עורך דין פלילי

עורך דין פלילי

עורך דין פלילי יכול לייצג כל מי שיש נגדו חשדות פליליים. הייצוג יכול התחיל כבר בראשית התהליך וכאשר הוא מוזמן למשטרה לצורך חקירה, כאשר הוא נעצר בעת ביצוע עבירה, בעת שמוגשת נגדו תלונה על עבירה פלילית ועוד. הייצוג יימשך ככל שיידרש וגם כאשר יוגש כתב אישום נגדו ויהיה צורך להגן עליו בבית המשפט. עורך דין פלילי ימשיך ללוות לקוח שלו שנכנס למעצר בבית כלא, זאת, כמובן, אם יתבקש על ידו או בני משפחתו. צריך לזכור כי ליווי ותמיכה חיוניים בתקופות קשות אלו.

עבירות פליליות מתבצעות בתחומים שונים. יש עבירות כלכליות שחלקן נחשבות כעבירות צווארון לבן המתבצעות על בעלי שליטה, מנהלים, בעלי מניות ועוד. חלקן גם נגועות גם במתן שוחד וטובות הנאה. יש עבירות אחרות שהם המתה, רכוש, אלימות במשפחה ועבירות אלימות אחרות של פגיעה בזולת. כל אחת מהן נעשית בנסיבות אחרות, יש במודע, בטעות, עקב מצב נפשי ו/או כלכלי קשה, מחוסר ידיעת החוק, בגלל היקלעות למצב נתון, בשל הסתבכות שנגררת ועוד. עורך דין פלילי יכול לסייע רבות בכל סיטואציה.

הוא יכול לייעץ לקראת חקירה, להקל בתנאי מעצר, או לבקש מעצר בית ועוד. לאחר החקירה החומר מגיע מהמשטרה לפרקליטות לצורך קבלת החלטה לגבי הגשת כתב אישום או הימנעות ממנו. עורך דין פלילי בעל ניסיון יכול לדון במצב זה ולבקש להגיע לעסקה לטובת לקוחו. אחת הדוגמאות היא מניעת הגשת כתב אישום והמרה לקנס. אז הוא משיג שני דברים חשובים – אי רישום פלילי, וכן, סבירות רבה לכך שהעונש יהיה קל יותר מאשר זה שייגזר עליו לאחר התדיינות בבית דין שעולה כסף רב.

כאשר מוגש כתב אישום ייצג עורך הדין את הלקוח החפץ בכך. הוא יטען טענות לטובתו, יחפש וימצא תקדימים משפטיים תומכים בו, יציג המלצות וחוות דעת חיוביות עליו וינסה, ככל  הניתן, להציג את חפותו. החוק קובע עונש מקסימאלי לכל עבירה ושופט יכול להחמיר או להקל בהתאם לחומר הראיות המוגש לפניו ובהתאם לשיקוליו השונים. זיכוי, הקלה בעונש, מאסר על תנאי ועוד הם הקלות שעשויות לסייע ללקוח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה