איך בוחרים צמיגים לרכב?

איך בוחרים צמיגים לרכב?

צמיגים מהווים דבר חשוב ביותר בכל רכב. יש לתחזק אותם בצורה נכונה וכן, יש להחליף אותם כל פרק זמן כלשהו או כאשר יש תקלה או בעיה כלשהי באחד מהם. אם הגעתם למצב שהצמיגים שלכם שחוקים או אם יש פנצ'ר ברכב שלכם שמחייב אתכם להחליף צמיג אחד או אפילו כמה, כדאי שתדעו כיצד בוחרים צמיגים לרכב בצורה נכונה.

איך בוחרים בצורה הטובה ביותר צמיגים לרכב?

ראשית כל, חשוב לדעת כי אורך החיים הממוצע של צמיג הרכב ינוע בין שלוש לארבע שנים. אם הגעתם למצב שבו עברו השמים הללו אך הצמיג לא מעיד על סימנים כלשהם של שחיקה, אתם לא מחויבים להחליף אותו, אך כדאי לבדוק שהוא תקין. כמו כן, קחו בחשבון שישנם מצבים שבהם בשל בעיות שונות בצמיג, יש צורך להחליף אותו עוד לפני פרק הזמן המדובר.

כאשר יש צורך להחליף צמיגים, לא מתפשרים על האיכות וההתאמה של הצמיג או הצמיגים לרכב שלכם שכן, מדובר על הבטיחות שלכם ושל כל אדם אחר שנוסע אתכם ברכב. הנה כמה פרמטרים שיש לשים עליהם דגש טרם מחליפים צמיגים ברכב:

ראשית כל, הצמיג שתבחרו לרכב שלכם חייב להיות תואם לדרישות של יצרן הרכב. הדרישות הללו יופיעו ברישיון של הרכב או בספר הרכב. הצמיג צריך להיבחר בהתאם לגודל שלו, ההתאמה שלן למשקל הרכב וכן התאמתו למהירות המרבית של הרכב.

הגודל של הצמיג יופיע כסדרה של 3 מספרים שיש ביניהם אות. המספר הראשון ייצג את רוחב הסוליה של הצמיג במילימטרים, המספר הבא יסמל את היחס שבין גובה הצמיג לרוחב שלו והאות שבאמצע מייצגת את המבנה של הצמיג.

המשקל של המכונית וכן המהירות המרבית לכל נסיעה, גם יופיעו ברישיון הרכב בתמורה של קוד שמכיל גם אות וגם מספר.

משקל המכונית והמהירות המרבית לנסיעה יופיעו גם הם ברישיון הרכב בתצורת קוד המכיל מספר ואות, אותו ניתן לפרש באינדקס צמיגים סטנדרטי.

רעש

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מעוניינים לרכוש צמיג הוא הרעש שהוא יסב. חשוב לדעת כי דירוג הרעש של כל צמיג יהיה ניתן לזיהוי כאייקון של צמיג ולידו רמקול עם חיווי הרעש. ליד האייקון המדובר יופיע הדירוג כמספר בדציבלים ופסי החווי לרעש. ככל שהפסים הללו יהיו מלאים יותר, כך הצמיג יהיה רועש יותר ביחס לתקן האירופאי.

תאריך ייצור

בצד של הצמיג יופיע מספר בין ארבע ספרות שמייצג את תאריך הייצור וכן מרמז על התאריך של התפוגה. שתי הספרות בצד שמאל, יעידו על השבוע בשנה שבו נוצר הצמיג ואילו שתי הספרות בצד ימין יציגו את שנת הייצור של הצמיג. כדאי מאוד לוודא טרם רוכשים את הצמיג כי גילו הוא שנה ומטה וזאת בכדי שתוחלת החיים שלו תהיה ממושכת יותר.

כדאי כמובן גם לבצע השוואת מחירים בין צמיגים במקומות שונים וכן לחפש צמיגים לרכב במבצע, טרם רוכשים צמיגים וזאת בכדי שגם המחיר יהיה משתלם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה