בתי אבות בחדרה

בתי אבות בחדרה

הביטוי "בית אבות" והקונוטציות הנלוות אליו, אינן תמיד חיוביים אצל השומעים אותו – לא תמיד בצדק. בתי אבות אומנם קיימים כבר עשרות או אולי מאות שנים, אבל אלה עברו מהפיכה של ממש בעשרות השנים האחרונות ועודם עוברים.

הכניסה של סטנדרטים גבוהים וחדשים של איכות מגורים ושירות שינתה כליל את חווית המגורים – גם בבתי אבות לאנשים שהם יותר עצמאיים, וגם בבתי אבות סיעודיים או גריאטריים.

השיפור ניכר בכל מימדי החיים בבתי האבות – החל מאיכות החדרים והתזונה, ועד לאופי ואיכות הפעילויות. ניכר כי היום, יותר מאי פעם, מבינה ההנהלה שההחלטה להיכנס לבית אבות הינה החלטה מרחיקת לכת עבור חיי הקשיש, זו החלטה שהיום מקבלים בתיאום עם אנשי מקצוע וגם המעבר עצמו – חשוב שיקרה בצורה הדרגתית ומדורגת.

היתרונות במעבר לבית אבות בחדרה

  • פתרונות טיפול מלאים – הסיבה החשובה ביותר במעבר לבית אבות בחדרה הוא העובדה כי קשה להעניק לקשיש את הטיפולים הרפואיים השוטפים בביתו. בבית אבות, הקשיש יזכה זוכה לבדיקות ולטיפול רפואי שוטף על ידי צוות מקצועי הכולל רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ועובדים סוציאליים.
  • סביבה בטוחה – בתי האבות מהווים סביבה בטוחה עבור הגרים בהם, הן מבחינת נגישות לנכים והתאמה של של המבנים והחדרים לצרכי הקשיש והן מבחינת בטחון בריאותי אישי.  בתי האבות מאויישים 24 שעות ושבעה ימים בשבוע, ויש בהם מנגנוני אבטחה מתוחכמים שמאפשרים לקשישים ולבני משפחותיהן לישון בשקט כשהם יודעים שבמידה וקורה מקרה חירום יש מישהו שיכול להגיב בצורה מיידית.
  • חיי חברה – הבדידות, אומרים – הורגת. אחת התופעות החמורות ביותר בגיל השלישי היא תופעת דיכאון הבדידות. בבתי אבות ישנו שפע של פעילויות פנאי, בידור וחברה אשר מוצעים באופן משותף וכולל לכל דיירי בית האבות. האופי המיוחד גורם לתושבי הבית לקשור בינם לבין עצמם קשרים אישיים ויחסים חברתיים (ולפעמים אף מציאת זוגיות!).
  • קרבה למשפחה המורחבת – למזלינו, ושלא כמו המון ערים בישראל –ישנם לפחות שני בתי אבות בחדרה. המעבר של הקשיש לבית אבות יכול להיות טראומתי אם המשפחה הקרובה והאנשים שהוא מכיר לא יוכלו לבוא לבקר אותו באותה תכיפות שהיו עושים זאת לפני המעבר לבית אבות. הקרבה הפיזית תאפשר לכם לבוא מתי שתרצו ולבלות זמן איכות עם יקירכם.

בתי אבות ודיור מוגן

ישנם הבדלים ברורים בין בתי אבות ודיור מוגן. באופן גס ניתן להגיד שבתי אבות מיועדים לאנשים שפחות עצמאיים ודורשים יותר תמיכה רפואית וסיעודית מתמשכת (יומית או מסביב לשעון) ומוסדות של דיור מוגן יותר מתאימים לאנשים שמתנהלים בצורה עצמאית ויכולים גם לצאת לטיול או ליסוע לחו"ל (ולחזור הביתה – לדירה שלהם במוסד הדיור המוגן). אולם, היום, ישנם גם בתי אבות לעצמאיים וגם מוסדות דיור מוגן לתשושי נפש וקשישים סיעודיים.

בבואכם לבדוק האם ליקירכם מתאים בית אבות או דיור מוגן תוכלו לבצע סקירה מקיפה ברחבי האינטרנט, לקרוא חוות דעת, ולהסתכל על תמונות וסרטונים מחיי היומיום במוסד. כל אחד מהמוסדות ישמח לארח אתכם לביקור ולהציג בפניכם באופן חי ו"בשטח" איך נראים החיים במקום

בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה