איך המפעלים מצליחים להגן על הציוד האלקטרוני שמייצרים

איך המפעלים מצליחים להגן על הציוד האלקטרוני שמייצרים

אם אתם קוראים את השורות האלה, סביר להניח שאלקטרוניקה מהווה חלק מרכזי גם בחיים שלכם. בעולם המודרני, מדובר למעשה במצב בלתי נמנע.

המחשב או הטלפון שבו אתם קוראים את המאמר הזה הם תוצר של תכנון וייצור אלקטרוניקה לעילא ולעילא, ואנחנו מוצאים ציוד אלקטרוני מסוגים שונים בכל תחום ותחום בחיי היום יום שלנו.

החל במקום העבודה שלנו, דרך התחביבים והזמן הפנוי שלנו, ועד המוצרים במטבח וצעצועי הילדים שלנו – כולם דורשים תעשייה אלקטרונית מתקדמת ואיכותית במיוחד, כפי שקיימת במידה רבה בעולם שלנו כיום. עם זאת, התעשייה האלקטרונית הזאת לא עומדת בפני עצמה, ומפעלים שמייצרים ציוד אלקטרוני פוגשים באתגר לא קטן כשהם רוצים לייצר מוצר אלקטרוני חדש – אתגר ההגנה והשמירה על הציוד האלקטרוני שאותו הם מייצרים.

לצורך הכתבה ביקשנו להיפגש עם מנהל בכיר בחברת ס.ר.י מתכות המתמחה בזיווד אלקטרוני . להלן תובנות מהפגישה.

 

ייצור של ציוד אלקטרוני דורש תכנון מדויק של מה שעוטף ומגן עליהם

תחשבו שנייה על המחשב שלכם או על הטלפון שלכם. החלקים הבולטים ביותר במכשירים האלה, וגם השימושיים ביותר, הם למעשה רכיבי מעטפת. אתם מסתכלים ואולי גם לוחצים על מסך או על כפתורים, אתם באים במגע עם מסגרת שעשויה מתכת או חומר פלסטי כלשהו, ואתם בעיקר לא רואים, לא נוגעים ולא מרגישים את כל המעגלים האלקטרוניים העדינים הנמצאים בתוך המכשיר. יש בכך היגיון רב – ציוד אלקטרוני הוא מטבעו ציוד עדין מאוד, ומגע ישיר של הציוד האלקטרוני הזה עם יד אנושית, עם לחות, עם רטיבות ולעתים אפילו עם אוויר פתוח רגיל, יכול להסב נזק רב וליצור שחיקה משמעותית של הציוד האלקטרוני. לכן, כל מפעל שמייצר ציוד אלקטרוני חייב לתכנן בצורה מדויקת גם את כל מה שעוטף את אותו הציוד. זה בדיוק מה שמוכר בתור שלד, או בשפה מקצועית מדויקת יותר – זיווד אלקטרוני.

 

זיווד אלקטרוני הוא צורך קריטי של כל פס ייצור בתחום האלקטרוניקה

זיווד אלקטרוני הוא כינוי כללי לכל מה שעוטף ומגן על ציוד אלקטרוני. ברוב המוחלט של המקרים, הזיווד האלקטרוני יהיה עשוי מתכת, ולכן עבודות מתכת איכותיות הן צורך חיוני של תחום התעשייה האלקטרונית. עם זאת, מדובר בעבודות שונות מאוד זו מזו, ולכל מלאכת זיווד אלקטרוני יש את הצרכים הייחודיים שלה. מעטפת של טלפון חכם לא תהיה דומה לזיווד של מחשב נייד או של מחשב נייח, ואם מתקדמים משם אפשר גם לחשוב על חדרי תקשורת ענקיים ועל ארונות מתכת כבדים הכוללים כמות גדולה של נתבים ומחברים. כל פרט ופרט במערכות האלה הוא למעשה מה שמכונה זיווד, והזיווד הפך לצורך הכרחי עבור תכנון והקמה של כל מערכת אלקטרונית באשר היא, מהקטנות והעדינות ביותר ועד מערכות הענק המשוכללות והמתקדמות ביותר. המפתח לתכנון נכון ולביצוע נכון של מלאכת הזיווד האלקטרוני תמיד היה ותמיד יהיה עבודה מקצועית של עיבוד מתכות – וכל מי שמבין דבר או שניים בתחום יודע שלא מדובר במלאכה פשוטה כל כך.

 

בכדי לבצע זיווד בצורה נכונה, יש צורך בעבודה איכותית של עיבוד מתכות

עבודה עם מתכות באופן כללי, ועיבוד של מתכות לכדי זיווד אלקטרוני בפרט, דורשים מקצועיות גבוהה מאוד וציוד מתקדם בסטנדרטים הגבוהים ביותר. תחילת כל תהליך כזה היא כמובן בתכנון שלו – עוד לפני שאפשר לייצר שלד של זיווד אלקטרוני, צריך לאפיין את המערכת האלקטרונית בצורה מדויקת, להבין מה רמת ההגנה הנחוצה לה, להבין מה רמת האוורור הנחוצה לה, וכך להתחיל לתכנן את המידות ואת חומרי הגלם השונים שישמשו לזיווד האלקטרוני שלה.

לאחר שמתכננים את הזיווד, מתחילים לייצר אבטיפוס ומבצעים את השינויים ההכרחיים על מנת להגיע לתוצר הסופי האיכותי ביותר.

השלב הבא הוא כמובן ייצור המוני – שדורש לא רק עבודה מדויקת של עיבוד מתכות שונות, אלא גם יעילות אנרגטית והתאמה להספקי העבודה הנחוצים בפס הייצור של מפעל מוצרי האלקטרוניקה.

כמו שוודאי הבנתם, זיווד הוא לא עניין של מה בכך, ונדרשת מומחיות גבוהה במיוחד על מנת להוציא לפועל תהליך שלם של ייצור זיווד אלקטרוני, משלב התכנון ועד ההתאמה וההובלה לפס הייצור של המפעל. משום שמדובר בתהליך מורכב ורב שלבי כל כך – אתם זקוקים למומחים בתחום.

 

איך בוחרים חברה לזיווד אלקטרוני

בקשו בפורומים של צרכנות המלצות על חברות זיווד אלקטרוני. בחרו חברה שמתמחה בעבודות עיבוד מתכת מסוגים שונים, בסטנדרט הגבוה ביותר של ביצוע ושל מקצועיות. חברה שמחזיקה מכונות עיבוד מתכת שונות ומגוונות, שיכולות להתאים לכל צורך ולכל עבודה של זיווד אלקטרוני, ובנוסף החברה מחזיקה אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים. חברה שתלווה אתכם לאורך כל התהליך, משלב האפיון של המערכת והתכנון של שלדת הזיווד, ועד החלקים האחרונים שיעובדו כחלק מההכנה לפס הייצור שלכם. כך, תבטיחו לכל מוצר אלקטרוני את ההגנה האידיאלית והאיכותית ביותר עבורו, שמתוכננת על ידי אנשי מקצוע מיומנים ושמיוצרת ומעובדת באמצעות המכשור המתקדם ביותר שקיים בשוק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה