פורטרט בין-דורי

פורטרט בין-דורי

סדנת צילום משותפת לבני הגיל השלישי ותלמידי חטיבת הביניים בתיכון חדרה נועדה לגשר על פערי הגילאים ולקרב בין הדורות

 

סדנת הצילום "פורטרט בין-דורי" עומדת להתחיל בחטיבת הביניים בתיכון חדרה, כפעילות משותפת שנועדה לקרב בין הדורות.

הסדנה תפגיש את בני הגיל השלישי עם תלמידים מכיתת אמנות מחטיבת הביניים, ומציעה  הזדמנות נדירה לאוכלוסייה המבוגרת ולבני הנוער להציץ זה בזה וללמוד זה את זה מבעד לעדשת המצלמה. בעזרת המצלמה ומתודת חקר חדשנית וייחודית, שפותחה במכון הישראלי לחקר ויזואלי, יוכלו המשתתפים לגעת, להתקרב, להתבונן, לשקף, למסגר, להסתכל מזוויות ראייה מיוחדות ולייצר יחד פורטרט משותף החובק שני עולמות שונים ומשקף דיאלוג בין-דורי חשוב ברמה האישית והחברתית.

הפרויקט פעל בהצלחה במספר מקומות בארץ, והצליח לייצר דיאלוגים בין-דוריים מרתקים שהוצגו בתערוכות מקומיות וזכו לקהל מבקרים גדול.

מנחות הסדנה הן סיגל הראל-מור ושיבי איסמן. הראל-מור יוזמת ומובילה פרויקטים חברתיים המשלבים תיעוד ואמנות ומעודדים הסתכלות משנה מציאות. מייסדת פרויקט ״צילום בגיל״, סדנאות צילום לבני הגיל השלישי המאפשרות עיבוד ושיקוף סיפורים דרך מצלמה. איסמן מייסדת המכון הישראלי לחקר ויזואלי ומפתחת שיטת ״לצלם סיפור״ ™, בעלת תואר שני בתקשורת ויזואלית, מורה, מנחה ומרצה בסוציולוגיה ויזואלית וחקר ויזואלי באמצעות מצלמה.

לדבריהן, "לכל אחד סיפורים שמשתנים עם הזמן, המקום והגיל. סיפורים שמלווים אותנו כל חיינו, סיפורים שאנחנו אוספים לאורך הדרך, סיפורים שנמצאים אצלנו בראש וסיפורים שמשתקפים לנו מהסובבים​ ​אותנו. אבל מה קורה כשמפגישים שני סיפורים של זמן אחר ומקום אחר, עם פער גילאים שחובק עולמות הרחוקים זה מזה מרחק של חיים שלמים? איך הם משתקפים זה בזה? היכן הם חופפים? איך נראה הפער ביניהם?​ ​וזו מהות הפורטרט הבין-דורי".

הסדנה תחל אחרי פסח (ב-11 באפריל) ותתקיים אחת לשבוע, בימי רביעי בבוקר, בחטיבת הביניים בתיכון חדרה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה