פתוחים להצעות – מה חשוב לישראלים ברכישת רכב חדש או משומש? 

פתוחים להצעות – מה חשוב לישראלים ברכישת רכב חדש או משומש? 

הלקוח הישראלי ידוע ככזה שאינו מפחד מחידושים טכנולוגיים או ממותגים לא מוכרים, אך מה באמת הוא בודק טרם רכישת רכב חדש ואילו פרמטרים חשובים יותר עבורו? בכתבה הבאה  

אבנר דגן 

אנקדוטה ישנה מספרת על יצרני רכב בשנות ה- 80-90 שחיבבו במיוחד את הקהל הישראלי. היה זה שוק קטן ומתפתח, אבל כזה שלקוחותיו רוכשים ממנו בדרך קבע ובמספרים גדולים את הדגמים המאובזרים והיקרים מתוך ההיצע של דגם מסויים. כך יצא שבעוד שהשוק הארופאי רווה דגמים בסיסיים, כאן אצלנו נמכרו בעיקר כאלו בעלי תיבת הילוכים אוטומטית, שהיה בהם מזגן (אפילו עוד לפני שהפך לסטנדרט ולמחויב בחוק), חלונות חשמליים ועוד.  

אז נכון שהקהל הישראלי מאופיין ברכישה עדרית מסוימת, אך גם היום הוא עושה זאת מתוך מחשבה ולאחר בדיקה מעמיקה של המתרחש בשוק. הוא אף פתוח לגבי קניית רכב מליסינג או טרייד אין מהחברות השונות כמו גם מהיבואן עצמו, בתנאי שתנאי המימון יתאימו לכיסו, רמת הבטיחות תשביע את רצונו ומחיר הרכב ורמת האבזור ינצחו בהשוואה. מה עוד חשוב ללקוח הישראלי ברכישת רכב? אספנו עבורכם את הפרמטרים העיקריים. 

כיצד קונים היום רכב? 

בין אם מדובר בקנייה של רכב חדש או בכזו של משומש, שומר הישראלי על דרך אחידה, פחות או יותר. מסקר של אתר "המתכנה" עם חברת Inbound Productions עולה כי רק 29% מקוני הרכב ידעו מראש את סוג הרכב שאותו יקנו. היתר, התלבטו בין כמה מותגים (29%), ידעו מה הם רוצים אך היו פתוחים לאפשרויות נוספות (14%), היו אדישים למותג והתמקדו בצרכיהם (20%), היו חסרי ידע לחלוטין (8%) ועוד.  

פועל יוצא של נתונים אלו מרמז כי כ- 70% מקוני הרכב ניתנים להשפעה לגבי הרכב שאותו ירכשו וכי הם מוכנים להתאימו לצרכיהם. בחציון שבו נמכרו כ- 180 אלף כלי רכב חדשים ויותר מחצי מיליון העברות בעלות נעשו על רכבים משומשים, די ברור כי יש מקום רב לסקר שוק מעמיק המבוצע על כל רכב. עוד עולה מכך כי הצרכן הישראלי יעדיף ברוב המקרים קניית רכב חדש מליסינג מאחר וחברות אלו מאפשרות ללקוחותיהן התרשמות ממספר דגמים במקביל והשוואה ביניהם.  

אותה המגמה נמשכת גם במקרה של רכישת רכב משומש. בסקר שנערך על-ידי חברת Rotem ar עולה כי 41% בלבד העדיפו לרכוש רכב מאדם פרטי על פני גורם מסחרי. הסיבות לכך היו בעיקר האפשרות הניתנת על-ידי החברות להתרשם ממספר רכבים במקביל (64%), האפשרות לקבל אחריות מהמוכר (59%) ולקבל רכב לאחר בדיקה (57%). 

אז מה חשוב לישראלי בקניית רכב חדש? 

זה מספר שנים שמובן לכל כי בטיחות היא אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על הצרכן הישראלי, נתון שמקבל תוקף מסקר של עמותת "אור ירוק". 53% מהנשאלים דירגו את פרמטר הבטיחות כמשפיע ביותר, 19% נתנו את מרבית החשיבות למחיר, 17% לצריכת הדלק ו- 9% בלבד דירגו את תחום העיצוב והאבזור כחשוב ביותר עבורם. 

זאת ועוד, כדי לקבל את המושג הטוב ביותר לגבי הרכב, מתברר כי לצרכן הישראלי העדפות ברורות. מהסקר של חברת Inbound Productions עולה כי 58% מחפשים מידע על הרכב באתר של אותו מותג אך מצד שני, אינם מרוצים מאיכות המידע והיו מעדיפים טקסטים המכילים יותר מידע על פני סרטוני וידאו פרסומיים. בהתאם לכך, 45% מחפשים כתבות טקסט ומבחני דרכים, 31% נכנסים לפורומים בנושא רכבים ונתון מפתיע נוסף הוא כי 36% כלל לא ביצעו נסיעת מבחן בדגם פוטנציאלי כלשהו המופיע ברשימתם. 

מנתונים אלו עולה כי הצרכן הישראלי אכן יודע לבדוק. הוא מבדיל בין פרסומת למידע ומעוניין לקבל נתונים אובייקטיביים ככל האפשר. בין אם מדובר ברכב חדש או משומש – מליסינג, מהיבואן או מאדם פרטי, הוא עושה שימוש בכמה ערוצים ומשווה מחירים כדי לקבל את ההחלטה המשתלמת עבורו ביותר. 

ומה בנוגע להתמודדות עם שינויים בשוק? 

השנה האחרונה חשפה את העובדה שמגיפה עולמית יכולה לבוא או ללכת והצרכן הישראלי נשאר נאמן, באש ובמים, לרכבו הפרטי. לשם כך הוא ישקיע זמן וכסף, יחפש מידע על הדגם, ימתין למבצע, ככל הנראה גם יפנה לאפשרות של מימון לרכב ויקנה את הדגם המועדף עליו. כיום, עם כניסתם המסיבית של דגמים חשמליים לשוק אשר כבר מציגים נתוני מכירות גבוהים, נדמה כי הקלפים נטרפו ועל הצרכן לקחת עוד כמה פרמטרים בחשבון טרם הרכישה.  

בהתאם לכך, אם ברצונכם לרכוש רכב חדש או משומש, חשוב שתדעו כי מידע רב על כל רכב זמין עבורכם וכמעט שאין סיבה לרכוש את זה הראשון שמוצע לכם. יתרה מכך, היכרות עם שוק הרכב תוכל לסייע לכם להבין איזו קניה היא המתאימה והמשתלמת עבורכם באמת.  

בהצלחה! 

 קרדיט: Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה