דו"ח שביעות הרצון 2017:
68% מהתושבים נהנים לגור בחדרה
תושבי חדרה מרוצים משירותי העירייה, מתנגדים להקמת שדה תעופה, נהנים מהפסטיבלים ואקו פארק ומפרגנים במיוחד למוקד העירוני
עלייה ניכרת בשביעות רצון תושבי חדרה מפעילויות העירייה, כך עולה מהסקר השנתי שעורכת העירייה מדי חודש דצמבר לסיכום שנת הפעילות.
68% מהתושבים דיווחו כי הם נהנים לגור בחדרה לעומת 62% אשתקד ו-32% דיווחו כי אינם מרוצים מהמגורים בעיר לעומת 38% בשנה שעברה. 65% מהתושבים גאים לגור בחדרה לעומת 60% בשנה שעברה.
הסקר בחן גם את עמדות התושבים ביחס למאבקים המרכזיים שמנהלת העירייה בשנה האחרונה, בין היתר נגד רצונה של הממשלה להקים שדה תעופה במזרח העיר, נגד המפחמות ברשות הפלסטינית שפוגעות באיכות הסביבה ובאיכות החיים של תושבי חדרה וכן הדרישה להרחבת מחלף אולגה שעליה הובילה השנה העירייה מאבק ציבורי. התושבים נתנו רוח גבית חד משמעית וברורה למהלכים שמבצעת העירייה. 77% מתנגדים ליוזמת הממשלה להקים שדה תעופה, 90% תומכים במאבק נגד המפחמות ו-95% תומכים בדרישת העירייה להרחבת מחלף אולגה, 65% תומכים ביוזמת הממשלה לגבי שכונה חדשה במזרח חדרה (הותמ"ל).
החלק המרכזי בסקר עסק גם השנה כבכל שנה בשביעות רצון התושבים משירותי העירייה, וגם
בחלק זה נרשם שיפור משמעותי ולמעשה, תוצאות שיא ביחס לכל סקרי שביעות הרצון שביצעה העירייה.
55% מהתושבים דיווחו כי הם מרוצים או מאוד מרוצים משירותי העירייה לעומת 48% בלבד בשנה שעברה, 73% דיווחו כי הם מרוצים משירותי המוקד העירוני 106, 43% דיווחו כי הם שבעי רצון מחזות העיר (לעומת 41% בשנה שעברה), 40% מרוצים מפיתוח התשתיות והכבישים בעיר (לעומת 34% בשנה שעברה) ו-45% הביעו שביעות רצון מחיי התרבות והפנאי בעיר לעומת 23% בלבד בשנה שעברה. גם מערכת החינוך העירונית זכתה לאחוזי שביעות רצון מרשימים של 67%.
88% מהתושבים הביעו שביעות רצון מהפארקים העירוניים ובראשם האקו פארק לעומת 12% בלבד שאינם מרוצים. 70% מהתושבים הביעו שביעות רצון מפסטיבל בום בוקס, פסטיבל האביב ופסטיבל קסם ברחובות חדרה.
53% מהתושבים ציינו כי הם פנו לעירייה בשנה החולפת, מתוכם 76% ציינו כי פנו למוקד העירוני,
14% לקבלת קהל במשרדי העירייה והיתר עשו שימוש בעמודי הפייסבוק והאפליקציה העירונית.
צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה: "כשיזמתי בסוף שנתי הראשונה כראש העיר את סקר שביעות רצון התושבים יצאתי מנקודת הנחה שחלק מהתוצאות יאתגרו את העירייה ויגרמו לנו לפעול בכל דרך אפשרית כדי להשתפר ולהעניק לתושבים שירות טוב יותר. כך צריכה לפעול עירייה. לשמחתי, משנה לשנה אני רואה כיצד המדיניות שאנחנו מובילים והדרך שבה היא מיושמת על ידי עובדי העירייה זוכה לתמיכה ואפילו לפרגון גדול מצד התושבים. יותר מכל דבר אחר, אני גאה באחוזי שביעות הרצון משירותי העירייה לתושב שהולכים וגדלים משנה לשנה. ברוב המקרים התושבים פוגשים את העירייה דרך העובדים המסורים שלנו – במוקד העירוני, במערכת החינוך, בתחזוקה ובניקיון, בקבלת הקהל ובפיקוח העירוני. למעלה מ-1,000 עובדי עירייה שהם הפנים של עיריית חדרה באופן יומיומי ובכל שנה מחדש זוכים עובדי העירייה ושירותי העירייה לציונים גבוהים יותר. זו ההוכחה הניצחת לכך שעובדי עיריית חדרה פועלים לטובת הציבור בהשקעה, במאמץ ולשמחתי – עם תוצאות. אני מרוצה מאוד מאחוזי המודעות והתמיכה של הציבור במאבקים הגדולים שאנחנו מנהלים על איכות חיינו – לא להקמת שדה תעופה, כן לסגירת המפחמות והכי חשוב – המאבק להרחבת מחלף אולגה. התושבים מגבים אותנו וערים לפעילות בנושא. אני כמובן מאוד נהנה לראות את אחוזי שביעות הרצון מהפארקים, במיוחד האקו פארק, מהפסטיבלים הנפלאים שמארגנות החברה לתרבות הפנאי והחברה לתיירות והנושא שהכי קרוב ללבי הוא כמובן גאוות התושבים לגור בחדרה, זו הייתה ההבטחה הראשונה שלי כשהתייצבתי מול הבוחרים. הבטחתי להחזיר את הגאווה לעיר. ערב הבחירות ב-2013 בסקר שערכנו אחוזי הגאווה למגורים בעיר עמדו על 32% בלבד והיום 63% מהתושבים גאים לגור בחדרה ואני גאה ב – 100% מהתושבים שלנו ומעובדי העירייה שלנו".