אטרקציות אוכל, דת ותרבות בבנגקוק

אטרקציות אוכל, דת ותרבות בבנגקוק

טסים לבנגקוק בקרוב? ובכן, עיר הבירה של תאילנד היא אחת הערים הגדולות באסיה, בנגקוק נחשבת לאחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בקרב ישראלים ותיירים מכל קצוות תבל. העיר מציעה שפע אטרקציות ואתרים תיירותיים, חוויה קולינרית מרגשת ויוצאת דופן, מקדשים מפוארים עם נזירים, פולחן דתי מרתק, שווקים ססגוניים ותרבות עשירה ומעניינת.

שער הכניסה האווירי לתאילנד

שדה התעופה הבינלאומי של בנגקוק הוא אחד העמוסים בעולם, הוא מהווה את שער הכניסה הראשי למדינה. טיסות לבנגקוק יוצאות מדי יום, וניתן לרכוש טיסה ישירה, צ'רטר וטיסות עם עצירת ביניים.

בנגקוק היא עיר של ניגודים, היא מציעה שילוב מרתק וייחודי בין ישן לחדש. במהלך החופשה והשהות בעיר כדאי לבקר באתרי החובה כגון מקדש ואט פרה קיאו, מקדש השחר, רחוב קאו סאן, ארמון המלך, שוק הלילה, המוזיאון הלאומי, פארק לומפיני והשוק הצף.

אטרקציות בתחום התרבות

בבנגקוק יש קהילה סינית גדולה, אחת האטרקציות בעיר היא סיור בצ'יינה טאון, הרובע הסיני הממוקם במרכז העיר ובו רחובות צפופים, סואנים ועמוסים בהמוני אדם בגלל החנויות והדוכנים הרבים. לחובבי התרבות כדאי לבדוק טרם הטיסה איזה אירועים מתקיימים בעיר במהלך החופשה.

בין האטרקציות המלהיבות והאותנטיות ביותר לתיירים – פסטיבל ראש השנה הסיני בבנגקוק.

זהו מצעד ענק עם המוני סינים בתלבושות מסורתיות היוצאים בתהלוכה מדהימה עם ריקודים, מוסיקה, מופעי פולקלור מעניינים, זיקוקים מרהיבים ותחפושות מקוריות. הפסטיבל מתחיל בסוף חודש ינואר.

בנוסף, מומלץ לבקר במוזיאון הלאומי הנמצא במרחק הליכה קצרה מארמון המלך. זהו מוזיאון מרשים ובו תצוגות קבועות ומתחלפות, שלל פריטי אמנות מתקופות שונות ואוסף מדהים של כלי נגינה אותנטיים מכל האזור. כתובת: Na Phra That.

אטרקציות בתחום הדת

רוב תושבי תאילנד, כ-94% מסך התושבים, הם בודהיסטים. לדת יש תפקיד מרכזי בחיי התושבים, ובבנגקוק יש מקדשים רבים בהם מתגוררים נזירים המקפידים על חיים צנועים. הדת מהווה חלק בלתי נפרד גם מהשלטון, ולנזירים תפקיד מרכזי בהנהגת התושבים ובהתוויית החיים הרוחניים והחברתיים.

במהלך החופשה בבנגקוק מומלץ לבקר במקדש השחר הממוקם על הגדה המערבית של הנהר Chao Phraya. קירות המקדש מעוטרים בפסיפסים, הפגודה המרכזית מתנשאת לגובה 79 מ', וניתן לצפות מקרוב בחיי הנזירים במקום ולקבל הסברים על דת הבודהיזם. כתובת: Arun Amarin Road.

כמו כן, אין לוותר על ביקור במקדש הבודהה השוכב הנקרא Wat Pho, זהו המקדש הגדול והעתיק ביותר בעיר. המקדש ידוע בפסל עצום המימדים של בודהה המצופה בזהב ומשובץ בפנינים. פסל הבודהה השוכב מגיע לגובה של  15 מ' ואורכו 46 מ'. המקדש החשוב משמש גם כמרכז חינוך, יש בו ספרייה גדולה וניתן ללמוד מציורי הקיר על הדת ועל מגוון נושאים נוספים. כתובת: Maharat Road, Phra Nakorn District.

אטרקציות בתחום האוכל

בנגקוק ידועה בשווקי האוכל הרבים ובמסעדות המעולות, בכל פינה יש דוכני מזון המציעים שלל מנות טעימות מהמטבח המקומי. לחובבי האוכל והקולינריה, בנגקוק נחשבת לגן עדן, כדאי להשתתף בקורס בישול תאילנדי באחד מבתי הספר בעיר, וכמובן לבלות במסעדות הטובות ולא לוותר על דוכני האוכל ברחובות.

שוק האוכל המומלץ בבנגקוק נקרא או-טו-קו (שוק איגוד האיכרים), השוק פועל בסופי שבוע ומומלץ לטעום מנות תאילנדיות מסורתיות באזור הפוד קארט שבלב השוק הססגוני.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה