איך בודקים רטיבות בבית?

איך בודקים רטיבות בבית?

שאלתם את עצמכם פעם, אך תוכלו לבדוק שישנה רטיבות בבית? נדגיש כי אינכם צריכים להיות אינסטלטורים מקצועיים על מנת לזהות רטיבות. כל בן אדם, גם ללא כל ידע מקדים, יכול לאתר רטיבות בקלות. כל מה שאתם זה קצת הכוונה על מנת שתוכלו לעשות צעדים אפקטיביים. כאלה שבסופו של יום יאפשרו לכם להכות על הברזל בעודו הוא חם. אם תתמהמהו קצת עם ההתמודדות עם הרטיבות, המצב עשוי לצאת מכלל שליטה מבלי שאתם תשימו לכך לב.

סימני רטיבות על הקיר

כאשר מחפשים אחר רטיבות בקירות, הדבר הראשון שמחפשים זה סימנים מוזרים. כל סימן מוזר על הקיר יכול להעיד על הימצאותה של רטיבות באזור כזה או אחר. לרוב סימני הרטיבות הם סימנים שחורים על הקיר, סימנים שאינכם יכולים להסביר אותם. המשמעות היא שאם מצאתם סימנים מוזרים על הקיר, זה מיד אמור להדליק לכם נורה אדומה. הסימנים האלה אמורים להיות הפרמטר שבזכותו תוכלו לאתר את הרטיבות עוד לפני שהיא גורמת נזק.

מבצעים בדיקה תקופתית

לעיתים יהיה לכם מאוד קשה למצוא את סימני הרטיבות השונים בבית. בחלק מהמקרים תצטרכו להיות מאוד זהירים, ולא לקחת החלטות פזיזות. בסופו של יום התקווה שלכם היא לאתר את הרטיבות עוד לפני שהיא גורמת לנזק. איך תוכל לעשות את זה? על ידי בדיקה תקופתית של מצב הצנרת. איש המקצוע שמבצע את הבדיקה, יכול לספק לכם גם שירותי ייבוש תת רצפתי בבית. המשמעות היא שתמיד תוכלו לאתר את הרטיבות עוד לפני שהיא מביאה לנזק.

חשבון מים גבוה במיוחד

יכולים להיות חודשים מסוימים שבהם צריכת המים של תגדל במידה הגיונית. אך אם יצא לכם לקבל חשבון מים מוגזם ללא כל הצדקה, יכול להיות כי ישנה רטיבות. הרטיבות כאמור נוצרת מנזילה, ונזילה יכולה להביא לחשבון מים גבוה. לכן אסור לכם שלא לבחון לעומק את חשבון המים שאותו אתם מקבלים בכל חודש. יתרה מכך יהיה עליכם להשוואת אותו עם כל החשבונות האחרונים שקיבלתם. כך תוכל ולראות כי מדובר על חשבון הגיוני בהתאם למצב.

קרדיט: PEXELS

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה