איך לעשות העתקת עצים בצורה מקצועית?

איך לעשות העתקת עצים בצורה מקצועית?

לא פעם, לצערנו, הקידמה דורשת את שלה או יותר נכון לומר שהיא דורשת שאנחנו נקבע בשמה עובדות בשטח, גם אם זה אומר שיש מי שישלם את המחיר. בדרך כלל מי שמשלם את המחיר במצבים כאלה, הוא הטבע.

אנחנו מכירים לא מעט מכירים בהם בגלל הרצון לבנות ולהתפתח, הרי שאנחנו נדרשים לשנות את המצב הקיים, גם אם מדובר על מצב טבעי, שורשי, שקיים כבר עשרות שנים. זה קורה לא רק בישראל, זה קורה בהרבה מקומות בעולם, כאן אנחנו שומעים על שינוי תוואי הנהר לצורך הקמת עיר חדשה ושם אנחנו שומעים על החלטה לייבש חלק מאגם על מנת שיהיה ניתן לבנות מלון יוקרתי ולא פעם אנחנו יכולים לקרוא בחדשות כיצד אזורים טבעיים שלמים נעלמים, שמורות ואזורים מיוחדים, רק בגלל שקיים צורך להקים מפעל או שיש רצון לפתח אזור תעשייה ליישובים שמתגוררים באזור. יש גם מקרים בהם נדרש רק גיזום עצים לצורך בנייה בגובה כזה או אחר באזור מסוים.

גם ישראל מתמודדת עם נקודה זו, הן באופן רחב והן באופן נקודתי. מאחר וישראל היא מדינה קטנה יש בה קצב גידול טבעי גבוה באופן יחסי למערב והיא מתפתחת מאוד בכל מה שקשור לתעשייה, תחבורה, דיור ותחומים אחרים שקשורים כך או לקידמה, אז שינויים כאלה מתרחשים אצלה לעיתים הרבה יותר תכופות ומעוררים לא פעם שאלות לא פשוטות.

לכן, מקרים כמו העתקת עצים היא תופעה מאוד מוכרת בישראל. מדובר על מקרים בהם יש צורך להזיז עץ ממקומו אל מקום אחר, על מנת לאפשר בנייה של מבני מגורים, אזורי תעשייה או כל דבר אחר.

תחום של העתקת עצים הוא שונה, נניח, מתחום של גיזום עצים אשר גם הוא נדרש במקרים רבים בהם יש צורך לבצע שינויים בשטח, אך כאן מדובר בעניין יותר נקודתי, והרבה פעמים גם מדובר על נסיבות בטיחותיות או עיצוביות ופחות מתוך הכרח של שינוי יסודי.

כיצד מבצעים העתקת עצים בצורה נכונה?

בשביל לבצע עבודה כזו, יש תחילה לבצע אבחון ראשוני של מצב עץ, סוג הקרקע עליו הוא צומח, יש לבחון את המקום אליו מבקשים להעביר אותו וכיצד אפשר לעשות זאת בצורה נכונה. כל זה חייב להתבצע הן על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בתחום.

לאחר מכן, יש צורך לחפור בור סביב שורשי העץ, אפשר לקצץ אותם אך עד גודל כזה שיספיק על מנת לספק לו תמיכה ויכולת להזמין את עצמו בהמשך. כמובן שצריך למצוא משאית מתאימה שתוכל להכיל את מבנה העץ החדש. יש לציין, שלא מיד צריך להעתיק את העץ, אלא יש להשאיר אותו במקום אחרי שמנתקים אותו מהאדמה, זאת בשביל שהוא יוכל להצמיח שורשים חדשים ורק אז יש לבצע את המעבר, כאשר כל השורשים עטופים היטב בבד יוטה וחוטי תיל.

המקום אליו מעבירים את העץ צריך להיות מוכן לקבל אותו, כלומר צריך לחפור בור מבעוד מועד, שם יהיה ניתן להעמיד אותו עם כל שורשיו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה