ערים בולגריות שכדאי לטוס אליהן

ערים בולגריות שכדאי לטוס אליהן

בולגריה מהווה יעד קרוב שלא כל הישראלים הספיקו להכיר. למעשה, גם מי שביקר באחת מהערים הבולגריות המרכזיות, ככל הנראה ייהנה מאוד מביקור חוזר במדינה, באחד האזורים האחרים. לבולגריה יש הרבה מה להציע לתיירים, לנופשים וגם לחובבי הטיולים הרגליים או התרבות. קבלו את הערים הבולגריות שכדאי לטוס אליהם.

ברוכים הבאים לסופיה

יתכן שאתם כאן כי רציתם לדעת יותר על טיסות לורנה. אל דאגה, גם לכך נגיע אך נרצה להתחיל מטבע הדברים בעיר שהיא המרכז התרבותי וגם התיירותי של בולגריה – סופיה הבירה. מעבר לשמה המיוחד של העיר, המייצג חוכמה ותרבות קלאסית, ניתן לראות בה הד להרבה מאוד דברים מנוגדים. העיר, שהייתה במשך שנים נתונה לשליטה סובייטית, מלאה גם אדריכלות קלאסית וגם מבנים שניכרים בעיצוב הרוסי המיושן. אבל בעיר יש הרבה מה לראות גם מעבר לכך.

סמוך לסופיה ממתין לכם הר ויטושה. זהו הר יפה שהוא גם פארק שווה ביותר. כדאי לעלות ברכבל בגלל התצפית המרהיבה. בעיר עצמה, התקרבו אל בית המרחץ העתיק ותראו פלא של ממש – בברזים הנמצאים באזור חופשי לציבור זורמים מי מעיינות חמים, בריאים שאפשר לשתות ואף למלא את הבקבוקים… אגב, שם היו התושבים בעבר נוהגים להתרחץ, לפני שהיו חדרי אמבטיה בכל בית. ואם במים עסקינן, כשאתם מטפסים על הר ויטושה, הגיעו גם למפלים ותיהנו מהנוף.

עוד בעיר, כדאי לבקר באזור של בית הפרלמנט וכן בגלריות ובמוזיאונים. כדאי לבקר בבית הכנסת היפה, הד לקהילה היהודית המקומית של העיר. מוזיאון האומנות יש שפע של שכיות חמדה. משם, כדאי להמשיך ולהסתובב במרכז העיר ולהשאיר זמן לשופינג. במדרחוב ובשווקים מגוון פריטי יד שניה, פריטים חדשים, ביגוד והכל – במחירים מאוד נוחים.

ברוכים הבאים – הגעתם לורנה

הרבה מאוד טיסות לורנה (ראו כאן) עושות דרכן לבולגריה ובצדק. העיר הזאת היא אחת הפופולריות שבמדינה והיא קורצת לתיירים וגם לבולגרים המגיעים לנופש, מחלקים אחרים של ארצם. האטרקציה הנחשבת היא כמובן החופים והטיילת המזמינים את הנופשים לבלות בכל שעות היום ואפילו בערב. שמעתם על חולות הזהב? זה ממש כאן. עוד אתר החובה המוכר ביותר לתיירים הוא ללא ספק הפארק המכונה פארק הים. זהו שטח ענקי המתמשך לאורך החופים של העיר. יש שם מגוון שבילים לטיול, צמחים ועצים וגם תצוגת חיות ובעיקר אווירה של שלווה. לילדים, אבל לא רק בשבילם, כדאי להגיע לאקווריום של העיר. יש שם אוסף עצום של דגים וחיות מים וכן תצוגות של ממצאים עתיקים שנמשו מן הים. לחובבי הארכיאולוגיה, מומלץ להקדיש זמן גם למוזיאון ארכיאולוגי ולמרחצאות הרומיים העתיקים והמרהיבים.

נופשים בבוגרס

אם כבר ביקרתם בסופיה ואולי עליתם על טיסות לורנה באחת השנים שחלפו, הגיע הזמן שתכירו גם את בורגס. עיר נמל במזרח המדינה שמושכת המוני תיירים, בעיקר צעירים. מהעיר ניתן, אם רוצים, לצאת ולטייל בסביבה, להגיע לאגמים יפים או פשוט להתפנק ולמלא את המצברים במלונות המפנקים ובחופים היפים.

גם לפלובדיב כדאי להגיע

המקום האחרון ברשימת הערים שאליהן כדאי להגיע בבולגריה זה ללא ספק פלובדיב. שווה לבקר בחלק העתיק של העיר, שנראה מרהיב ביותר. במקום ניתן למצוא מוזיאונים יפים, מסעדות טובות, גינות נאות ומוריקות. בנוסף, ניתן להגיע לעיר בתור נקודת יציאה לטיולים בחלק ההררי של בולגריה.

אם נשאר זמן, מומלץ להגיע להר רילה המפורסם. בחורף, זהו אתר סקי ראוי ביותר. בקיץ, ניתן לטייל במקום במגוון שבילים יפים ולזכות בהצצה אל אחד מהאגמים השמימיים והצלולים. רכבל חדיש יכול לקחת אתכם למעלה, אבל האמיצים עולים ברגל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה