ביצוע סקרים – מה חשוב לדעת?

ביצוע סקרים – מה חשוב לדעת?

יש חברות רבות בארץ המספקות שירות ביצוע סקרים. השירות מיועד עבור עסקים וארגונים והוא מסייע להם לייצר מוצרים ושירותים מעולים וזאת בהתאם לנתונים המתקבלים מהסקרים.

איזה סוגי סקרים יש?

יש כל מיני סוגים של סקרים. העסק או הארגון בוחרים את הסוג המתאים בהתאם לייעוץ שיקבלו מהחברה המספקת את השירות. להלן הסוגים המוכרים של הסקרים:

-סקרי משוב מלקוחות – הלקוחות ממלאים את הסקרים ובהתאם לתוצאות שהתקבלו, ניתן לבנות קמפיינים שיווקיים וגם לבצע תכנון מדויק של המוצרים והשירותים שחסרים לצרכנים.

-סקרי שביעות רצון עובדים – יש שימוש במערכות סקרים שהינן מקוונות וגם אנונימיות, בתוך הארגון או העסק וזאת על מנת לאסוף משוב מהעובדים. כך באמצעות התוצאות שהתקבלו, אפשר לייעל את העבודה, לשפר את המורל, לשפר את התפקוד וכו'.

-סקרי חקר שוק – מדובר על סקר שמספק נתונים משמעותיים הקשורים לצרכי הבסיס של הצרכנים, לשיטות הקניות שלהם ועוד. בהתאם לנתונים שהתקבלו, אפשר לתכנן אסטרטגיות שיווקיות.

-סקרי מודעות למותג – סקר שבוחן את רמת הידע של הצרכנים לגבי המותג שלכם. הנתונים של הסקר יכולים לעזור בייעול הקמפיינים השיווקיים, בשינוי האסטרטגיה העסקית וכו'.

-סקרי ייצור לידים – אלו מסייעים לארגון או לעסק לצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים (לידים). כך באמצעות התוצאות שהתקבלו, אפשר להבין את הצרכים של אותם לקוחות, את ההעדפות וכו'. בהתאם לכל אלה, אפשר בסופו של דבר, גם להגדיל את המכירות.

ביצוע סקרים עבור מוצרים חדשים

אם יש רעיון למוצר או שירות ולא בטוחים האם יצליח בשוק, אז מומלץ לבצע סקר ולאסוף נתונים רלוונטיים. הדבר יכול להיעשות באמצעות סקרים טלפוניים, סקרים ניידים, קבוצות מיקוד וכו'.

יתרונות ביצוע סקרים לעסקים

הסקרים מספקים יתרונות במגוון תחומים שקשורים לעסק כמו, התחום השיווקי, התחום הדמוגרפי, תחום בדיקת המוצרים (כל מה שקשור לעניין במוצר או השירות לפני שהוא יוצא לשוק), תחום משוב לקוחות (אפשר לקבל מידע לגבי עיצוב מוצרים עתידיים וזאת בהתאם לשביעות רצון שהלקוחות הפגינו או שלא הפגינו לגבי מוצר או שירות מסוימים), בניית נאמנות למותג וכו'.

שאלות ותשובות

למה חשוב להשתמש בסקרים?

כי הם יכולים לתת תובנות חזקות וכי מדובר על דרך מתקדמת ומקצועית שמאפשרת לארגונים ועסקים לדעת מה הלקוחות שלהם רוצים ואיך להתאים להם מוצרים ושירותים בעתיד.

מה אפשר לבדוק באמצעות ביצוע סקרים?

אפשר לבדוק את איכות שירות הלקוחות, את שביעות הרצון של הלקוחות, את הרמה המקצועית של הארגון, את משך הטיפול בפניות, את המוניטין של הארגון בהשוואה למתחרים וכו'.

האם סקרים יכולים לשמש כחוות דעת משפטית?

בהחלט. יש חברות שמתמחות במתן חוות דעת מומחה על בסיס סקרים. חוות הדעת משמשת במגוון תחומים כמו, תובענות ייצוגיות, קניין רוחני, תביעות צרכניות, תביעות נזיקין, מחלוקות עסקיות, מאבקים ציבוריים ועוד.

מה זה סקר דיכוטומי?

מדובר על סקר פופולארי מאוד. הוא מבוסס על שאלות של כן ולא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה