שילוט לעסקים תכנון ועיצוב לשנת 2020

שילוט לעסקים תכנון ועיצוב לשנת 2020

בעלי עסקים מתעלמים לעתים קרובות מחשיבותו של שלט בעיצוב ׳בלתי נשכח׳, כדי ללכוד את עיני הלקוחות. העובדה היא שהשילוט עוזר להניע את הלקוחות לכיוון העסק. אם השלט, התלוי בתוך החנות או בחוץ, מעוצב באופן אטרקטיבי, אנשים יימשכו אליו מיד. אחר כך אולי גם ירצו להכיר את העסק המיוצג על ידי השלט.

היום, עסקים רבים מבינים כי שילוט לעסקים יכול לתפוס את תשומת ליבם של אנשים לעסק ולחברה. למעשה, מחקרים מראים כי עיצוב מרשים של שילוט המתאים לשנת 2020, הוא דרך שיווקית טובה שיכולה לגרום ללקוחות פוטנציאליים להבחין בעסק, מתוך שאר העסקים מסביב.

אחד המחקרים גילה כיצד לקוחות מתוודעים לעסק מקומי:

  • 35% ראו את השלט כשעברו לידו
  • 29% הכירו את העסק מאז ומתמיד
  • 14% שמעו על העסק מפה לאוזן
  • 10% התוודעו לעסק מתוך פרסום
  • השאר – הכירו את העסק בדרכים אחרות, או לא ידעו כיצד זה קרה

לפי מחקר זה, רוב האנשים מבחינים בעסק מקומי כשהם רואים אל השלט שלו כשהם חולפים באזור. זה מלמד על החשיבות הרבה של הצבת שלט אטרקטיבי ומעוצב נכון, בצד הדרך או במקום אסטרטגי בתוך העסק.

פעמים רבות, אנשים שלא הייתה להם שום כוונה להיכנס לחנות, עושים זאת לאחר ששמו לב לשילוט ׳המהפנט׳, וביצעו רכישה. השילוט צריך להיות חלק מהתכנית השיווקית הכוללת של העסק.

טיפים מרכזיים לעיצוב שילוט בלתי נשכח שמושך תשומת לב

  1. בחרו בזהירות את צבעי השילוט

לבחירה בצבעי השילוט יש תפקיד מפתח ביצירת שלט בעיצוב ייחודי ובלתי נשכח. החשיבות של הצבע בעיצובים הגרפיים ברורה מאליה – רובנו משייכים באופן מידי את הצבע האדום לחברת קוקה קולה, ואת הצהוב למקדונלד׳ס.

כשמדובר בשלטים בגודל קטן יותר, עדיף להשתמש בצבעים שכל אחד יוכל להבחין בהם במהירות. לדוגמה:

  • אנשים נוטים לגלות את הצבע האדום באופן מידי.
  • צבע בהיר מאפשר לתפוס את העין באותו רגע ממש.

בעת תכנון שילוט בלתי נשכח לצרכי מיתוג ושיווק, חשוב גם לתת את הדעת לפסיכולוגיה של הצבעים.

אמנם, אתם רוצים לתכנן שלט מותאם לשנת 2020, יחד עם זאת, כדאי להימנע משימוש בצבעים אופנתיים. קחו בחשבון שצבע אטרקטיבי וטרנדי היום, עשוי להתחלף מחר בטרנד חדש. אתם בטח לא רוצים לעצב מחדש את השילוט של העסק מדי שנה בשנה.

לכן, בעת יצירת שילוט סטטי לעסק שלכם קחו בחשבון גם את תוחלת החיים של העיצוב, והשתמשו בצבעים שייראו לעין באופן מידי ויגדירו היטב את המותג שלכם.

  1. הפכו את השילוט לקריא

השילוט העסקי שלכם מתחרה עם עיצובים גרפיים רבים אחרים, בתוך העסק ומחוצה לו, על תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים. לכן, המסר שיופיע על השלט חייב להגיע לקהל הרחב לאחר מבט חטוף בלבד.

דרך בטוחה לגרום לציבור לקלוט את המסר שמעביר השלט היא ליצור עיצוב עם ניגודיות. כאשר שני אלמנטים בעיצוב מייצרים אפקט מנוגד, זה יכול לתפוס את מבטם של העוברים ושבים. לכן, הניגודיות היא גורם עיקרי שמשפיע על יצירת שלט מרתק.

טריקים ליצירת ניגודיות אם גוון השלט שלכם דהוי או עמום:

  • לחזק את הכיתוב על ידי הדגשת קווי המתאר, או יצירת צל כלשהו סביב הכיתוב שבקדמת השלט.
  • לשרטט קו גבול עבה מסביב לטקסט כדי לשפר את היכולת לקרוא את הטקסט במהירות ובקלות.
  1. להשתמש באותיות גדולות יותר.

חשוב שהקהל הרחב יוכל לקרוא את הטקסט על השלט גם ממרחק רב. אם לא, לא תצליחו להשיג את מטרת העיצוב. כדי להבטיח שלט קל לקריאה מהירה, מומלץ להשתמש באותיות גדולות יותר.

אחד מכללי האצבע הוא שעדיף להגדיל את גובה האות בכ-2.5 סנטימטרים, לכול מרחק של כ-3 מטרים. המשמעות היא שכדי שהשלט ייראה בבירור ממרחק של כ-30 מטרים, האותיות צריכות להיות בגודל של כ-25 סנטימטרים.

גם השימוש בגופן הנכון משפיע על היכולת לקרוא את השלט בחטף מרחוק. לגופנים השונים יש השפעה שונה על נוחות הקריאה. לדוגמה, אם סגנון הגופן מסולסל ומעוטר מדי, אנשים עשויים להתקשות לקרוא אותו ממרחק. עדיף לבחור בגופן נקי וברור, שיוכל גם להגדיר את אישיות המותג שלכם.

המאמר נכתב באדיבות גבע שילוט לעסקים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה