אורטודנט ילדים מומלץ

אורטודנט ילדים מומלץ

כהורים לילדים אנחנו רוצים לוודא שהם מקבלים את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. כמובן שגם כאשר מטופל בטיפול ליישור שיניים, בו הילד או הילדה צריכים לפגוש ברופא באופן קבוע לטובת בדיקה וטיפול במכשור האורתודנטי, נרצה שהילדים שלנו יקבלו את הטיפול הטוב ביותר וגם את היחס הטוב ביותר.  ילדים הם רגישים ונוטים לפחד מרופאי השיניים על כן כאשר אתם מחפשים אורתודנט מומלץ לילדים, בדקו המלצות לא רק על טיב הטיפול אלא גם על היחס והגישה של הרופא כלפיי הילדים.

באיזה גיל מומלץ לעשות יישור שיניים?

ההמלצה להתחיל בטיפול של יישור שיניים היא לרוב מיד לאחר שבקעו רוב השיניים הקבועות, ורק ואף עדיף להתחיל כאשר בקעו כל השיניים הקבועות למעט השיניים הטוחנות, על מנת לקצר את משך הטיפול ולהשיג את התוצאה האופטימלית שגם תוכל להישמר לאורך זמן.

כמו כן חשוב מאוד להתחיל בטיפול אך ורק כאשר אפשר לסמוך על הילד שיקפיד על היגיינת הפה ועל צחצוח מוקפד של השיניים, זאת משום שלאורך הטיפול האורתודנטי מורכב מכשור בפה שמקשה על הצחצוח והשמירה על ההיגיינה, מה שיכול לגרום לנזקים רבים כמו עששות (חורים בשיניים), דלקות חניכיים חמורות ועוד. לא נרצה להתחיל טיפול שמטרתו לסדר את הסגר של הפה ולשפר את המראה האסתטי של השיניים, ובדרך לפגוע בבריאות השן וחלל הפה.

במקרים מסוימים צריך להתחיל בטיפול האורתודנטי אצל ילדים בגילאי 8-9 בעוד הם נמצאים בשלבים הראשונים של התחלופה בין שיני החלב לשיניים הקבועות. מצבים אלה קורים בעקבות בעיות דנטליות חריגות המחייבות טיפול כמו שיניים בולטות מאוד, בעיות סגר (סגר צלבי קדמי או אחורי) ומצבים בעיתיים אחרים נוספים הגורמים לבעיות אסתטיות או לפגמים תפקודיים.

מה יתרום להשגת תוצאה טובה בטיפול האורתודנטי?

טיב התוצאה של הטיפול ליישור שיניים מושפע בעיקר משלושה גורמים והם שיתוף הפעולה מצד המטופל, התגובה הביולוגית של השיניים הטיפול וגם הקצב והכיוון של גדילת הפנים. כמובן שהרופא מומחה ויודע לחזות ולתכנן את תהליך הטיפול בהתאם לגיל הילד ולמצב הפה והשיניים, וכך ליצור תכנית טיפול אופטימלית להשגת תוצאה יפהפייה.

מעבר לאחריות של הרופא על תוצאות הטיפול, יש גם את הצד של שיתוף הפעולה מצד המטופל חשוב מאוד לטובת השמירה על היגיינת הפה, הרכבת הפלטה במהלך הטיפול ואחריו בהתאם להוראות שנותן הרופא, טיפול במכשור האורתודנטי כנדרש, וכן הקפדה על הביקורים אצל הרופא בהתאם לתוכנית הטיפול. במקרים בהם המטופל לא שומר על ניקוי קפדני של השיניים, לא מקפיד ללכת לטיפולי שיננית, לא מצחצח כראוי עם מברשת שיניים מתאימה משחה ומי פה מתאימים ולא שומר על בריאות החניכיים לאורך זמן (כיוון שלרוב הטיפול האורתודנטי הוא טיפול ממושך) ייתכן שהאורתודנט ייאלץ לעצור את הטיפול כדי למנוע נזק לבריאות הפה של המטופל.

לכן חשוב מאוד שהילדים יהיו מוכנים נפשית ויהיו אחראיים מספיק לקראת טיפול של יישור שיניים. האחריות האישית של הילד בשמירה על היגיינת הפה היא חלק בלתי נפרד מהצלחת הטיפול ובהתקדמותו.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה