אסף סלומון – אמן חושים – מה זה אומנות חושים?

אסף סלומון – אמן חושים – מה זה אומנות חושים?

בין אם ראיתם אותו ביוטיוב, בטלוויזיה או במופע כזה או אחר שהייתם חלק ממנו – סביר להניח שיצא לכם להיתקל במופע של אמן חושים. מופע של אמן חושים יכול לשלהב קהל רב בו זמנית, לגרום להתרגשות עצומה במקום ולהשאיר את הקהל פעור פה. יש שיגידו שמדובר בקסמים, חלק בפרשנויות אחרות – לאמן החושים זה פחות חשוב. אמן החושים מגיע לבדר אתכם, לרתק אתכם, לרגש אתכם, להצחיק אתכם ולהלהיב אתכם.

מהי אומנות חושים?

יש אנשים שעובדים כל החיים שלהם על מנת להגיע לרגע של שלמות בתרגיל קטן שיכול להיות חלק ממופע גדול יותר. הרגע הזה שבו אתם מעלים מטבע ומוציא אותו מהאוזן של מישהו מהקהל, לשרוף שטר כסף שכתוב עליו מספר או שם מסוים ולתת לקהל לנחש מספר כיסא ושורה ולהוציא מהארנק של אותו אדם שיושב שם את השטר המדובר (לאחר שזה נשרף הרגע מול עינינו). כל אלה ועוד תרגילים רבים אחרים דורשים אימון והתמקצעות לאורך שנים. יש ילדים המופיעים עם תרגילים שונים כאלה, כאשר ניתן לזהות את הכישרון מגיל קטן אצלם, אולם אצל אחרים זה מתגלה בגיל מאוחר יותר. לא משנה כיצד תפרשו את אומנות החושים היא תרתק, תעניין ותלהיב אתכם. באמצעות אומנות חושים יקראו לכם את המחשבות, יזיזו חפצים אל מול עיניכם מבלי לגעת בהם בכלל, אמן החושים יוכל לגרום לכם לשכוח את השם שלכם לרגע או למנוע מכם את היכולת לדבר. יותר מכל זה – אמן החושים יחדור אל המחשבות שלכם ויוכל לגלות את הסודות הכי עמוקים שלכם.

היכן מתקיימים מופעים של אמן חושים?

מופעים של אמן חושים יכולים להתקיים באופן שוטף בהיכלי תרבות וכן במות שונות ברחבי הארץ וכנראה גם בעיר שלכם. מומלץ למצוא באינטרנט את לוח ההופעות של אותו אמן חושים שאתם מעוניינים להשתתף במופע שלו ולזמין כרטיסים מראש כיוון שאלה נחטפים במהירות כמעט לכל מופע בארץ. בנוסף לכך ניתן לבצע הזמנה של הופעה פרטית במסגרת האירוע שלכם. אמני חושים רבים מופעים בבר מצוות, חתונות, ימי הולדת, אירועי חברה, ימי גיבוש ועוד. בין אם מדובר באירועים קטנים או גדולים תוכלו למצוא אמן חושים שיתאים למידותיכם ולתקציב שלכם. כמו כן כדאי לוודא עם האמן שיש לכם כל מה שנדרש כדי לאפשר לו את ההופעה במקום.

ההבדל בין מופעים ישנים למופעים חדשים:

בעוד הקהל הישראלי הופך להיות יותר ויותר חשדן וספקטי מאיי פעם ואנשים נהיים חסרי סבלנות באופן כללי – על אמן החושים עבודה קשה יותר. היום יותר מתמיד צריך להוסיף הומור למופע, לעשות שיעורי בית על קהל היעד ולשלב מידע עדכני על הקהל המקומי, על מוצאו, מקום מגוריו ועוד. בצורה זו לא רק שהקהל ער יותר ומשתתף יותר בהופעה, כך גם הוא יהיה שבע רצון יותר מהמופע, ירגיש מרותק וייהנה ממנו. אם בעבר המופעים היו מורכבים מאדם או כמה אנשים שעומדים על במה ומציגים את הבדיחות, הרי שכיום צריך לעשות את זה בצורה אפילו מתוחכמת יותר.

האם ניתן להזמין אמן חושים לאירוע פרטי?

כמובן שכן. לא כל אמן חושים מסכים להופיע בכל אירוע או סדר גודל של אירוע. יש אמנים המעדיפים להופיע מול מאות ואלפי אנשים כיוון שיש יותר אנרגיות בקהל והם משולמים בשכר מתגמל יותר על זמנם, אולם אמן חושים ידע להופיע גם מול קהל גדול וגם מול כמה אנשים בודדים. על כן, מבחינת התחום וסוג ההופעה והאלמנטים המשולבים במופע, ניתן להרכיב מופע לכל סדר גודל ולכל אירוע.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה