ריצוף גרניט פורצלן: הכוכב של עיצוב הבית

ריצוף גרניט פורצלן: הכוכב של עיצוב הבית

מחפשים בנרות ריצוף או חיפוי איכותיים ועמידים במיוחד? אריחי גרניט פורצלן משדרגים כל חלל, ומקנים לו טאץ' אקסקלוסיבי במחיר שפוי. הנה כל מה שלא ידעתם על אריחי החרסינה המבוקשים ביותר בתחום העיצוב.

כאשר מדובר באריחים לחיפוי רצפות – ככל שהאריח גדול יותר (פאה של 60 סנטימטרים ומעלה), כך גדול הסיכוי שהוא עשוי מפורצלן. חשוב לזכור כי זהו חומר עמיד יותר בהשוואה לאריחי קרמיקה אחרים. אריחים במידות גדולות דורשים בדיוק את החוזק הקיים בפורצלן, מה שהופך אותו לא רק לפונקציונלי אלא גם לעמיד במיוחד.

מאיפה הגיע השם גרניט פורצלן?

ככל הנראה מדובר במהלך שיווקי, שמטרתו הייתה לזווג בין הביטוי "גרניט" לביטוי "פורצלן". מכיוון שגרניט היא אבן חזקה ועמידה ביותר, היא זווגה עם הביטוי פורצלן או חרסינה רק לשם מתן דגש על עמידות החומר. בפועל אין שום אבן גרניט באריחי גרניט פורצלן. קצת מאכזב, אבל זה לא מוריד מאיכותו ומיוקרתו של המוצר.

ריצוף גרניט פורצלן ניתן להדביק ישירות על גבי ריצוף קיים, הוא אינו דורש עבודות תחזוקה מיוחדות (למעט ניקוי בסיסי מדי פעם), ובנוסף הוא מגיע במגוון רחב מאוד של צבעים, גדלים ודוגמאות. יכולת עמידותו העיקרית היא בפני רטיבות וכתמים, ואין זה פלא שהוא משמש כמעט בכל אספקט של עיצוב הבית. למרות זאת, חיסרון בולט של אריחי הפורצלן הוא שכל שריטה, מכה או שבר נראים מיידית על גבי האריח.

סוגי אריחים מפורצלן

הלכה למעשה, אריחי הקרמיקה כולם מגיעים בשתי אפשרויות עיקריות – מזוגגים ולא-מזוגגים. בכל אחת מהאפשרויות הללו מופיעים סוגי גימורים שונים – מלוטש לחלוטין, מלוטש חלקית, מט, רוסטיק ועוד.

אריחי הפורצלן מגיעים במבחר סוגים, כגון:

  • גרניט פורצלן דמוי פרקט
  • גרניט פורצלן לפטו / מבריק או מבריק למחצה (Lappatto)
  • גרניט פורצלן דמוי אבן
  • גרניט פורצלן דמוי שיש
  • ועוד

מהם השימושים למרצפות גרניט פורצלן?

קיימים שני שימושים עיקריים – ריצוף וחיפוי. כאשר מדובר בריצוף האריחים אמורים להיות עמידים יותר, מן הסתם, מכיוון שמופעל עליהם לחץ גדול יותר לאורך זמן רב. במקרים מעין אלה יש חשיבות רבה לעמידות בפני שחיקה, חוזק שבירה, מניעת החלקה, חומרי ההדבקה ועוד. כאשר מדובר באריחים למטרות חיפוי, הדגש ניתן בעיקר על חומרי ההדבקה שאמורים להחזיק את האריחים במקומם.

טווח המחירים של גרניט פורצלן רחב מאוד, וניתן להיעזר במחירון יצחק לוי כדי לקבל מושג על מחירי הפורצלן הנהוגים בשוק. המעוניינים להעמיק בנושא אריחי קרמיקה ופורצלן, יכולים לעשות זאת במדריך לריצוף באתר הילרון, היורד לפרטים ולרזולוציות דקות מן הדק.

מכיוון שיש כל כך הרבה אפשרויות, הן מבחינת סוגי האריחים והן מבחינת החומרים הנלווים ושיטות העבודה התקניות, רצוי להתייעץ עם מומחים בנושא כדי לקבל את המוצר הטוב ביותר לצרכים שלכם – פרטיים, עסקיים, ארגוניים, מוסדיים ועוד.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה