עורך דין נדל"ן

עורך דין נדל"ן

עסקאות נדלן הן עסקאות מורכבות מאוד ובמסגרתן עוברים כספים נכבדים מצד לצד. המורכבות שלהם נובעת בגלל הסיבה הזאת, אבל גם בגלל שיש לשלם בגינם מיסים, שיש לבדוק היטב את מהות הנכסים, לרשום אותם על שם הרוכשים ועוד. כמובן, שיש צורך לערוך הסכם מסודר בין שני הצדדים. בגלל כל האלמנטים הללו, ואחרים נוספים, החוק מחייב עריכת חוזי נדל"ן על ידי עורכי דין. משום כך, נעזרים כל הצדדים בהם.  לעיתים, אחד מייצג את שני הצדדים, ובמקרים אחרים, כל אחד נעזר באחד המייעץ אך ורק לו.  עורך דין נדל"ן מתמחה בכל הפרוצדורות הקשורות בעסקאות אלו, בבירורים לגביהם, במיסוי הכרוך וכמובן בעריכת הסכמים ומתן שירותים נוספים נלווים.

תחום רחב

תחום הנדל"ן הינו רחב וכולל אלמנטים שונים דוגמת: בנייה, השבחת קרקעות ונכסים, עסקאות מורכבות כמו פינוי בינוי,  תמ"א 38  ועוד.  המורכבות הזאת מחייבת בייעוץ מקדים וליווי צמוד של עורכי דין ומומחים אחרים בתחום. פעילותו מקיפה וכוללת בדיקות רבות. עורך דין נדל"ןבודק כל עסקה טרם הכנת החוזה. בין היתר, הוא מוודא שהנכס, אכן, רשום על שם הקונה, שאין עליו שעבודים, עיקולים וחובות אחרים. שאין בו ליקוי בנייה ועוד. את כל זה הוא בודק בטאבו, אצל החברה המשכנת, במנהל, ברשות המקומית, בועדות האזוריות לתכנון ובנייה ועוד. נזקקים לשירותיו אנשים פרטיים, וועדי בתים (במקרה של תמ"א 38 למשל), חברות ועסקים אחרים ועוד.

מיסוי ורישום

נושא המיסוי הוא חשוב ולעיתים קריטי. ויש לבדוק אותו לפני שנכנסים לכל עסקה.  עורך דין נדל"ן מתמחה בבדיקת נושא המיסוי. יש מיסים שונים כגון: מס שבח, רכישה, מיסים עירוניים, היטלי השבחה ועוד כהנה וכהנה. המיסים משתנים מעסקה אחת לשנייה, לעיתים, יש חיובים גבוהים, במקרים מסוימים אחרים קיימים פטורים, הקלות ועוד. בכל פרויקט נקבע מיסוי אחר, הוא יכול לייעץ על הדרך לביצוע העסקה כדי לחסוך במס. לחילופין, יתברר כי המיסים הם כה גבוהים שההמלצה תהיה לשקול אם כדאי לבצע את העסקה. תפקיד אחר שלו הוא רישום הנכס הנקנה על שם הרוכש ואת זאת הוא עושה בעיקר בטאבו.  לכל הפעולות הללו נדרשת אחריות רבה.

הסכם מסודר

דירות למגורים נרכשות בסכומים גבוהים, ולרוב, כאלו שנצברים בעמל של שנים. ברוב המקרים, אף נלקחות משכנתאות להשלמת הסכום המבוקש. משום כך, יש צורך לבדוק לעומק כל רכישה כזאת וליווי צמוד של עורך דין נדלן המתמחה בתחום חיונית. בהסכם אותו הוא עורך מבטיח עורך הדין את כספו של לקוחו על ידי הכנסת סעיפי התניה שונים. הוא ירשום הערות אזהרה בטאבו לטובת לקוחו, יחזיק אצלו בנאמנות כספים של המוכר על להשלמת כל התחייבויותיו כלפי הרוכש, וכן הלאה. למותר לציין כי הוא מורשה על ידי המוסדות הממשלתיים לעריכת ההסכמים ואף עורך אותם בהתאם להוראות החוק.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה