איך להגדיל את המכירות בעסק

איך להגדיל את המכירות בעסק

בעידן התחרותי של היום בעלי עסקים רבים נאבקים על מקומם בשוק ועל הגדלת הכנסות ותזרים מזומנים. חשוב למצוא בידול לעסק, להשקיע בשיווק ובפרסום שעובד וכן לדאוג למעקב וניהול אפקטיבי של מערך המכירות – הכוח המניע של ההצלחה העסקית.

מחפשים דרכים חדשות או אחרות כיצד לעשות זאת? לפניכם מספר טיפים להגדלת כמות ושווי המכירות:

גיוס אנשי מכירות מקצועיים

ההון האנושי בעל השפעה רבה על תפקוד של מערך המכירות. חשוב לגייס אנשי מכירות עם הוכחות בשטח או להשקיע בהכשרתם על מנת שידעו כיצד למכור נכון את המותג ויעשו זאת בדרך הטובה ביותר. חשוב ללוות אותם גם בשטח ולתמוך בהם בזמן מכירה כולל סימולציות מקדימות וניהול מו"מ ויצירת תסריטי שיחה למכירה טובה יותר וכן ניתוח של הנתונים לאותו חודש וכמובן לתגמל אותם בהתאם על הצלחה במכירות.

הכנת תכנית מכירות

חשוב מאוד להחליט מה למכור, מתי למכור, איך למכור ולמי למכור. כלומר, לעבוד עם תכנית מכירות מסודרת. לבחור מוצרים שכדאי למכור בהתאם לביקוש או לעונתיות, לבחור אנשי מכירות ספציפיים ושיטות מכירות למכירה של אותם מוצרים או שירותים – בטלפון, באינטרנט, דרך B2B וכן לפלח ולסמן קהל יעד שעתיד להתעניין באותם מוצרים.

לעקוב אחר סטטוס המכירות

חשוב שכל איש מכירות יהיה שותף לניהול מאורגן של מערך המכירות כך שתהיה מערכת שתאפשר לו להזין נתונים ולבצע מעקב צמוד על כל לקוח ומכירה. למשל, אילו מוצרים נמכרו, מי רכש אותם, היכן עובדת המכירה בתהליך (הלקוח קיבל מידע אך טרם החזיר תשובה).
בדרך זו, גם אנשי המכירות עצמם יכולים להציע הצעות אחד לשני וגם מנהל מערך המכירות יודע היכן דברים עומדים ולייעץ או להניע לפעולה בהתאם.

כדי לא לשכוח להחזיר טלפון ללקוח מתעניין וכדומה, חשוב שהמערכת כמו מערכת לניהול מכירות – פייפדרייב תאפשר תזמון התראות אוטומטי עם תזכורות למשימות שונות שיש לבצע במועד מסוים.

ניתוח המכירות – לחלץ נתונים מעניינים

המעקב כשלעצמו חיוני להצלחה, אבל לא פחות חשובה ממנו היא הדרך להגיע לשם. כדי לעשות זאת, יש לנתח את נתוני המכירות של אותו חודש, רבעון, שנה ולהשוות את הנתונים לשנים קודמות על מנת להבין מה בעצם השתנה: מהעדפות של צרכנים דרך כניסת מתחרים לשוק.

תוכלו לגבש אסטרטגיית מכירה נכונה יותר. הנחות בלעדיות, שילוח אקספרס תוך 48 שעות וכל טכניקה שלדעתכם תשדרג את מערך המכירות.

אין ספק שהכרות מעמיקה עם נטיות והעדפות הצרכן תאפשר לכם להציע לו מוצרים בהתאמה אישית ולהגדיל את סך המכירות. ניתן להפוך את הצרכנים לשגרירים של המותג ולתגמל אותם בעמלה על "חבר מביא חבר" או על תכנית שותפים.
חשבו על דיוורים פרסונאליים הנושאים את שמם וכן על ערוצי מכירה חדשים כמו ערוץ טלגרם במובייל או קמפיין חדשני.
בכל מקרה, אל תשכחו להצטייד במערכת מכירות שתאפשר לכם לנהל את מערך המכירות, להקצות סמכויות, לייצר סיעור מוחות בין סוכנים ולחץ תובנות לדרכי פעולה אפקטיביות.

לקריאה נוספת על פייפדרייב – מערכת CRM לניהול מכירות לחצו כאן.

תמונה: דודו ציזנר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה