תשלום חידוש רישיון רכב

תשלום חידוש רישיון רכב

רוב הרכבים בישראל, עוברים מבחן רישוי {טסט} אחת לשנה. מבחן רישוי לרכב, הינו בתאריך קבוע כפי שרשום על רישיון הרכב. מומלץ לבדוק את הרכב במוסך, על מנת שתוכלו לעבור את מבחן הרישוי השנתי לרכב ללא תקלות. יש לבצע תשלום חידוש רישיון רכב בדואר ומשם להגיע בתאריך הנקוב למכוני הרישוי המורשים בעיר מגוריכם. יש לציין, כי ישנם רכבים שהם  יוצאים מין הכלל כגון רכבים חדשים אשר יחויבו במבחן הרישוי רק לאחר שלוש שנים שהם נמצאים על הכביש. מדובר על רכב פרטי בלבד. רכב ישן שהוא מעל ל-15 שנה על הכביש, או רכב אספנות יעבור טסט אחת לחצי שנה.

למעשה, אגרת הרישוי נחשבת למס לכל דבר ועניין והיא מכניסה למדינה סכום של 6 מיליארד ₪ לקופת המדינה בכל שנה. מטרת האגרה, הינה לוודא כי ישנם רכבים שעברו את המבחן השנתי והם כשירים לנסיעה על הכביש.  יש לדעת, כי כובה האגרה, תלויה בסוג הרכב כגון שנת הייצור והמחיר. קחו לדוגמא כאשר הרכב הינו חדש יותר, גובה ו של תשלום חידוש רישיון רכב יהיה גבוה יותר.

אגרת הרישוי בישראל גבוהה בהרבה משאר המדינות בעולם

יש לציין, כי תשלום חידוש רישיון רכב או למעשה אגרת הרישוי, הינה מהגבוהות בעולם, בהשוואה לשאר המדינות. למשל במדינות שונות באירופה התשלום של אגרת הרישוי, נע בין 170- 270 ₪ וישנן מדינות שאגרת הרישוי משולמת אחת לשנתיים כמו באיטליה או באנגליה. בישראל אחד הדברים המרגיזים ביותר הינו הוצאה כספית כה גדולה, אשר  מגיעה לסכום של עד 2,000 ₪. המחיר אינו כולל את הבול שיש להדביק על שמשת הרכב הקדמית אשר עולה 125 ₪ יותר.

במידה ולא קיבלתם בדואר את תשלום חידוש רישיון רכב, תוכלו להגיע למשרד הדואר עם רישיון הרכב הישן, לשלם ולקבל רישיון רכב חדש אשר עימו תגיעו לנכון ברישוי הקרוב אליכם לביצוע המבחן השנתי של הרכב.

הרכב לא עבר את מבחן הרישוי- מה עושים?

במידה ויתגלו ליקויים ברכב כאשר הוא נמצא בבדיקה השנתית של מבחן הרישוי, תקבלו ארכה של 7 ימים לצורך תיקון התקלה. את התיקון יש לבצע במוסך ולהראות קבלות  ואישור על תיקון הרכב. יש לצרף את הקבלה על תשלום התיקון במוסך. ישנם מקרים חמורים יותר, כמו ליקויים חמורים אשר התגלו ברכב. במקרים חריגים אלה, תופיע חותמת על אגרת הרישוי השנתית שבה יהיה רשום "לגרירה בלבד". רק לאחר המבחן החוזר ובמידה ויתוקנו הליקויים החמורים, ניתן יהיה לנהוג שוב ברכב וזאת, לאחר חותמת של מכון הרישוי.

החלפתם מנוע ברכב או ביצעתם בו שינויים? יש לקבל אישור ממשרד הרישוי

אם במידה והחלפתם מנוע ברכב, או שבוצעו בו שינויים מהותיים, כגון שינוי צבע, עליכם לקבל אישור מראש ממשרד הרישוי מטעם הבוחן הטכני במשרד הרישוי המחוזי.יש לפנות למשרד הרישוי, לצורך קבלת רישיון רכב חדש, כאשר השינויים בו עודכנו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה