בקלות ובפשטות הכל אפשרי – השיטה שכובשת את עולם הטיפול הרגשי

בקלות ובפשטות הכל אפשרי – השיטה שכובשת את עולם הטיפול הרגשי

שיטת ORB  הפכה להצלחה בקרב לא מעט ישראלים, שהצליחו להיפתר מבעיות של חרדה, לחץ תמידי, שחיקה ואכילה רגשית. הפעם אנו מביאים את סיפורה המרגש של גילי חדש שהפכה ממטופלת למטפלת

גילי חדש היא מטפלת מזה 10 שנים, בת 33, גרושה ואמא ל- 2 ילדים.

לפני כשנתיים החלה לחפש לימודים בתחום הרגשי, עם החלטה ברורה שהיא בוחרת את השיטה "שיש בה הכל". היא הקדישה לזה מספר חודשים, בדקה הרבה שיטות, מכללות וסילבוסים.

הכל היה "כמעט" מבחינתה: הסילבוסים היו מסקרנים אבל בכל מקום משהו היה חסר.

שנת הלימודים האקדמאית כבר התחילה בלעדיה מה שיצר תסכול גדול מכיוון שלא מצאה את מקומה.

לאחר כמה חודשים, בשיטוט אקראי בפייסבוק, נתקלה בפוסט של בטי שרם אדרי, המספר על המכללה שהא פתחה ובה היא מלמדת שיטת טיפול שהיא פיתחה.

לגילי הייתה היכרות מוקדמת עם בטי שרם עוד מתקופת לימודי התואר, וכשראתה את הפרסום היה לה ברור שהיא הראשונה להיות שם! מבחינתה זאת הייתה הזדמנות חייה! ללמוד ולראות מקרוב איך בטי עושה את זה, איך היא מיישמת את המוטו שלה "הכל אפשרי בקלות ובפשטות" כי אצל גילי לא היה קל בכלל. הקושי היה בכל מישור בחייה – הזוגי, הרגשי, ההורי והתפתחותי.

גילי היית אישה בת 30 מנותקת, מבודדת ועם גוף כבד ועייף שרחוק מלהיות תואם לגילה.

בטי חיבקה וקיבלה את גילי מהרגע הראשון עם אמונה שלמה בה. באמצעות שיטת ORB היא טיפלה בגילי רגשית והסירה כל חומה בה, חיזקה את הקשר שלה עם הילדים ושינתה את מסלול חייה.

"השיטה העניקה לי ביטחון וערך עצמי ויכולת מסוגלות גבוהה" אומרת גילי "המחשבות על איך לגמור את החודש נעלמו ובמקומן הגיעו חלומות, שברוך השם, אני מממשת אותם בלי הפסקה. לפני שיטת ORB הייתי יוצאת מהבית לטפל עם בקושי מחשבתי ורגשי גדול בגלל חרדות היום. ברוך השם, היום אני כבר כמעט לא בבית, היומן שלי מלא והשתלבתי בסגל ההוראה במכללה."

שיטת ORB בקלות ובפשטות הפכה להיות 90% מהכלים הטיפולים שגילי עובדת בהם היום. ההישגים בקליניקה שלה עלו על כל מה שחלמה עליו עבור המטופלים שלה, מבחינתה היא סוף סוף מצאה את השיטה שיש בה הכל, שלא מפספסת שום רובד באדם ובכך מאפשרת באמת להעביר תהליך טיפולי שלם.

בטי שרם סבלה שנים מהפרעת אכילה בולמוסית. יום אחד, כשהיא שוקלת כמעט 100 ק"ג וכל גופה רועד אחרי עוד התקף, היא קמה מהמיטה והחליטה להילחם.

"תפקדתי כמורה ומחנכת כ-20 שנה וסבלתי מעודף משקל, בגיל 40 הגוף אותת שהוא במצוקה. התקפי האכילה הפכו אותי לאדם עצוב שתחושת אשמה מלווה אותו בכל צעד שהוא עושה, והגעתי למשקל של כמעט 100 ק"ג" מספרת בטי.

נקודת שפל זו של חייה, שבה היא מסתגרת בחדרה שעות ארוכות ומתביישת בהתקף שעברה ובהתמכרות הבלתי נשלטת למזון שמפצה על נטייה לדחיינות, על תחושות של כעס ואשמה ועל חוסר איזון מנטלי, היא גם הנקודה שבה בטי שרם הבינה שזה הזמן לבחור בעצמה. קלישאה ככל שתישמע, אבל הבחירה בעצמנו היא מושג המפתח בתחילתו של תהליך ההחלמה: השינוי שנוצר כשבוחרים לשים את עצמנו במקום הראשון.

המסע שעשתה בטי בכדי להתגבר על האכילה הרגשית היה חובק עולם: היא בחרה לבקר בכל יעד שבו ייתכן ותגלה על עצמה משהו חדש, וכך פיתחה את שיטת ORB לה שלושה שלבים: Observe – התבוננות וזיהוי מקור התקיעות הטיפולית, Release – שחרור ההתנגדות והפחדים שנלווים לה, ו-Build – בנייה מחדש של ההתנהגות ועיצוב דרך חיים מוכוונת מטרה.

ב-2012, שנים אחרי אותה נקודת שפל שחוותה, היא הבינה שהדרך הטובה ביותר להמשיך את המסע לריפוי עצמי תהיה לעזור לאנשים אחרים ופתחה לראשונה קליניקה לטיפול בשיטה שפיתחה.

"רוב האנשים יעדיפו לקבל כלים פרקטיים בעזרתם יראו תוצאה בפרק זמן לא רב" אומרת בטי,  שיטת OBR משלבת כלים מעולמות ה-NLP, האימון האישי וה-CBT, לכן לאנשים קל להתחבר אליה וההשפעה על נפשו של המטופל מהירה יותר".

המושג "אימון רגשי" הוא לא מושג שגור, אך מחקרים מצביעים על כך שכ-30% מכלל אוכלוסיית העולם סובלת מבעיות נפשיות כמו מצב כרוני של לחץ, דיכאון, חרדות, פחדים ועצבנות.

שיטת ORB מנסה להבין כיצד ניתן להיפתר מבעיות רגשיות אלה, באמצעות האימון רגשי.

השיטה הפכה להצלחה בקרב לא מעט ישראלים, שהצליחו להיפתר מבעיות של חרדה, לחץ תמידי, שחיקה ואכילה רגשית.

את הקליניקה הקטנה החליפה בטי במכללת אפקט שפתחה ביבנה המכשירה מטפלים עפ"י סיווג הבעיות איתן הם מתמודדים, ובימים אלה היא פותחת את ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה.

הקורס המלא כולל 32 מפגשים במסלול שנתי, בעלות של 11,900 ₪ לקורס, כשכל מפגש אורך כ-5 שעות. קורס חלקי אורך 3 חודשים. הקורסים מלמדים להתמודד עם חרדות פחדים ופוביות, התמכרויות, הפרעות אכילה ואכילה רגשית, הדרכת הורים – למאמנים ומטפלים המתמחים בילדים. מדובר בלימודי תעודה, כשהמכללה מוכרת ע"י הלשכה לרפואה משלימה בישראל, ולכן המטפל מוכר ע"י חברות הביטוח, והמטופל יכול לקבל החזר מהביטוח הפרטי. הלימודים מתאימים למטפלים המעוניינים להרחיב את תחומי התמחותם, ולאנשים שמעוניינים לטפל בעצמם.

תמונה: יח"צ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה