סעו לאט – המדריך לנהיגת חורף בטוחה

סעו לאט – המדריך לנהיגת חורף בטוחה

לא צריך להיות מומחה לנהיגה בשביל לדעת, שהתנאים בחורף הרבה יותר מסוכנים וקשים לנהיגה, מה שמוביל כמובן להרבה יותר תאונות דרכים. זה נכון בין אם מדובר בנהגים שנוסעים על מכוניות פרטיות, כלי רכב ציבוריים, רוכבי על רכב דו גלגלי וכן הולכי רגל.

בתקופת החורף אנחנו מתמודדים עם שורה של איומים בתור נהגים, החל מגשמים שהופכים את הכבישים לחלקים, ראות קשה, רוחות שמסכנות כלי רכב קטנים וכן בתקופה זו, אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר כלי רכב על הכביש, מאחר ואין אופציות אחרות, סבירות, להגיע ממקום למקום.

על מנת לנהוג בצורה זהירה ובטוחה בחורף, אנחנו צריכים לנקוט בשני צעדים, הראשון להיות זהירים על הכביש כמובן, השני, לוודא שהרכב שלנו מוכן לחורף. בהקשר זה, אנחנו צריכים להתייחס לנקודה חשובה והיא, אין זה מספיק רק להכין את הרכב לגבי פרטים מסוימים, ספציפיים, אלא חשוב גם שאנחנו נהיה מבוטחים בצורה אופטימאלית, כך שאם חס וחלילה יקרה משהו, אנחנו נקבל מענה מהיר וטוב.

לשם כך, בדיוק אנחנו צריכים לעשות ביטוח מקיף לרכב שיתאים לצרכים שלנו. ביטוח זה כולל כידוע, אפשרויות לתיקון הרכב, כולל אפשרות לקבל שירותי גרר אם חס וחלילה אנחנו נתקעים באמצע נסיעה (דבר שהוא הרבה יותר שכיח בחורף בגלל תנאי הכביש), כמו כן, אנחנו מקבלים אפשרות לבדיקות וטיפולים לרכב, החלפת צמיגים ועוד שורה של אפשרויות, אשר בחורף נגלה עד כמה הם מהותיים עבורנו.

כיצד אנחנו נכין את הרכב שלנו לקראת החורף

כאמור, על מנת שנוכל לנהוג בצורה זהירה ובטוחה בחורף, אנחנו צריכים להכין את הרכב שלנו לנסיעה בתנאים מתאימים. לשם כך עלינו לעשות מספר דברים:

ראשית, אנחנו צריכים לעשות בדיקות מקיפות לרכב לפני תחילת החורף. הכוונה היא שעלינו לבחון את מערכת ההיגוי, הבלמים והמגבים, תקינות הצמיגים ותקינות המערכת של הרכב באופן כללי. כל דבר קטן יכול להשפיע על אופי הנהיגה שלנו ולסכן אותנו. אנחנו צריכים לזכור שהכבישים בחורף חלקים, זמן התגובה קצר יותר, ועל כן אנחנו צריכים שהמערכות יהיו מסוגלות להגיב בהתאם לכל מה שקורה על הכביש.

שנית, אחת הבעיות הקשות בחורף היא ראות גרועה. זה נובע מהעובדה שיש הצטברות אדים על השמשות. על כן, רצוי להשאיר פתח קטן בחלון הרכב שיכניס אוויר ויאפשר לנו לשמור על שמשות נקיות מאדים.

בהמשך לסוגיית האדים, חשוב מאוד לנקות את השמשות, פנסים ומראות לפני כל נסיעה. שכן לא רק אדים מכסים אותם אלא גם בוץ, ענפים וכן שאריות גשם. הדבר נכון בעיקר אם אתם יוצאים מהבית או מהעבודה בשעות חשוכות. בהקשר לשעות, אסור לשכוח שעל פי חוק מנובמבר עד מרץ יש להדליק אורות כל הזמן, גם בשעות היום, בזמן נסיעה בינעירונית.

נקודה אחרונה, בזמן נהיגה בחורף, תהיו דרוכים כל הזמן, תאחזו את ההגה חזק, שכן רוחות וגשמים עלולים להסיט את הרכב שלכם בקלות ואתם עלולים לאבד שליטה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה