תעשייה ישראלית, תעשייה בתנופה.

תעשייה ישראלית, תעשייה בתנופה.

תנועה של מוצרים, אנשים וחלומות.

בתחום התעשיה הישראלית קיימים קרוב ל- 12,000 מפעלים הנחלקים לתחומים רבים ומגווונים. תחומי הייצור העיקריים הם: טקסטיל, אנרגיה, כימיקלים, פלסטיקה, פרמצבטיקה, אלקטרוניקה, תוכנה, מזון והתעשיות הביטחוניות על סוגיהן השונים.

תעשייה ענפה ומגוונת משמעותה חוסן כלכלי למדינה ואחוזי העסקה גבוהים בקרב האוכלוסיה הכללית. מחקרים רבים שנערכו בנושא מצביעים על כך שבעת שהתעשייה נדרשת לכושר ייצור מוגבר (כגון: פרוייקט לאומי או מלחמה) כלכלתה של מדינה פורחת ומשגשגת. קצב ההתקדמות הטכנולוגי המקומי מאיץ והפערים החברתיים הולכים ומצטמצמים. כלכלה ענפה ויצרנית המספקת לא רק את השוק המקומי אלא גם מדינות אחרות מוסיפה ערך רב לאוכלוסיה המקומית בשל התלות של אוכלוסיה נוספת בכושר הייצור שלה והתרומה להגדלת התפוקה.

בכל סוגי התעשיות תלויים המפעלים בתנועתן הערה של חברות שונות הפועלות בתחום המקצועי של הובלות למפעלים. חומרי ייצור מגיעים אל המפעל, ומוצרים המסופקים ללקוחות וצרכנים בכיוון הנגדי, תלויים בקווי אספקה ושינוע סדירים הפועלים מסביב לשעון שבעה ימים בשבוע ובכל ימות השנה. הובלות למפעלים לרוב כרוכות בשינוע סחורות ומוצרים מצד אחד של המדינה אל צידה השני ולפעמים גם אל מדינות נוספות. כל זאת בדרך האויר הים והיבשה.
כשצריך להזיז הר של דברים

אלפי טונות של חומרי גלם ומוצרים נעים במחול מתואם היטב בין היצרנים, לספקים ולמשווקים. לעוסקים בתחום מרכזי שליטה ובקרה מהמתקדמים ביותר.

לא במקרה הובלות למפעלים נחשב לאחד התחומים היוקרתיים יותר של חברות השינוע המקומיות. בתחום שבו מעל 80,000 כלי רכב מסחריים פועלים יומם וליל הרווח המתווסף יכול ואף מגיע לסכומים נכבדים. אך עם זאת מוטלת אחריות כבדה ביותר על אותם חברות לבצע את השינוע ביעילות מירבית. טעות קלה בתזמון עלולה לעלות ליצרן סכומי עתק ולפעמים אף עלולה לגרום לביטולה של עסקה משמעותית.

דיוק ותזמון נכון של תנועת הרכבים יכול לעשות את ההבדל בשוק התחרותי הגלובלי העכשווי. 

בטחון ובטיחות מעל הכל

כבר כיום ידוע שעורק התנועה הראשי נסמך בעיקרו על משאיות. רכבות אינן לוקחות עדיין חלק משמעותי בשינוע סחורות ממפעלים בינוניים ונדרשת עוד תקופת ארוכה עד שמשרד הכלכלה ומשרד התחבורה יחליטו לתקצב תכניות לפיתוח מסילות מאזורי  תעשייה במזרחה ובדרומה של המדינה. מנהל מפעל פעם אמר ״ללא הנהג יציב לא נמכור ברבים״. הוא התכוון לאחריות האדירה המוטלת על אותם נהגים של חברות ההובלה, נהגי משאיות ברובם שמשנעים לפעמים סחורה במיליונים על גבי רכב באורך 20 מטרים, מחזיקים את לב ליבה של התעשיה על גבם. החשיבות הזו מקבלת נופח משמעותי ביותר כשמדובר במדינה שבה הכבישים צפופים ונהגים רבים אינם שומרים על חוקי הכביש המקובלים. על הנהגים מוטלת האחריות לא רק לעצמם ולמידת הריכוז והעייפות שלהם אלא גם לזמן התגובה שלהם לנוכח התנהלותם של אחרים בסביבתם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה