איך לאתר נזילה ורטיבות ללא הרס ולכלוך

איך לאתר נזילה ורטיבות ללא הרס ולכלוך

יש לא מעט דרכים לגלות האם יש נזילה או רטיבות בבית, ואנחנו לא צריכים ציוד מקצועי בשביל זה. סימני מים על התקרה, ריח של עובש או חשבון מים מנופח שאין כל הסבר אחר עבורו, כולם מאותתים לנו שיש כאן בעיה והיא גם די חמורה. הם רק לא ממש מאותתים לנו איפה הבעיה הזו נמצאת, ובלי לדעת מה מקור הנזילה יהיה לנו (ולאינסטלטור) די קשה לטפל בה. מצד שני אנחנו גם מכירים את אנשי המקצוע שמגיעים אלינו הביתה, סודקים קירות ואריחי ריצוף, ורק אז מגלים איפה הכל התחיל. מצד שלישי, אתם ממש לא חייבים לסבול את הלכלוך הזה.

הפתרון המתקדם: מצלמה תרמית

אז הבשורה הטובה היא שאפשר לבצע איתור נזילות ללא הרס וגם ללא לכלוך. הפתרון הפשוט יותר כולל מצלמה תרמית שמספקת תמונה ברורה ומדויקת מאוד. מאתר הנזילות שיגיע אליכם למעשה יצטייד במצלמה שמזהה את הטמפרטורה של המים בלי לשבור קירות או לנתק אריחי קרמיקה ושיש. המצלמה מזהה שינויים משמעותיים בטמפרטורה, והנקודות שבהן הפער הזה מתגלה הן בדיוק הנקודות שבהן קיימת בעיה. כך אנחנו (והשרברב) יודעים איפה התקלה ומה צריך לעשות כדי לטפל בה.

חיסכון אדיר בזמן – וגם בכסף

היתרון הגדול ביותר של המצלמה התרמית הוא שמדובר בפתרון נקי ופשוט יותר, אבל הפתרון הזה חוסך לא רק את מלאכת הניקיון – אלא גם זמן וכסף. איתור נזילות ללא מצלמה דורש מבעל המקצוע זמן לא מבוטל שמושקע בניסיון לאתר את הנזילה, לרוב על ידי שימוש בציוד כבד שמנקה מהדרך את הבטון והאריחים שמפריעים לו לראות את הצנרת עצמה. המשימה הזו אורכת זמן, ובמקרה של בעל המקצוע – זה שגובה מכם תשלום על כל שעת עבודה – מדובר גם בעלות גבוהה יותר. כשהוא יודע בדיוק איפה התקלה הוא יכול לטפל בה במהירות רבה ולחסוך לכם כמה שעות יקרות (והמון עצבים).

גילוי נזילות בשלב מוקדם

השימוש במצלמה התרמית יכול לחסוך לכם גם את סימני הרטיבות והעובש, פשוט משום שהמצלמה תזהה את הנזילה הרבה לפני שהיא תיעשה ברורה לעין. אם יש לכם סיבה לחשוד בקיומה של נזילה, למשל כשזרם המים באמבטיה נעשה חלש מדי או כשחשבון המים שלכם מתנפח בלי שום הסבר הגיוני או שינויים בהרגלי הצריכה שלכם, מאתר נזילות יכול לגלות אם יש בעיה שדורשת טיפול של איטום למשל או טיפול אחר. בעידן שבו הטכנולוגיה מספקת לנו מענה כמעט לכל בעיה או תקלה, זה לא באמת מפתיע שגם  בכל הקשור לאיתור נזילות יש פתרונות מתקדמים ויצירתיים מאוד.

תמונה: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה