עצות לקיץ בטוח

עצות לקיץ בטוח

היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול קוראת להורי מתבגרים להיות ערניים ונוכחים, ולהיות מבוגרים אחראים כדי לעבור את חופשת הקיץ בשלום

היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול באגף הרווחה מפרסמת עצות לקיץ בטוח וקוראת להורים לשים לב, להיות ערניים ונוכחים, וליישם את המונח "מבוגרים אחראים" במלוא המובן.

לדברי מנהלת היחידה העירונית מלי מלכין, אין זה סוד שחופשת הקיץ מזמנת התנהגות והתנהלות של יציאה מהשגרה. מלכין: "לא מעט מתבגרים מתלוננים על שעמום וחוסר מעש ומחכים ליציאות למרחבים הציבוריים, עזיבת הבית למספר ימים ואפילו שבועות לחופים קרובים ורחוקים, השתתפות במסיבות חוף, שתיית אלכוהול ושימוש בחומרים ממכרים, מפגשי נרגילות, ולעשות הכל כדי להתרחק מדמויות סמכות מפקחות. בכל שנה אנו נתקלים בתופעות קיץ חדשות שלא אחת מדירות שינה מההורים. מתבגרים נוטים לקבל החלטות עם החברים, לעתים מתוך רצון להיות מקובל, אהוב, שווה ולא חריג ולזרום עם החברה. הבעיה מתחילה בהצטיידות באביזרים וחומרים אסורים שמטרתם להגביר את הריגוש ותחושת החופש".

תפקיד ההורים ומבוגרים אחראים להכיר בעובדות ובצרכים של המתבגרים ששואפים לעצמאות ולייחודיות שלהם, אך גם לגלות עירנות ואחריות דרך ניהול שיח מקדים ולא בדרך חקירה שיפוט והרחקה. "יש לדעת לחבור ולא לחפור, ליצור שיח מקרה, לאפשר עצמאות אך לשדר נוכחות הורית. זו משימה לא פשוטה שדורשת מיומנות", אומרת מלכין.

עם הבנות המתבגרות השיח צריך להיות ישיר ומכוון לתכנים הקשורים לשמירה על גופה. יש לדבר על מצבים של קלות דעת ופיתויים, לגלות עירנות לשתיית משקאות אלכוהול שעלולים לשבש את התודעה, לשים לב לסוגי המשקאות, לשוחח על אמצעי מניעה, לדאוג שתהיינה לפחות זוג מתבגרות, להכיר את החברים ולנסות ליצור סביבה בטוחה ותומכת שתהיה במקום בשעת הצורך.

השיח עם הבנים המתבגרים צריך להיות ישיר ומכוון ליצירת גבולות של מותר ואסור, לאזן בין הצורך לריגושיים ובין איבוד שליטה, לדבר על אמצעי מניעה כהגנה, להבין שהשימוש באלכוהול ובחומרים ממכרים משפיעים על התודעה ויוצרים התנהגות מסכנת וחסרת שליטה.

תופעה מטרידה נוספת היא הנהיגה המסוכנת והמסכנת של המתבגרים על אופניים חשמליים, למרות ההסברה והאכיפה, וגם על כך צריך לשים דגש.

מלכין: "החופש מזמן חוויות ואתגרים שלא בשגרה, ומכאן הפנייה אל ההורים לגלות ערנות ונוכחות מעבר לשגרה. לדעת לשאול שאלות בזמן, לסמוך ולהזהיר, להיות הורה חברתי וקהילתי , ליצור קבוצות הורים שמסיירות במוקדי הבילוי, לדבר על המותר והאסור, והכי חשוב לסיים את החופשה בבטחה, הנאה ובתחושת סיפוק לפתיחת השנה החדשה".

הורים המעוניינים להצטרף לקבוצות הדרכה הורית, לקבוצת מתנדבי סיירת ההורים, לייעוץ והכוונה, יכולים לפנות למשרדי היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול. ניתן לפנות באמצעות דוא"ל [email protected] או טלפון: 04-6303176.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה