רומא מזווית אחרת – סיור בותיקן

רומא מזווית אחרת – סיור בותיקן

כאשר מדברים על ותיקן מדברים על מדינה עצמאית מדהימה המשתרעת על שטח של חצי קמ"ר בלב ליבה של רומא. הוותיקן הוא למעשה המקום שמרכז את כל הנצרות הקתולית בכל העולם. כיום מונה המקום יותר משבע מאוד אנשים אשר רובם משתייכים לדת הקתולית.

הוותיקן היא מדינה עצמאית לכל דבר והיא כוללת בתוכה מרכזי ביקור מדהימים המתחילים באמנות ואוצר גדול במיוחד- אוצר שחייב לראות. למעשה, היצירות המרהיבות המוצגות בפני לא מעט אנשים מכילות את ההיסטוריה של האמנות כחל ממיכלאנג'לו ועד רפאל וכד'.

אוהבים את רומא ולא רוצים לפספס סיור בותיקן? Tiamoroma – סוחפים אתכם לחוויה בלתי נשכחת של טיול מדהים בלב הותיקן- חוויה שאסור לפספס.

סיור בותיקן – איך ומתי זה קורה?

סיור בותיקן תמיד מתחילים במפגש ראשוני עם מדריך, לאחר שכולם מכירים את כולם יוצאים לפגוש את המוזיאין עצמו. בשלב הזה יתקבל הסבר אודות תאריך הקמת המוזיאין, רקע אודות חייהם של אפיפיורים ואז דגם מרתק של קריית הוותיקן.

כאמור, שלבי הסיור הראשוני יכללו את ההיסטוריה של הוותיקן הנחשבת מדינה – אמנם קטנה אך עדיין מדינה שחשוב שלא לפספס שום נקודה ונקודה ממנה. בהמשך ימשיך הסיור אל התצפית המדהימה של כפית פטר הקדוש ויועבר הסבר גם על הגנים המדהימים לרבות חצר האצטרובל.

תוך כדי ימשיך הסיפור המרתק אודות המוזיאין והקמתו לרבות הפסלים של לאוקון והבנים שלו ועד מסדרונות רוויות מידע וגלריות, שטחים יפים, מפות ויצירת המופת של מיכאלאנג'לו- הקאפלה עצמה.

סיור בותיקן יסתיים בביקור בכנסייה של פטר הקדוש שם יועברו הרצאות והדרכות אודות 400 שנים של היסטוריה וכן כל היצירות המדהימות ביותר. לצד היצירות יעלו גם נושאים אודות מי שמסתתר מאחוריהן – יצירות בלתי נשכחות כמו חמלה, דת וכל מה שהשפיע על אותם היוצרים במרוצת השנים.

כמו כן יסתיים הסיור בחיילי המשמר השוויצרי לרבות הסברים מדהימים אודות פועלו של ג'יאנלורנצו ברניני – האדריכל שהפיח חיים ברחבת הכנסייה באמצעות פרויקט בלתי נשכח.

כמה זמן אורך הסיור?

אורכו של סיור בותיקן יהיה כשלוש שעות לכל היותר וזה כולל בתוכו את הסיור במוזיאין, הקפלה הסיסטינית לרבות הכניסיה של פטר הקדוש. כמו בכל דבר, גם כאן חשוב להיערך מראש ולהירשם היות ורק על פי מספר של מינימום אנשים מתהווה לו סיור שכזה.

אז אם אתם מבקרים ברומא או באיטליה רצוי שתתכננו מראש את הסיורים והטיולים לרבות סיור בותיקן שאסור לוותר עליו כחלק מהחוויה. בנוסף, אם כבר הלכתם על הרעיון ההמלצה הרווחת היא לקחת את סיור הצהריים וזאת בכדי למנוע התקהלות או צפיפות בכניסה למוזיאון שהעלייה אליו לרגל גדולה מהרגיל – ובצדק!

בונים על סיור בותיקן? תנו ל TIAMO ROME להראות לכם איך מיישמים סיור באהבה.

צילום: CANVA

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה