רישיון סקיפר כי בא לי לחיות באמת

רישיון סקיפר כי בא לי לחיות באמת

אם יש בכם את האהבה הזו לים, לשוט בסירה, להרגיש את הרוח והגלים, את המים מתיזים ומרססים לכל כיוון – אתם פשוט מאוהבים. אין מה לעשות, תיכנעו להרגשה המתוקה הזו, וקחו את היוזמה ללמוד את מה שעושה לכם טוב.

רישיון סקיפרים הינו הצעד הראשון אל תחושת החופש הנפלאה הזו, אבל זה לא אומר שזה צעד נטול מחויבות רצינית ואחריות אישית משמעותית. אחרי הכול, רישיון סקיפר הוא רישיון לכל דבר, וכמו שתרצו לנהוג באופן בטוח ברכב שלכם, כך תרצו גם להשיט את כלי השיט שלכם באופן בטוח ואחראי – גם אם בשביל הכיף!

מה לומדים בעצם בקורס סקיפרים?

אם בחרת ללמוד לרישיון סקיפר, אתם צריכים למצוא בית ספר לשייט מקצועי ואחראי אשר ייתן לכם את מלוא המידע והניסיון הראשוני הנדרשים על מנת להוציא את הרישיון. אבל זה בפני עצמו רק מה שחייבים, יש גם את מה שצריכים בשביל לשרוד ולהצליח לתפקד בשטח ימי, ובשביל זה חשוב לבחור בבית ספר לשייט אשר מלמד אתכם כהכנה לשטח עצמו, ולא רק כדי לעבור את המבחן לרישוי בהצלחה.

באופן כללי, החומר הנלמד במסגרת קורס סקיפרים כולל נושאים קריטיים כגון מכונות, ימאות, ניווט מכשירים, ניווט חופי, ועוד. אלו הם קורסים אשר מלמדים אותם אנשי שטח, רצוי בוגרי קורס חובלים מחיל הים, אנשים עם ניסיון בהדרכה, ניסיון בשטח, וגם לא מעט התמודדות עם מצבים לא פשוטים הדורשים יצירתיות והבנה מעמיקה של התכלס.

ישנם בתי ספר אשר מציעים את הלימודים הללו באופן מעשי יותר, אחרים בחדרי לימוד. ישנם גם כאלו אשר עושים זאת באופן משולב בין השטח, כיתת הלימוד, ואפילו שיעורים מצולמים בווידאו שתוכלו לראות בזמנכם החופשי שוב ושוב. בסופו של דבר, רישיון הסקיפר הוא אולי המטרה, אבל הלימודים הם העבודה המשמעותית שתכין אתכם גם להוצאת הרישיון וגם למה שיקרה אחרי זה – ההתמודדות עם השטח.

איך מתחילים ללמוד לקורס סקיפרים?

אפשר לגשת ללמוד בכל בית ספר שתבחרו, בין אם באשדוד, חיפה והצפון, או הרצליה למשל. ואפשר גם להתחיל ללמוד לקורס סקיפרים מהבית, דרך האינטרנט. רצוי כמובן להתחיל להרגיש את השטח כמה שיותר מוקדם, לרדת אל הים עם המדריך של בית הספר הנבחר, ולהתחיל להרגישה מה זה אומר להשיט כלי שייט.

זכרו דבר חשוב – רישיון סקיפרים אינו תקף רק לישראל. למעשה, עם רישיון זה תוכלו להשיט כלי שייט שונים גם בחו"ל. זה אומר שלא כל שטח הוא כמו שאנחנו מכירים כאן בחופים שלנו, וחשוב להכיר במהלך הלימודים גם את ההתמודדות עם מצבים שאנחנו פחות מכירים כאן בישראל. את זה לא כל כך קל ללמוד רק דרך המחשב, ולכן הבחירה בבית ספר המציע לכם לימודים משולבים – זו כנראה הבחירה הטובה ביותר.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה