איך בוחרים ריהוט גן מעץ טיק?

איך בוחרים ריהוט גן מעץ טיק?

ריהוט גן מעץ טיק הוא מצרך נדיר בימינו. כמובן שאפשר למצוא אותו, אפילו במחירים יחסית אטרקטיביים, אבל ריהוט גן מעץ טיק איכותי, שמטופל ברמה גבוהה קשה למצוא.
זה לא סוד שעץ טיק מגיע ממדינות טרופיות. הוא גדל בתנאים מסוימים ובדרך כלל המדינות הטרופיות הללו רחוקות מאוד מישראל. אז שמדברים על מרחק כבר מדברים על עלויות לא קטנות. בדרך כלל עץ הטיק מגיע או מהמזרח או ממדינות דרום אמריקה. אז כבר הצלחתם לשים את ידכם על עץ טיק ואפילו הוא נראה לכם נחמד, איך תדעו לבחור אותו נכון? בחירה של ריהוט גן זו עבודה וצריך לדעת כיצד לעשות זאת.

תקני ייצור

תקנים, תקנים, תקנים. חשוב לרכוש את העץ טיק מחברות שעובדות בתקנים ובסטנדרטיים אירופאיים, כל זה בהנחה ואתם באמת רוצים עץ טיק איכותי. כשמדובר בחברה אירופאית היא בעצם רוכשת את הסחורה, את עץ הטיק מחברות או מסוחרים במדינות הטרופיות. הן יודעות להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר. עץ טיק לדוגמא הוא עץ שרצוי שיהיה כמה שיותר וותיק. עצים צעירים לא מחזיקים מעמד כמו העצים הוותיקים. התקנים האירופאיים מחוברים לאגודות המתאימות שלוקחות אחריות בכל הפן הירוק והסביבתי. על כל עץ שנכרת יש עץ שמועתק והכל נעשה בפיקוח, גם חשיבה על הדורות הבאים היא חשובה, ואם כבר חשיבה על הדורות הבאים, יש עוד אספקט חשוב.

חשיבה על הדורות הבאים

כשקונים עץ טיק איכותי חושבים פעמיים על הדורות הבאים. פעם ראשונה כשיודעים שהעץ יחזיק שנים ארוכות וכנראה פשוט יעבור לבאים אחריכם (כן זה הגיוני, תוכלו לשמוע על עץ שמחזיק אפילו 40 שנים בשמירה הנכונה). בפעם השנייה החשיבה היא בפן הסביבתי, אם אנחנו רוצים לדאוג לדורות הבאים רצוי שתרכשו ריהוט גן בר קיימא. אנחנו חיים בעידן של תחלופה גדולה. בגדים, צעצועי ילדים, ריהוט פנים וריהוט גן, המוצרים מתחלפים בקצב מסחרר.
זה כואב לנו בעיקר בכיס, בראש (כאב ראש בכל פעם לעשות שינוי) וגם באיכות הסביבה.
אם כל אחד מכם יצרוך קצת יותר חכם וירכוש ריהוט גן שכאן כדי להישאר שנים ארוכות אתם תשאירו את כדור הארץ קצת יותר נקי לדורות הבאים.

מינימום ברגים

עץ הטיק הוא עץ רך. הוא מכיל בתוכו שמנים טבעיים רבים, רצוי גם מבחינת שמירה עליו וגם מבחינת הנראות למלא אותו בברגים. שוב חוזרים לעניין התקנים, במידה ותרצו ריהוט גן בתקן גבוה, רצוי שתבחרו את התקן האירופאי. ריהוט גן מעץ טיק שמיוצר במזרח עשוי להכיל המון ברגים באזורים לא רצויים. הגימור לא תמיד יהיה מספיק טוב וזה יורגש גם בנוחות וגם באיכות.

יחס מחיר תמורה

נכון, ריהוט גן מעץ טיק הוא ריהוט לא זול בכלל. הוא עולה לפעמים פי שתיים ויותר מריהוט אחר.
השאלה היא שאלת התמורה. קחו את עולם הרכב, רכבים שידועים שהמנוע שלהם מגיע לקילומטראז' גבוה מאוד הם מותגים שנחשבים יוקרתיים, משתלם לשלם קצת יותר ולרכוש אותם. כאן מדובר אמנם בריהוט גן, אך אם הוא יחזיק לכם 30 שנים במקום 15, כנראה שזה כבר הצדיק הכפלה של מחיר, שלא נדבר על מצב שבו היחס הולך וגדל. קנו ריהוט גן מעץ טיק, עשו זאת בחוכמה וכנראה שלא תצטערו על כך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה