איך ייראה המוצר שלכם?

איך ייראה המוצר שלכם?

מוצרים. אנחנו משתמשים בהם פעמים רבות כל כך. זו יכולה להיות מזוודה שמלווה אותנו למסע הבא שלנו לחו"ל, הסיר הקבוע שלנו שבו אנו מבשלים מרק חם או רכב צעצוע לאחיין הקטן שעליו הוא רוכב כעת מהסלון ועד חדר השינה. תהיתם פעם מדוע המוצרים האלה נראים כפי שהם נראים? ובכן, מעבר לפונקציה החיונית שלהם, מעצבים תעשייתיים עובדים על פיתוח מוצרים במשך זמן רב כדי להעניק להם את המראה המושלם.

שלבי תכנון ועיצוב מוצר

תכנון ועיצוב מוצר הן שתי פעולות אשר נעשות על ידי מומחים בתחום בלבד. עד שהמוצר המוגמר מגיע אל השוק, הוא עובר כמה שלבי פיתוח:

  • הסקיצה הראשונית של המוצר – לפני שניגשים לעצב את המוצר הרצוי, בוחנים תחילה את הרקע שלו: מיהו קהל היעד, מה יהיה תפקידו העיקרי של המוצר, צורתו, גודלו, שוק המתחרים בתחום ועוד.
  • תכנון מפורט יותר – לאחר שיש בידי המומחים מושג טוב על איך שהמוצר צריך להיראות, עוברים לשלב התכנון המדויק יותר הכולל שרטוטים, תכנון הנדסי, בחירת חומרים מתאימים, מאפיינים מפורטים וכדומה. בשלב זה חושבים גם על גרסאות שונות למוצר אחד. לדוגמה, אם מדובר על מוצר על גלגלים לילדים כמו מכונית, אפשר לחשוב על שתי גרסאות – אחת לבנים והשנייה לבנות. נוסף על כך, בשלב התכנון המפורט חושבים גם על פריטים נלווים ואריזות בעבור המוצרים.
  • שימוש בטכנולוגיות מתקדמות – לאורך כל התכנון ועיצוב המוצר, משתמשים בטכננולוגיות משוכללות, דוגמת הדמיה בתלת מימד, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
  • אישור הלקוח – בשלבים האחרונים של פיתוח המוצר מתקבל המוצר הסופי, פחות או יותר, והוא מועבר ללקוח לצורך אישור. הלקוח מבצע כמה תיקונים ובדיקות ומאשר את המוצר הסופי.
  • המוצר יוצא אל השוק – זהו שלב סופי שבו הלקוח מתחיל לשווק את המוצר המוגמר ולמכור אותו.

לעבוד עם מעצב תעשייתי מקצועי

האדם הקובע בסופו של דבר איך ייראה המוצר שלכם הוא מעצב תעשייתי. לפיכך, חשוב לבחון את בעל המקצוע שאתו תעבדו לאורך כל הדרך. ראשית, כדאי לבדוק את הניסיון של המעצב התעשייתי בתחום, על מנת לוודא שמדובר באדם שיכול להציע הצעות יצירתיות לפיתוח המוצר שלכם ולמצוא עבורכם את הפתרון המתאים. שנית, מעצב תעשייתי מקצועי יודע לחשב כל פרט במהלך תכנון המוצר שלכם, והוא ידע למצוא את האיזון בין כמות החומרים שיש להשתמש בהם ועלות ההוצאות השונות, למען טובתו של הלקוח.

יש לכם רעיון למוצר מקורי אך אתם לא יודעים איך ממשיכים מכאן? חברת מוביוס דיזיין סטודיו לעיצוב תעשייתי תשמח לסייע לכם לפתח את המוצר שלכם.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה