עיצוב גינה עם צמחי תבלין אורגניים

עיצוב גינה עם צמחי תבלין אורגניים

ישראלים רבים מקפידים כיום על אורח חיים בריא המבוסס על תזונה נכונה ופעילות גופנית. כאשר מאמצים אורח חיים בריא הגוף מקבל את כל הרכיבים החיוניים לתפקודו וכך מונעים מחלות ומשפרים את הבריאות והתחושה הכללית. לכן, לא מעט אנשים החלו לגדל ירקות אורגניים בגינת הנוי שלהם, זהו פתרון מצוין לחסוך עלויות ולשלב מגוון ירקות טריים, מרעננים ובריאים בתפריט היומי.

כדאי לדעת כי עיצוב גינות עם צמחי תבלין וירקות אורגניים מאפשר לכל אדם לגדל ירקות ללא ריסוסים וחומרי הדברה כימיים. החל משנת 2008 התוצרת החקלאית הנמכרת בשווקים מפוקחת על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ומבדיקות הנעשות על ידי המשרד עולה כי בתוצרת האורגנית יש שאריות של חומרי הדברה אסורים, לכן מי שדואג לבריאותו יכול לתכנן גינה אורגנית עם צמחי תבלין וירקות וכך לא לוקחים סיכונים מיותרים.

יתרונות של גידול צמחי תבלים וירקות בגינה הפרטית

כדי ליהנות מגינה אורגנית מניבה ומזינה יש לתכנן נכון את הגינה ולהתייחס לגורמים סביבתיים וטכניים, וכמובן לצרכים האנושיים ולמגבלות התקציב של הלקוח. בין אם יש גינה קיימת או שהלקוח נמצא לפני עיצוב גינה אורגנית – חשוב להקצות חלק מהגינה החשוף לשמש כדי לספק את התנאים הנדרשים לצמחי התבלין. גידול צמחי תבלים וירקות אורגניים מבטיח יתרונות רבים כגון:

  • חוויית בישול נפלאה עם צמחי תבלין המוסיפים טעמים וריחות עשירים לכל תבשיל וארוחה.
  • סלטים טריים מירקות משובחים וללא חומרי הדברה כימיים.
  • שמירה על הבריאות וכללי התזונה הנכונה.
  • טיפוח ותחזוקת הגינה מהווים פעילות גופנית ומסבים אושר רב לאדם.
  • מזון טרי שנקטף רגע לפני הארוחה.
  • חינוך לערכים סביבתיים עבור הילדים ופעילות משותפת מהנה ובריאה.

דגשים לטיפול ולטיפוח הגינה

כדי להפיק את מירב התועלת מגינה מעוצבת עם צמחי תבלין אורגניים חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

  • יש להקצות שטח בגינה החשוף לשמש ישירה, רוב שתילי הירקות וצמחי התבלין זקוקים לפחות ל-6 שעות שמש ביממה. מומלץ להקצות שטח במרחק בטוח מעצים כדי למנוע משורשי העצים לפלוש לגינת הירק.
  • חשוב להשביח את הקרקע, לנקות אותה היטב מפסולת בניין ולכלוכים, ויש לרכוש מצע איכותי ולדשן את הקרקע לפני השתילה.
  • כדי לזרז ולהאיץ את קצב גידול צמחי התבלין והירקות ניתן לפזר שאריות של קליפות פירות טרופיים, וניתן להשקיע במערכת דישון אוטומטית להזנה יעילה של כל צמחי הגינה.
  • מזיקים שונים נמשכים לצמחי התבלין ולירקות לכן יש להקפיד על הדברה ירוקה ואורגנית, למשל בעזרת חיפושיות המטפלות בכנימות, גידול שום המרחיק מזיקים רבים ועוד.
  • כאשר מתכננים גינה אורגנית גדולה יש להקפיד על ערוגות ברוחב 100-60 ס"מ ולתכנן שבילים ברוחב של 50 ס"מ לפחות בין הערוגות לצורך תחזוקה שוטפת וקטיף.
  • מומלץ להכין תרסיס שום להדברה טבעית של צמחי התבלין והירקות האורגניים, את התרסיס מכינים מכתישת 6-5 ראשי שום ובתוספת מים רותחים, בבקבוק עם ראש התזה. חשוב להשרות את השום במשך כשבוע ורק אז לרסס ישירות על הצמחים.

ראוי לציין כי טיוב ותיחוח הקרקע הן פעולות קריטיות להשבחת האדמה ולהצלחת הגינה. יש לרכוש כלי גינון מתאימים לסוג הקרקע וחשוב להוסיף קומפוסט איכותי ממשתלה או מתוצרת ביתית. ניתן להתקין מערכת השקיה עם טפטפות, וחשוב לוודא ניקוז יעיל ולהקפיד על מרחב גדילה בהתאם למאפייני הצמח כדי לספק לירקות ולצמחי התבלים תנאים אופטימליים לצמיחה.

תכנון מקצועי על ידי אנשי מקצוע מבטיח עיצוב גינה שופעת ובריאה עם תחזוקה מינימלית, לכן כדאי לתכנן ולעצב את הגינה בעזרת המומחים וכך חוסכים מפחי נפש ואכזבות ונהנים מאורח חיים בריא ומיתרונות רבים נוספים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה