עורך דין דיני עבודה, כל הזכויות שמגיעות לכם

עורך דין דיני עבודה, כל הזכויות שמגיעות לכם

אנו מבלים זמן לא קטן מחיינו במקום העבודה שלנו. מקום העבודה הוא הרבה יותר מהמקום בו אנו מרוויחים כסף כדי להאכיל את הילדים שלנו. מדובר במקום בו אנו מבטאים את היצירתיות שלנו והיכולות שלנו. זה המקום בו נרקמות מערכות יחסים אינטימיות שמביאות אותנו לא פעם לסיטואציות מורכבות בהן השחור והלבן מתקיימים בערבוביה.

כך, מטבע הדברים, אנו עלולים לא פעם להידרדר לרגעים בהם הזכויות הן של העובד והן של המעביד לא ברורות לשני הצדדים. לא פעם נדמה לנו כי הדברים אמורים להיות ברורים וידועים אבל בפועל, כאשר אנו מתרגמים את המחשבות הללו לכדי מעשה, מתברר כי ישנם סימני שאלה רבים בתוך מערכות היחסים הללו.

לכן, לא בכדי, החליטה המדינה להתערב, בסדרה של חוקים שתפקידם הוא לעשות סדר ולתת מסגרת למערכות היחסים הללו. על מנת למנוע אי הבנות וכדי להבטיח שכל אחד מקבל את מה שמגיע לו על פי חוק.

מה תפקידו של עורך דין לענייני עבודה

עורך דין דיני עבודה הוא מי שלמד את התחום. מדובר לא סתם על עורך דין שעבר הכשרה כשם שכל עורך דין מכל תחום עובד הכשרה בצינורות המקובלים. אלא אנחנו מדברים על מי שבקיא ברזי החוקים העוסקים בכל האמור בדיני עבודה.

כך שבמידה ומי ומהצדדים מרגיש שזכויותיו לא ניתנו לו כראוי, יכול לגשת ל- עורך דין דיני עבודה ולקבל ייעוץ משפטי. במהלך הייעוץ המשפטי יבחנו האפשרויות העומדות בפניו של העובד או המעסיק. תידרשו להציג את הסיפור שלכם ועל עורך הדין יהיה להתאים בין אלו לחוקי מדינת ישראל.

חשוב לזכור כי החוק לעולם נכתב על פי המצב הקיצוני ביותר. כך שבדרך כלל העבודה של עורך דין דיני עבודה יהיה לבחון את המצב על כל צדדיו ולבדוק למה הסיטואציה דומה. שכן, מטבע הדברים אף מקרה לא יהיה דומה במלואו למקרה אחר.

האם ניתן ללכת להליך משפטי לבד

חשוב לדעת כי בית משפט הוא כמו 'רולטה רוסית'. קשה לחזות מראש מה יהיה בסופו של ההליך. זאת אומרת שגם אם תחליטו ללכת לתהליך של 'תביעות קטנות' וגם אם תחליטו ללכת על הליך משפטי מלא, תדרשו להיעזר בסבלנות ואורך רוח בעוד עורך דין דיני עבודה מוביל אתכם בצינורות הפתלתלים של מערכת המשפט.

כך שההמלצה תהיה תמיד לא ללכת להליך המורכב הזה בכוחות עצמכם. שכן בית משפט תמיד ישאף להכריע ולהגיד מה אמת ומה שקר בעוד האמת עלולה להיות מורכבת. החיים הם סיטואציה מורכבת ורק מי שמבין איך פועלת מערכת המשפט יכול לתרגם את החוויה אותה חוויתם לשפה משפטית.

אמנם מדובר בתהליך לא קל אבל עורך דין דיני עבודה יעשה את עבודתו נאמנה על מנת שתקבלו את כל המגיע לכם עלפי חוק.

צילום: CANVA PRO

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה