שמות לבנות מהמקורות

שמות לבנות מהמקורות

היכרות עם התנ"ך יכולה לסייע להורים שמתלבטים בין שמות מהמקורות. גם אתם חולקים דילמה דומה? הנה המשמעות מאחורי השמות הנפוצים ואלו שפחות.

הרבה הורים בוחרים להשתמש במקורות ההלכה היהודית כהשראה לבחירת שמות לבנות. על אף הפופולאריות של שמות מן הסוג הזה, מדובר בתופעה חדשה יחסית שגם מתכתבת עם תנועות פמיניסטית. במילים אחרות, עד לפני מספר שנים התרגלו הורים להיעזר במקורות רק כדי למצוא שמות לבנים זכרים – אך כיום לגיטימי לגמרי לעשות זאת גם עבור שמות לבנות.

בבחירת שמות לבנות יש כמה קריטריונים שבהם ניתן להיעזר על מנת לבצע סינון גס וראשוני. קודם כל, הכי חשוב ששני ההורים יסכימו לא רק על מקור ההשראה אלא גם על השם. בשביל זה צריכים ההורים לתאם עמדות ולקבוע סדר עדיפויות. בנוסף, רצוי להחליט האם לבחור שם בינלאומי לבנות או ללכת על שם מקומי בלבד. כמובן שלכל אפשרות יתרונות וחסרונות ואין שם שמתאים לכולן, אך אלו בדיוק הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול.

מה עומד מאחורי השמות הנפוצים?

הפתרון של הורים שרוצים למצוא שמות לבנות מהמקורות הוא להתחיל את החיפוש עם אופציות נפוצות. השם אביטל למשל מוזכר כבר בספר שמואל כאחת מנשותיו של המלך דוד, אך הוא גם מייצג את החיבור בין המילים אבי וטל. לעומת זאת, השם אסתר לא פחות נפוץ ושכיח, נהנה מהילה בינלאומית ומייצג את אחת הדמויות הנשיות הבולטות במקרא.

עוד שם שמגיע מהתנ"ך ומתאים לבנים ולבנות כאחד יכול להיות אריאל. לשם אריאל יש משמעות אדירה ביהדות גם עבור מי שלא מגדיר את עצמו כמסורתי, ובאותה הזדמנות כדאי להזכיר שמדובר באחד הכינויים של העיר ירושלים במקרא. בנוסף למשמעות המקראית שנובע מצמד המילים ארי ו-אל, המילה אריאל מבטאת בין היתר את החוזק של האל והיא מתארת את החלק הבהיר ביותר של הירח.

שם קלאסי אחר שעולה בקנה אחד עם החזון של הורים שמחפשים שמות לבנות מהמקורות הוא כמובן חנה. קשה לתאר את רשימת השמות לבנות בלי להזכיר את חנה, אמו של שמואל ואחת משבע הנביאות היחידות שמוזכרות בתנ"ך. המקור של השם חנה הוא במילים חן ו-ה' ולכן הוא מבטא קרבה לאל ולמוסדות הדת והמסורת.

שמות מהמקרא אבל מחוץ לקופסא

ההיצע הגדול של שמות מהמקרא כולל גם כאלה שנחשבים יצירתיים יותר. כאן אפשר להזכיר את השם אליאורה שמהווה צירוף של המילים אלי ו-אורה ובשפת התנ"ך מזוהה עם שמחה בגלל הפסוק "ליהודים הייתה אורה ושמחה" ממגילת אסתר.

לבסוף, יש כמובן את השם תקומה שמופיע כמו שהוא בתנ"ך ומסמל עמידה מול מצבי קושי ומשבר. אם ההורים רוצים, הם יכולים לבחור בשם הזה כדי להציב רף גבוה לילדה וליהנות מערך נומרולוגי 2 שמתאפיין ביחסי אנוש מצוינים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה