רחובות ע"ש מדענים בעלי שם עולמי

רחובות ע"ש מדענים בעלי שם עולמי

במתחם אנרג'י פארק הוסר הלוט משלטי רחובות הנקרעים על-שמם של מדענים יהודים, חתני פרס נובל ופרס ישראל, ביניהם פרופסור משה אדד מחדרה

עיריית חדרה הסירה את הלוט מעל שלטי רחובות במתחם אנרג'י פארק, הנקראים על-שמם של אנשי מדע יהודים, חתני פרס נובל ופרס ישראל. זאת על-פי החלטתה של ועדת השמות העירונית לקרוא לרחובות במתחם אנרג'י פארק בשמות מדענים יהודים בעלי שם ומוניטין בינלאומיים.

בטקס השתתפו נבחרי ציבור, וכן מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה שי ארנט-כהן, פרופסור משה אדד ובני משפחתו, ואורחים רבים נוספים.

בשלב ראשון הוענקו שמות לארבעה רחובות. המדענים שעל-שמם ייקראו רחובות במתחם אנרג'י פארק:

פרופסור אהרון צ'חנובר, ביוכימאי ישראלי, חתן פרס ישראל בחקר הביולוגיה לשנת 2003, וחתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004 ביחד עם אברהם הרשקו.

פרופסור אברהם הרשקו, ביוכימאי ישראלי, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, ביחד עם אהרן צ'חנובר ואירווין רוז.

פרופסור דן שכטמן מהטכניון, מהנדס ישראלי וחוקר מבנה החומר, זוכה פרס ישראל לפיזיקה לשנת 1998, ופרס נובל לכימיה לשנת 2011.‏

פרופסור משה אדד, חתן  פרס ישראל לקרימינולוגיה לשנת 2010. פרופסור אדד הוא מוותיקי חדרה, וקיבל את פרס ישראל על חקר הקרימינולוגיה, כאשר ועדת הפרס תיארה אותו כאחד הקרימינולוגים החשובים בישראל, המשפיע על מחקר ותיאוריה בקרימינולוגיה בארץ וגם בקהילה הקרימינולוגית הבינלאומית.

במהלך הטקס הוקרא מכתבו של פרופסור צ'חנובר, אשר שהה באות העת בחו"ל: "ברצוני  להודות לכם מקרב לב על קריאת רחוב על שמי בעיר חדרה. לצערי, בשל היעדרותי מן הארץ לרגל מחויבות קודמת, לא אוכל לקחת חלק בטקס. קריאת מקום על שם אדם בעודו בחייו איננה פשוטה ומובנת מאליה. אך אם נושא שם רחוב, הנחנך זה עתה, יוכל לשמש דוגמה לבני הדור הצעיר כדי שיראו שעשייה, תרומה ופריצת דרך היא אפשרית על מנת לשפר את חיינו כבני אנוש בארצנו ובעולם בכלל, ואוכל לשמש להם – ולו במעט – מודל לחיקוי, יתרום הרחוב הזה את תרומתו לכולנו.  תבואו על הברכה, ובאתי על החתום: פרופסור אהרון צ'חנובר, חתן  פרס נובל לכימיה לשנת 2004, הפקולטה לרפואה, הטכניון".

גם פרופסור אדד נשא ברכות ואמר דברים חמים לעושים במלאכה.

הטקס הסתיים בגזירת הסרט והסרת הלוט, ונאמר בו כי אשרי המדינה אשר אלה מדעניה, וכי קריאת הרחובות על שמם מכבדת הן אותם והן את המתחם שרחובותיו נקראים על-שמם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה