ביטוח עבודות קבלניות לקבלנים ועסקי בנייה

אופיר אריה

אופיר אריה

ביטוח עבודות קבלניות מכסה סיכונים נפוצים לבעלי מקצועות בתחום הבנייה, החל מנגרים וכלה בקבלנים כלליים, בתי עסק בתחום הבניה וקבלנים שניצבים בפני סיכונים גבוהים במהלך עבודתם. הביטוח מסייע בתשלום הוצאות שקשורות לפגיעות צד ג' ולנזק לרכוש.

מה זה ביטוח עבודות קבלניות?

גורמים רבים מכתיבים את סוג הכיסוי לביטוח עבודות קבלניות שפרויקט נתון או בית עסק זקוקים לו. גורים אלה כוללים את הקשר לפרויקט, למשל קבלן, בעל נכס, קבלן משנה או אנשי מקצוע בתחום הבניה שקשורים לביצוע העבודה, האם רוכש הפוליסה הוא בית עסק או אדם, וסוג הנכס שיש לכסות.

כך, למשל, אם מבקרים נפגעים במקום העבודה שלכם, או שנגרם נזק לרכוש במהלך שיפוץ, למשל, ביטוח עבודות קבלניות יכול לכסות חשבונות רפואיים או את עלות התיקונים. פוליסה זו מספקת כיסוי בכל הנוגע לתרחישים הבאים:

  • פגיעה בצד שלישי
  • נזק לרכוש הלקוח
  • תביעות שנוגעות להשלמת פרויקטים.

פגיעה בצד שלישי

אם אורחים, לקוחות, בעלי מקצוע שונים, עוברי אורח או מבקרים באתר הבנייה נפגעים כתוצאה מהציוד או מכשירי העבודה, במהלך ביצוע עבודות חשמל או נגרות, הם יכולים להגיש תביעה בגין הפציעה. אם הוגשה תביעה נגד הקבלן, היא עלולה להסתיים בדרישה לתשלום הוצאות רפואיות ומשפטיות. ביטוח עבודות קבלניות מכסה:

  • שכר טרחת עורך דין
  • תשלום פסקי דין שנפסקו על ידי בית המשפט
  • הסדרים מחוץ לכותלי בית המשפט
  • חשבונות רפואיים
  • הוצאות לוויה באירועים קטלניים.

נזק לרכוש הלקוח

תאונות עלולות להסתיים בעלויות יקרות מבחינת קבלנים ואנשי מקצוע בתחום הבניה. ביטוח עבודות קבלניות מגן על עסקים קטנים כאשר רכוש הלקוח נפגע. לדוגמא, אם הרהיטים של הלקוח נפגעים במהלך עבודות שיפוצים, הפוליסה עשויה לסייע בתשלום עבור עלות התיקון או ההחלפה.

הפוליסה יכולה גם לכסות את עלות התביעה אם הלקוח מחליט להגיש תביעה נגדכם בגלל רכוש שנפגע.

תביעות שנוגעות להשלמת פרויקטים

ביטוח עבודות קבלניות נוגע גם לפרויקטים מוגמרים שהובילו לנזק גוף או נזק לרכוש עקב עבודה לקויה.

לדוגמא, אינסטלטור מתקין כיור חדש במטבח. כעבור שבועיים, בעל הבית מגלה שהכיור דולף וריצוף המטבח היקר נפגע. הפוליסה תגן על האינסטלטור מפני תביעה של בעל הבית בגין ההתקנה הלקויה.

בשורה התחתונה, רכישת פוליסת ביטוח עבודות קבלניות לחסכון כספי והגברת האבטחה

אם אתם מנהלים עסק בתחום הבנייה או שיש לכם עסק קבלני קטן, מומלץ לרכוש ביטוח עבודות קבלניות כפוליסה עצמאית או לשדרג פוליסת ביטוח אחריות מקצועית או ביטוח עסק.

חלק מהקבלנים תוהים אם הם זקוקים לביטוח עבודות קבלניות, והאמת היא, שבמקרים רבים, לא רק שכדאי שתהיה פוליסה מתאימה שתגן על הקבלן ובית העסק, אלא זוהי גם פוליסה שנדרשת. אבל הדרישות הספציפיות של כל בעל עסק משתנות בהתאם למאפייני הפרויקטים שלו, מספר העובדים שהוא מעסיק, ורכיבי הפוליסה הנדרשים לו באופן אישי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה