שאיבת שומן ללא ניתוח – האם זה אפשרי?

שאיבת שומן ללא ניתוח – האם זה אפשרי?

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שלרוב מוותרים עליו מהחשש להתמודד אל מול זמני ההחלמה והתהליך הפולשני. בנוסף ההליך פותר לרוב מקרים של משקל עודף ולא מקרים ממוקדים של מאגרי שומן מינוריים שמפריעים למטופל רק מבחינה אסתטית. שאיבת שומן היא בעצם ניתוח שבמהלכו חותכים פתחים קטנים בגוף ומחדירים צינורות אל תאי השומן במטרה לשאוב אותם החוצה מהגוף. למזלנו היום בשוק האסתטיקה המודרני קיימים סוגי טיפולים חדשים שעונים על הצורך בשאיבת שומן ללא ניתוח למטרות הסרת תאי שומן ספציפיים.

שאיבת שומן ללא ניתוח

אז אומנם הטיפול נקרא שאיבת שומן ללא ניתוח, אך ההליך עצמו לא מערב את פעולת השאיבה כלל. הטיפול עצמו מבוסס על כך שמדענים גילו שתאי השומן מגיבים בעוצמה לשינויי טמפרטורה שלא פוגעים בעור. מה שאומר שההליך של שאיבת שומן ללא ניתוח הוא בכלל המסה בחום או הקפאה בקור של תאי השומן ופירוק שלהם ובמרבית סוגי הטיפול הם יוצאים בצורה פיזיולוגית טבעית מהגוף, ללא צורך בשאיבה או עירוב של חתכים בעור.

התהליך עצמו נותן מענה לאנשים שמעוניינים להיפטר מתאי שומן עיקשים שלא מסרבים להיעלם דרך טיפול באמצעים אחרים כמו ספורט ותזונה מאוזנת. מה שאומר שהטיפול מתבצע במוקדים ספציפיים בגוף שמפריעים למטופל מבחינה אסתטית ומאפשר להיפטר ממצבורי השומן באזור המטופל. הטיפול הוא בעצם הצרת היקפים בשיטה שהיא לא פולשנית, לא הליך כירורגי, לא מצריכה זמני החלמה ארוכים וחשש מזיהומים ואפשר לבצע אותה כמעט בכל אזורי הגוף.

שיטות הטיפול

כדי לבצע שאיבת שומן ללא ניתוח, יש שתי שיטות עיקריות בתחום וכל אחת מהן משרתת את אותה המטרה, להמית את תאי השומן הלא רצויים בגוף ולהיפטר מהם בהליך טבעי ולא פולשני.

המסת שומן – שיטה זו נעזרת בסוגי מכשירים שונים המפיקים חום בטמפרטורות גבוהות בעזרת לייזר או גלי רדיו, מתמקדים בתאי השומן וממיתים אותו. חשוב לציין שהתהליך לא פוגע בעור והוא חל רק על שכבות השומן. בהמסת שומן רוב הטכניקות נותנות למערכת כלי הלימפה לעבוד ולהפריש את תאי השומן המתים בצורה טבעית מהגוף, למעט שיטה אחד שמשתמשת בצינורית דקיקה בשם קנולה כדי לשאוב את תאי השומן המתים כבר במעמד הטיפול. בהמסת שומן משתמשים כדי להפחית שומן באזור הבטן, בזרועות, ובסנטר.

הקפאת שומן – שיטה זו משתמשת במכשיר שמפיק קור בטמפרטורות שמתחת לאפס, לרוב בין מינוס 6 למינוס 10, ומפרקת את תאי השומן עד שהם מתים. המטפל מצמיד את ידיות המכשיר לאזור המטופל ושולט על עוצמות הקור שיוצאות ממנו, הטיפול מתבצע על גבי העור כאשר בין המכשיר לעור מונחת חתיכת בד מיוחדת ששומרת על העור ללא פגיעות ובעצם עובדת רק על שכבות השומן. תאי השומן שמתפרקים עוברים תהליך מטבולי בגוף בעזרת מערכת הלימפה ומופרשים מהגוף בצורה טבעית וללא התערבות כירורגית. שיטה זו מתאימה להקפאת שומן באזורים כמו זרועות, חזה, ירכיים ובטן.

תוצאות הטיפול ומחירים

תוצאות הטיפול של המסת שומן יתחילו להראות את עצמן כבר לאחר ארבעה שבועות אך כדי לראות תוצאות סופיות תצטרכו להמתין לפחות 12 שבועות מיום הטיפול. המחיר לטיפול המסת שומן נע בין 500 ₪ לטיפול אחד, לבין 11,000 ₪ לסדרת טיפולים ותלוי בסוג הטיפול וסוג המכשיר שבוחרים וכמובן באזור הטיפול ובגודל שלו.

תוצאות הטיפול של הקפאת שומן יתחילו להופיע לאחר 3-4 שבועות, כאשר התוצאה הסופית תגיע לאחר 4-6 חודשים. המחיר לטיפול הקפאת שומן הוא בסביבות 4800 ₪ לטיפול ומשתנה מקליניקה לקליניקה ובהתאם לאזור הטיפול והגודל שלו.

המאמר נכתב באדיבות צוות Dream Body – האתר היחיד שמרכז את כל מה שחשוב לדעת על הקפאה והמסת שומן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה