איך לשמור על הבריאות עם האינטרנט באמצעות פורומים למידע רפואי

איך לשמור על הבריאות עם האינטרנט באמצעות פורומים למידע רפואי

רשת האינטרנט חוללה תמורות גדולות בחיים של כולנו, ותחומים רבים נעשו נגישים ונוחים יותר. דוגמא בולטת לכך ניתן למצוא בפורטל רפואי כמו "שאל את הרופא" שמנגיש לציבור קשת רחבה של כלים לשמירה על הבריאות, הן בחיי היומיום והן בעיתות חולי.

השינויים שחוללה הרשת בעולם הרפואי

אין ספק שרשת האינטרנט יצרה מהפיכה בעולם הרפואה, ובפרט בכל הקשור להשגת המידע. כך למשל, אם פעם רצינו לדעת כיצד לטפל בחום, במחלה עונתית או באלרגיה, או אם היינו רוצים להכיר את יתרונות התזונה הנכונה והפעילות הגופנית, היינו צריכים לשאול חברים (שלא תמיד ידעו), או להמתין בתור לרופא המשפחה עד שיתפנה אלינו. ואולם, כיום המידע רלוונטי כבר קיים באינטרנט ורק צריך לקבלו ממקור נכון. הכתובת הנכונה לקבלת המידע היא פורטל רפואי כמו "שאל את הרופא", הפועל למען קידום הרפואה בארץ ולמען קידום הקשרים שבין הרופאים לציבור. בפורטל זה מצוי מאגר ענק של מידע רפואי אשר ברובו נכתב על ידי מומחים מנוסים, ואפשר לקרוא בו על כל נושא שבעולם – החל בבריאות האישה, גינקולוגים בחדרה ורופאי נשים, דרך בריאות ילדים ותינוקות, רפואת עיניים, רפואת שיניים ועוד הרשימה ארוכה.

שינוי משמעותי נוסף שחוללה הרשת הוא בשיפור הקשר שבין הרופא למטופלים, וזוהי כאמור אחת המטרות העיקריות של פורטל "שאל את הרופא". כך לדוגמא, בפורטל אפשר למצוא עשרות פורומים רפואיים המנוהלים על ידי רופאים מומחים כגון פורום העוסק בקרדיולוגיה, באורתופדיה, בפרוקטולוגיה, בגינקולוגיה ועד המון תחומים ותתי תחומים. היתרון הוא שניתן להיכנס לפורומים האלו כדי לקבל בהקדם תשובות ממומחים לשאלות המציקות לכם, במקום להמתין שבועות ואפילו חודשים. את השאלות בפורומים אפשר לשאול כמובן באנונימיות מלאה, וגם לצרף תמונות ועוד.

עוד שינוי מעניין הוא בכל הקשור להגעה אל הרופא עצמו. אחרי הכל, גם הייעוץ הטוב והאמין ביותר דרך האינטרנט אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי בארבע עיניים. אז אם בעבר חיפוש רופא טוב ומומלץ היה משימה מורכבת וארוכה שלא תמיד הובילה לתוצאות מספקות, היום המצב שונה לחלוטין. כך למשל, באתר "שאל את הרופא" יש מנוע חיפוש שמאפשר לכם למצוא רופאים ומומחים במגוון תחומי עיסוק ובאזור מגוריכם – והכל בלחיצת כפתור. יתר על כן, אינכם צריכים להתחיל לשאול במרפאה על ניסיונו של הרופא, תחומי עיסוקו העיקריים, שעות הפעילות וכדומה – כי הכל מופיע לפניכם באופן מיידי. יתרה מכך, תוכלו לקרוא כתבות ולצפות בסרטונים שפרסם הרופא, ולהתרשם מגישתו המקצועית ומהטיפולים שהוא מציע. ואם המומחה מנהל פורום בפורטל, תוכלו גם לפנות אליו ולקבל תשובה אישית בהקדם האפשרי.

אכן, רשת האינטרנט חוללה שינויים משמעותיים בעולם הרפואה, ומאפשרת לכם לשמור על בריאותכם בצורה נגישה, נוחה ופשוטה מאי פעם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה