שנת פעילות מוצלחת למית"ר "נירים"

שנת פעילות מוצלחת למית"ר "נירים"

באירוע מרגש ורב משתתפים צוין סיום שנת הפעילות תשע"ח של מית"ר "נירים", הפועל במסגרת אגף הרווחה של עיריית חדרה

בטקס מרגש צוין סיום שנת הפעילות תשע"ח של מית"ר "נירים", הפועל באמצעות מחלקת הנוער באגף הרווחה של עיריית חדרה. מסיבת סיום השנה כללה הצגת תוצרי החניכים וחלוקת תעודות מקצועיות לכ-20 בני נוער אשר סיימו קורסים מקצועיים שונים: ספרות, DJ, וקורס שוקולטיירים צעירים המתקיים במסגרת שיתוף הפעולה עם עמותת "גוונים של מתוק".

אירוע הסיום היה רב משתתפים וכלל בני נוער, משפחות ואורחים רבים, ביניהם מנהלת אגף הרווחה בעירייה זיוה היימברג, משפחת קריצ'מן, נציגים מעמותת "נירים", נציגים מעמותת "ידידי המפתנ"ים והמית"רים", פיקוח משרד הרווחה, ועשרות רבות של שותפים עירוניים.

האירוע כלל קטעי שירה של בני נוער, הורים שעלו לשאת דברים אודות התהליך המרגש שבנם או בתם עברו במית"ר, ולבסוף עלה אחד הנערים, בן 16, וסיפר על התהליך שהוא עצמו עבר.

הערב נחתם בפרידה מ-6 בוגרים שממשיכים את דרכם למסגרות חוץ, גיוס לצה"ל ושירות לאומי.

בטרם צאתם מהאירוע קיבל כל אורח שי צנוע בדמות ורדי שוקולד שהוכנו במיזם השוקולד.

עמותת "נירים" הוקמה לזכרו של ניר קריצ'מן, לוחם שייטת בן חדרה שנפל בפעילות מבצעית בשנת 2002. המשפחה וחבריו לשייטת החליטו להנציחו באמצעות עמותת "נירים" שמטרתה להוות מסגרת אלטרנטיבית לנערים שנפלטו מהמסגרות המסורתיות.

מית"ר "נירים" בחדרה, בניהולו של שלומי פורקוש, הינו מודל ייחודי בשילוב עמותת "נירים בשכונות", המשמש מרכז יום תומך רב תחומי, המפוקח וממומן עלידי השרות לשיקום נוער במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף עם עיריית חדרה. המית"ר מהווה כלי התערבות ייחודי, הנמצא על רצף השירותים הטיפוליים של אגף הרווחה בעיר לבני נוער על רצף הסיכון. מתן מענה רב ממדי לבני נוער, תוך שילוב מרבי של תשומות כלל המערכות הקהילתיות (המשפחה, שירותי טיפול, חינוך, בריאות, פנאי ותעסוקה), כפי שניתן במית"ר "נירים", משמש רשת ביטחון קהילתית, לקראת החזרתם של בני הנוער למערכות משלבות בקהילה.

בערב לסיום שנת הפעילות תשע"ח נשאה דברים מנהלת אגף הרווחה, זיוה היימברג, אשר שיבחה את הנהלת העיר על הרוח הגבית וההשקעה האדירה במשאבים ובכוח אדם ראוי ואיכותי עבור בני הנוער בעיר חדרה.

מנהלת מחלקת הנוער ורדה ביטון ביקשה להודות לצוות המסור של המית"ר על עשייה בלתי פוסקת סביב השעות בדרכים יצירתיות, חדשניות המותאמות לצרכי הנוער כיום וציינה את המספרה הפועלת במקום, אולפן ההקלטות, מרחב ההשכלה שמאפשר לימודי ליבה לבני הנוער, וכמובן מרחב שטח "נירים" המוציא ימי שטח, גיחות ומסעות.

בסיום הערב הודה מנהל מית"ר "נירים" שלומי פורקוש למשפחות הרבות שפינו זמן יקר וכיבדו בנוכחותם, וכמובן את עשרות השותפים הרבים שתרמו להצלחת הפעילות בשנה החולפת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה