של אבא או סבא, אמא או סבתא, בזמן קצר ובמקסימום נוחות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה