אנרג'י פארק קבוצת בונים נדל"ן

אנרג'י פארק קבוצת בונים נדל"ן

נגיף הקורונה הביא בכנפיו טלטלה אדירה בכל מרחבי החיים, ובפרט בתחום הכלכלי. התפרצות הנגיף הכריחה ישראלים רבים לבצע התאמות ושינויים במגוון גזרות, ואף בכל הקשור לניתוב וניהול השקעותיהם. בשעה שהבורסה מראה על אי יציבות והציבור הכללי מבקש לערוך חישוב מסלול מחדש, ניתן למצוא כיום משקיעים רבים שבוחרים לשנות כיוון – מההשקעה המסורתית (והתנודתית) בשוק ההון, אל עבר אפיקי השקעה יציבים ושקולים הרבה יותר.

משקיעים אלה מוצאים בית חם בתחום הנדל"ן, ענף שנהנה מזה שנים רבות מביקוש קשיח, וחרף המשברים השונים שפקדו את המשק – הצליח בכל זאת לגלות חוסן ויציבות. בתוך עולם הנדל"ן קשה להתעלם מענף ההשקעות בקרקעות, שלמען האמת פרש כנפיים עוד לפני עידן הקורונה. לאור המציאות בה היצע הדירות לציבור הרחב די מצומצם ביחס לדרישה הכללית, וכן קצב ההתחלה של עבודות בנייה איטי, ענף ההשקעות בקרקעות הולך, מתרחב ונעשה פופולארי ביותר למשקיעים בעלי ראייה רחבה.

השקעה במתחם אנרג'י פארק חד 1300 – לקהל רחב ומגוון

כמעט בלא צורך לפרט, כולנו יודעים שמצוקת הדיור במדינת ישראל איננה נושא חדש. יחד עם זאת, תחזיות הלמ"ס רק מדגישות ומעוררות את הנושא הזה ככזה שמחייב טיפול מידי. על פי תחזיות הלמ"ס מדינת ישראל תגיע למעל 15 מיליון תושבים עד שנת 2040. בשנת 2017 הממשלה החליטה לאמץ את יעד בניית 1.5 מיליון דירות חדשות, זאת בתאריך ביצוע שלא יאוחר מסוף העשור הבא. החלטה זו התקבלה כחלק מהרצון וההכרח להתמודד בצורה אסטרטגית עם מצוקת הדיוק. משמעותה של החלטה זו ברורה מאוד: קרקעות חקלאיות רבות הולכות להיות מופשרות, זאת עבור הגדלת היקף הבנייה ברחבי הארץ.

גורם נוסף שמעלה משמעותית את הרלוונטיות של תחום ההשקעות בקרקעות טמון בעובדה שהוא נגיש פי כמה לקהל הרחב. בעוד השקעה בנכסי נדל"ן דורשת הון ראשוני גבוה וממילא סוגרת את הדלת בפני משקיעים רבים, הרי שבענף הקרקעות סכומי הכניסה נמוכים הרבה יותר והתשואות יפות למדי. במציאות החיים הנוכחית בה קשה מאוד לרכוש דירה בלי עזרה מההורים, זוגות רבים מתוך מטרה לדאוג לעתיד הכלכלי שלהם, בוחרים לרכוש קרקע בשעה שתהליך התכנון נמצא עוד "בחיתוליו", וכך הם מצליחים לחסוך סכומי כסף אדירים על רכישת דירה ואף נהנים מעלייה צפוי של ערך הדירה.

פרויקט אנרג'י פארק חדרה הוא מסוג הפרויקטים שמושכים מיד את עיניהם של המשקיעים הנבונים. אבל החידוש בו, מלבד הערך הכלכלי העצום שטמון בו הוא, מגוון האנשים הרחב שיכול למצוא את עצמו מכניס את ראשו להשקעה זו. במציאות בה נכס נדל"ני הוא חלומו של האזרח הפשוט, קבוצת בונים נדל"ן פורצת דרך חדשנית ומרעננת ופותחת את שעריה לציבור הרחב.

קבוצת בונים נדל"ן עושה לכם סדר

על אף הרווחיות הרבה שטמונה בענף ההשקעות בקרקעות, חשוב מאוד לא להיות פזיזים ולקפוץ על כל 'מציאה' שמציעים לכם. עו"ד פנחס פלח, הבעלים של קבוצת בונים נדל"ן, אחת החברות המובילות בארץ בכל מה שקשור לתכנון, פיתוח והקמה של פרויקטים למגורים ומסחר, פורס עבורכם מספר דגשים חשובים אליהם יש לתת את הדעת לפני שפונים לתחום ההשקעות בקרקעות.

  1. בדקו האם מדובר בבעלות פרטית – כיום הקרקעות הפרטיות מהוות 7% מהסך הכללי של הקרקעות בישראל. הרגולציה בקרקעות פרטיות הרבה יותר פשוטה לעומת הקרקעות שנמצאות בבעלות המדינה.
  2. שימו לב להליך התכנוני – לדברי עו"ד פלח, קרקעות שנמצאות תחת הליך תכנוני כמו תוכניות מפורטות או תוכניות מתאר הן קרקעות שמייצרות הרבה יותר וודאות עבור יציאה לדרך. בעליה של קבוצת בונים נדל"ן מוסיף להזכיר את עיקרון העל החשוב: "ככל שמצבה התכנוני של הקרקע נמצא בשלב מתקדם יותר, דעו כי ההשקעה בטוח יותר ומרחב הסיכון מצטמצם".
  3. אל תשכחו לבדוק את אזור הביקוש – אזורים עם גידול אוכלוסין נאה, הגירה חיובית, תוכניות עתידיות ותנופת פיתוח הם בעלי פוטנציאל נדל"ני יותר גבוה מאזורים סטטיים ובלתי מתפתחים. קרקע להשקעה באזור המרכז, כלומר: בקו חדרה-גדרה, נהנית מביקוש גבוה מאוד כיום. כמובן לא ניתן להתעלם מפרויקט אנרג'י פארק חדרה, מתחם זמין לבנייה לצורך מסחר ותעסוקה הצופה למשקיעים בו תשואות גבוהות.
  4. תשתיות וקרבה לתחבורה – כאשר מדברים על אזורי מגורים ותעסוקה, צריך לזכור – מתהלכים שם תושבים, עובדים ומגוון רחב של אנשים שפעמים רבות מתנייד בתחבורה ציבורית. משכך, קרבה לתחבורה ציבורית, כבישים ראשיים, רכבת וכן מסופי תחבורה מרכזיים – יהווה יתרון גדול עבור המשקיעים בפרויקטים כאלה, ויותר מכל לאנשים שחיים באותו מרחב. קבוצת בונים נדל"ן שבה ומדגישה שצמידות לתחנות רכבת, קניונים ומרכזיים מסחריים – יעילה עבור האזור כולו, ומובילה בצורה אוטומטית לעלייה משמעותית בערך הקרקע. המציאות בחו"ל ובארץ מוכיחה זאת היטב.
  5. אל תשכחו לבצע הסכם שיתוף – במידה ולא שמעתם על הסכם שיתוף, עו"ד פנחס פלח עושה לכם סדר. "מטרתו של הסכם שיתוף היא פשוטה מאוד: לעשות סדר בכל מה שקשור לזכויות וחובות של בעלי הקרקע המשותפים". ממשיך עו"ד פלח: "באמצעות המסמך הקשר בין הבעלים השונים נעשה קל יותר, וכך ערך הקרקע מושבח משמעותית. מבלעדי הסכם השיתוף בקרקע לא תוכלו לממש את השטח". וודאו כי המסמך אכן מתבצע ובצורה מובנת וברורה לכל.

מתחם אנרג'י פארק חדרה – העתיד כבר כאן

"כיום", ממשיך עו"ד פלח, "עולם הנדל"ן בוחר לאמץ שתי מגמות חשובות: ציפוף בנייה ועירוב שימושים – שעה שענף הקרקעות נדרש גם הוא להצטרף למגמות אלו". "המטרה העקרונית היא ליצור מתחמים שמצליחים לשלב בתוך אזור אחד מרחב פיזי למגורים יחד עם מסחר, פנאי ומשרדים". המודל של עירוב השימושים מבצע בצורה מושלמת את גישת התכנון בערים המודרניות שדוגלת בהנגשה של מבני ציבור, מוסדות חינוך, מוקדי קניות ותעסוקה לבתי התושבים.

למי שלא יודע, העיר חדרה הוכרזה על ידי מדינת ישראל כמטרופולין אזורי. המשמעות של ההכרזה הזו היא, שמושקעים בה תקציבים רבים בכל הקשור לתשתיות ותחבורה – השקעה שעתידה לשאת פרי ולהוביל לקיצור של זמני הנסיעה מהעיר. כמו כן, משרד התחבורה החליט לקדם "מרכז תחבורה משולב" שמטרתו להרחיב את תחנת הרכבת הנמצאת במתחם אנרג'י פארק, ולשלב אותה עם תחנה מרכזית חדשה עבור אוטובוסים. מהלך זה יחד עם עוד רבים עתיד להפוך את מתחם אנרג'י פארק לאחד המתחמים החשובים ביותר בישראל. עו"ד פלח מוסיף בביטחון רב: "מתחם אנרג'י פארק מייצג הלכה למעשה את צורת הפעילות שלנו – משנה סדורה המתיישמת בצורה שיטתית ונבונה, תוך איתור מוקדם של קרקעות שעתידות להפוך למתחמים מבוקשים ולעוגנים כלכליים משמעותיים".

צילום: לזרוביץ’ – שדמי אדריכלים ,הדמיית הפרויקט  |  התמונה להמחשה בלבד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה