איך תבחרו מטפל סיעודי עבור יקירכם?

איך תבחרו מטפל סיעודי עבור יקירכם?

כשההורים מתבגרים, מישהו מהם נפל או עבר ניתוח, הם מגיעים למצבים שהם צריכים סיוע. לילדים ברור שהם זקוקים לטיפול של כמה שעות ביום או ל24 שעות ביממה בהתאם למצבם. השאלה היא איך תבחרו מטפל סיעודי עבור יקירכם.

מטפל סיעודי באמצעות שירותי סיעוד

משרד אשר מעניק שירותי סיעוד מתמחה בכל המעטפת של שירותי עובדים סיעודיים עבור המשפחות הישראליות. לאור זאת נציגיו מסייעים לילדים כדי למצוא את האופציות המתאימות ביותר עבור ההורים המתבגרים שלהם.

תפקידיו של מטפל סיעודי

יש שני מעגלים טיפוליים, הראשון הוא דאגה לכל מה שקשור לגופו של המטופל כמו רחצה, היגיינה אישית הכוללת החלפת חיתולים במידת הצורך, האכלה, מתן שתייה, מתן תרופות במועד, לבוש והנעלה. המעגל השני הוא הסידורים הנלווים לנושא הפעלת משק הבית כמו קניות, סידורים, הגעה לבית המרקחת כדי לקבל תרופות עבורו, הכנת מזון, סיוע בניידות הן בתוך הבית והן לצאת לסיבוב בשמש ובאוויר הפתוח ועוד. וזאת על פי הצורך ועל פי המעטפת שנקבעת מראש.

הסיבות להימצאותו של מטפל סיעודי בבית

שירותי סיעוד ניתנים במקרים שבהם האדם אינו מסוגל לדאוג לעצמו עקב שבר לדוגמה ברגל ולכן יש לתאם עבורו מטפל סיעודי באופן זמני עד שישוב לאיתנו. או לחלופין אם אדם עבר ניתוח ובאופן טבעי קשה לו להתאושש ממנו ולחזור לתפקוד רגיל, הוא זקוק למטפל לפרק זמן של כמה שבועות או כמה חודשים עד שיחזור לתפקוד עצמאי. במקרים אחרים שבהם מדובר במצב סטטי של מחלה, לכן יש צורך באופציה קבועה של מטפל סיעודי. זה קורה אצל אנשים שכבר אינם מסוגלים לפעול באופן עצמאי, אם הם חולים בדמנציה, אלצהיימר, או מחלות אחרות אשר אינן מאפשרות להם חיים עצמאיים לחלוטין.

התאמה של מטפל סיעודי למטופל

הכימיה בין המטופל למטפל היא נושא חשוב ביותר ולכן כאשר המשרד אשר מטפל בהכוונה של עובדים סיעודיים עושה כל שניתן כדי למצוא מטפל סיעודי אשר דובר את השפה של המטופל. המטרה היא שתהיה תקשורת טובה ביניהם והמטפל יוכל להבין את הרצונות של המטופל וכך הוא יוכל לסייע לו לאורך כל הדרך. כאשר שניהם דוברים את אותה השפה ולמטפל יש רצון לעזור למטופל, נרקמת מערכת יחסים תקינה ביניהם ולכן הדבר מוביל לשגרה טובה.

ניהול וביצוע ביקורת על המטפל

נציגי המשרד מגיעים מעת לעת לבצע ביקורת כדי לוודא שהמטופל מקבל טיפול ראוי בהתאם לכללים שתואמו מראש. אם יש למטופל ולמשפחתו השגות מסוימות, נציג המשרד משוחח עם המטפל ומכתיב את דרך ההתנהלות.

אם מסתבר שאין כימיה בין המטופל למטופל והדברים אינם מסתדרים, המגמה היא לבצע החלפה של מטפלים, כדי למצוא עובד מתאים יותר מבחינת התקשורת וההתנהלות וזאת כדי להעניק למטופל שגרה איכותית.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה