בית אבות – כל היתרונות

בית אבות – כל היתרונות

אנשים רבים מתמודדים עם אותה שאלה: האם לשלוח את הוריהם הקשישים לבית אבות, או להשאיר אותם בביתם? השאלה הזו מעלה אמוציות רבות, הן בקרב הילדים (שכבר לא כל כך ילדים) והן בקרב הוריהם, וזאת בעיקר כי אנשים רבים לא חשופים ליתרונות הרבים של בית אבות או בית אבות סיעודי.

אם אתם נמצאים עכשיו בדיוק בדילמה האם להעביר את ההורים לבית אבות, הכתבה הבאה תבהיר את כל היתרונות של מוסד כזה, ואיך לבחור נכון.

פיקוח

חלק מהחששות הבולטים הוא שיקרה משהו לקשיש כשהוא נמצא בביתו – למשל, מה יקרה אם יפול במקלחת ולא יוכל לקרוא לעזרה? בבית אבות תמצאו פיקוח מתמיד, דבר החשוב במיוחד בעיקר אם מדובר על קשישים סיעודיים. הדיירים בבית אבות זוכים לנוכחות קבועה של אחיות, מטפלים ומפקחים בכל שעה ביממה, וכך אתם יכולים להיות עם ראש שקט, בלי לחשוש שמשהו עלול לקרות ליקירכם. מדובר על יתרון גדול מאוד לטובת בתי האבות, וצריך לקחת אותו בחשבון.

מענה על כל הצרכים

לכל קשיש צרכים ייחודיים לו, וקשישים סיעודים נזקקים פעמים רבות לעזרה בפעולות הבסיסיות ביותר – כמו מקלחת או אכילה, ואפילו תזכורת לגבי מתן תרופות. בית אבות (וכמובן בית אבות סיעודי) עונה על כל הצרכים האלו, ובין כתליו אפשר למצוא רופאים גריאטריים, עובדים סוציאליים וטיפולים פיזיותרפיים לצד מגוון טיפולים רחב, כך שתהיו בטוחים שכל צרכיו של הקשיש נענים ושהוא זוכה לטיפול רציף.

חיי חברה

קשישים רבים מוצאים את עצמם בודדים מאוד. בתי אבות מאפשרים לקשישים להנות מחיי חברה פעילים ומגוון פעילויות המתאימות להם – הופעות, הצגות, יצירה, חוגים, משחקים והרצאות. החיים בבתי אבות הם מאוד שיתופיים וחברתיים, וזהו אחד היתרונות הבולטים של מוסד מסוג זה; הקשיש מוקף באנשים אחרים, יש לו תמיכה קבועה שמפיגה את הבדידות והוא יכול להנות מחיי חברה עשירים.

התאמה בין הקשיש לבית האבות

לבין תנאי המקום. לכן, כדאי מאוד לסייר בין כמה מוסדות ולבדוק ביחד איזה מהם מתאים. שימו לב על אף כל האמור למעלה, על מנת שהקשיש יהיה מרוצה מבית האבות, חייבת להיות התאמה בין צרכיו לפעילויות, לניקיון, לאכול, לפרטיות החדרים ולמרחק מביתכם, וכן שוחחו עם הצוות המטפל ועם מנהל/ת המוסד. כך תקבלו את כל המידע שאתם זקוקים לו כדי לקבל החלטה כמה שיותר נכונה, שתתאים גם לכם וגם ליקירכם, ותהפוך את המעבר לחלק ככל האפשר.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה