רחוב חדש בחדרה: ילדי תימן החטופים

רחוב חדש בחדרה: ילדי תימן החטופים

בעקבות החלטתה של עיריית חדרה הוצב השלט המכריז על רחוב "ילדי תימן החטופים", להנצחת אחת הפרשות העגומות בתולדות המדינה

 

בחדרה הוצב השלט המכריז על רחוב "ילדי תימן החטופים", ובכך הפכה עיריית חדרה לרשות המקומית הראשונה שהחליטה ואף יישמה קריאת רחוב על-שם אחת הפרשות העגומות בתולדות ישראל. בקריאת הרחוב מעניקה העירייה הכרה עירונית בילדים החטופים ומשפחותיהם.

על-פי המלצת ועדת השמות העירונית הוענק השם "ילדי תימן החטופים" לדרך הרכבת, הכביש המוביל אל תחנת רכבת מערב ואל יער חדרה, שם נחגגת מדי שנה התימונה המסורתית של יוצאי תימן.

כזכור, ההחלטה על קריאת הרחוב התקבלה בעקבות בקשה שהגיש ארגון "ילדי תימן" בישראל בשם רבים מהורי הילדים החטופים.

יו"ר הארגון אבנר פרחי מחדרה: "כידוע, מאות ואלפי תינוקות נחטפו בשנות ה-50 מהוריהם ונמסרו לאימוץ. מרבית התינוקות היו בני עדת תימן. ועדות החקירה שקמו גרסו שמרביתם נפטרו בתקופה שלאחר הוצאתם מחזקת הוריהם. פרשה ידועה זו, החוצה עדות בכל עם ישראל, אינה מונצחת כלל. אני חושב שכיום, לאחר 67 שנים, חובה עלינו לתקן את המעוות, ואם כבר לתקן, חשוב שזה יתחיל בעיר חדרה הקשורה לפרשה בהיבטים רבים, חלקם פורצי דרך בחשיפת הפרשה".

ועדת השמות העירונית נענתה לפנייה וקבעה כי אכן יש מקום להנציח את הפרשה ואת הילדים אשר עד היום הזה אין הוריהם יודעים מה עלה בגורלם.

בעירייה מבהירים כי, "בחדרה תושבים רבים יוצאי תימן, אשר באופן אישי עברו את הטרגדיה המטלטלת של היעלמות אחד מילדי המשפחה. הנצחת ילדי תימן החטופים היא צעד ראשון בדרך לצדק היסטורי. הגיע הזמן שכתם זה, החמור ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, ייזכר לעד, ומדינת ישראל תיקח על עצמה אחריות בדבר היעלמותם של הילדים. אנו מקווים שההכרה העירונית בפרשה, תביא הקלה מסוימת למשפחות".

מאז ההחלטה על קריאת הרחוב קיבלה עיריית חדרה שבחים רבים על היותה הרשות המקומית הראשונה שקוראת רחוב על-שם ילדי תימן החטופים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה