קרן הצנחנים במוזיאון "החאן"

קרן הצנחנים במוזיאון "החאן"

מוזיאון "החאן" אירח מתנדבים מעמותת "קרן הצנחנים" ומשפחות שכולות שביקרו בחדרה וסיירו באתרי מורשת

 

מוזיאון "החאן" לתולדות חדרה אירח את נציגי משפחות שכולות שביקרו בחדרה ביוזמה של עמותת "קרן הצנחנים".

הקבוצה מנתה יותר מ-35 איש וביניהם בלטו גדי רייטר ומוקי נין נון, ממובילי פעילותם של מתנדבי העמותה למען משפחות החללים.

הקרן, אשר חבריה קוראים לעצמם "החברים של אבא", הוקמה בשנת 1987 ועוסקת בליווי וקשר אישי עם משפחות חללי חטיבת הצנחנים. חברי העמותה מלווים בהתנדבות את המשפחות במשך כל השנה, מארגנים לרווחת האלמנות והיתומים טיולים, קייטנות, הענקת מתנות בימי הולדת לכל ילד, חלוקת מלגות ועוד. בנוסף הקימה הקרן מערך מדריכים מתנדבים המלווים את הילדים מיום נפילת האב ועד הגיוס לצבא, וכן צוות מדריכים ומלווים לטיולי המשפחות.

במסגרת אחד הטיולים שהו חברי העמותה ומשפחות הנופלים במלון רמדה חדרה במשך 3 ימים וסיירו באזור, כאשר גולת הכותרת של האירוח היה ביקור באתרי מורשת בחדרה, ביניהם מוזיאון ה"חאן", בית פיינברג וגן המייסדים.

את פני האורחים קיבלו מנהלת המוזיאון דורית גורן והמדריך הוותיק יוכי משל שאף ערך עבורם סיור באהבה ובהתנדבות.

לסיור התלוותה סגנית ראש העיר והממונה על תיק שימור אתרים, חדוה יחזקאלי, אשר אמרה כי הביקור יצר קשר אמיץ בין הרשות לבין חברי הקרן, וכי בשנה הבאה תתקיים פעילות משותפת נוספת באחד מאתרי הפארקים הפרושים ברחבי העיר חדרה ובמסלול ההיסטורי של העיר.

לדברי אוצרת ומנהלת מוזיאון ה"חאן" דורית גורן, "אין ספק כי תחושת השליחות והתרוממות הרוח עטפה את כל הנוכחים בהתרגשות רבה, וכי הביקור היה חלק מתרומה לקהילה שמקיים המוזיאון לאורך כל הדרך".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה