איך תבחרו אורתודנט מומחה?

איך תבחרו אורתודנט מומחה?

טיפולי יישור שיניים הם פרוצדורה מורכבת במיוחד, שלא כל רופא שיניים בהכרח יכול לבצע. בהקשר זה, רבים מרופאי השיניים בארץ לא עברו הכשרה בתחום האורתודנטיה, והם אינם מוסמכים לבצע טיפולי יישור שיניים. אם נתייחס מעט לנתונים הסטטיסטיים, כל ילד שלישי בישראל זקוק כיום לטיפולי אורתודנטיה, וכך גם רבים מן האוכלוסייה הבוגרת. המחסור המשמעותי במומחים בתחום האורתודנטיה, הביא למצב שבו עשרות אלפי ילדים וכמות לא מבוטלת של מבוגרים, לא רק שאינם זוכים לקבל טיפול מקצועי אלא מקבלים טיפול מרופאי שיניים המציגים עצמם כמוסמכים לעסוק באורתודנטיה.

מי הוא מומחה לאורתודנטיה?

מומחים אורתודנטים, כאלה המוסמכים לבצע בין היתר טיפולי יישור שיניים, הם רופאי שיניים שעברו הכשרה ייעודית לכך וקיבלו תעודה רשמית מטעם משרד הבריאות. הכשרה זו כוללת התמחות הנמשכת בין שלוש לארבע שנים, במסגרת תוכניות הסמכה מיוחדות המוכרות מבחינת המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים. לאחר סיום תקופת ההתמחות, על רופא השיניים המבקש לעסוק באורתודנטיה, לעבור מבחן הסמכה סופי מטעם משרד הבריאות. אל תסתפקו בשלט הקליניקה שעליו רשום "רופא שיניים ואורתודנט מוסמך" וכן, אפילו לא לאמירה שבעל פה של רופא השיניים – כי הוא מוסמך לעסוק בכך. אל תהססו לבקש ולראות תעודה רשמית. בסופו של דבר מדובר בבריאות שלכם.

כיצד תוכלו לדעת שהגעתם לאורתודנט מומחה?

כפי שציינו קודם לכן, בקשו תחילה לראות תעודת הסמכה רשמית. מעבר לכך, אתם יכולים לבצע בדיקה פשוטה באתר של האגודה האורתודנטית או של ההסתדרות לרפואת שיניים, ולחפש את שמו של רופא השיניים הספציפי בתוך רשימת מומחי האורתודנטיה.

לטיפולי יישור שיניים קיימת השלכה ישירה על בריאותכם. לכן, זה קריטי כי הם יבוצעו  רק על ידי מומחי אורתודנטיה מוסמכים. בנוסף, ליישור שיניים הנעשה באופן מקצועי, יש השפעה ישירה על אורח החיים שלכם.

תמיד תזכרו!

החיוך מושלם הוא הביטחון המושלם. אל תוותרו על שלכם!

יש לכם שאלה בנושא אורתודנטיה? מעוניינים להתייעץ עם אורתודנט מקצועי מוסמך? אנחנו מזמינים אתכם להיכנס אל הקישור הבא: https://www.dreinys.com/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה