סיכום השנה של ועדת האכיפה העירונית

סיכום השנה של ועדת האכיפה העירונית

בישיבה של ועדת האכיפה לסיכום שנת 2017 ציין מפקד משטרת חדרה את חשיבות העבודה בשיתופי פעולה של כלל גורמי העירייה והמשטרה להעלאת צרכים ולקבלת החלטות לטיפול בנושאים שעל סדר היום

 

ועדת האכיפה העירונית ערכה ישיבה לסיכום שנת 2017, בהשתתפות גורמי ביטחון, אכיפה, חינוך, פנאי ורווחה, ובהובלת התוכנית "עיר ללא אלימות".

בישיבת הסיכום השתתפו, בין היתר, מפקד משטרת חדרה סנ"צ יגאל בן-לולו, סגן מפקד משטרת חדרה יוני שפירא, מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון, סמנכ"ל העירייה משה ביטון, מנהל אגף אכיפה וביטחון איתן כהן, מנהלת תוכנית "עיר ללא אלימות" דבורה עמר, מנהלת אגף החינוך סיגלית אציקוביץ, מפקד השיטור העירוני שי חיימוב ומנהל השיטור העירוני דותן עומסי, מנהלת המוקד העירוני אשרת סלומון, ונציגים רלוונטיים נוספים מאגפי החינוך, הרווחה, יחידת איתור הנוער, וממחלק הנוער במשטרת חדרה.

הוועדה סיכמה את הפעילות שהתבצעה בחדרה ואת ההישגים שהושגו בשנה החולפת.

בוועדה הוצגו נתוני השנה החולפת בתחום אלימות נוער, עבירות סמים, עבירות שוד, עבירות פע"ר (פשיעה עבריינית). כמו כן הוצג פרויקט מניעה המשותף למחלק הנוער של המשטרה ותוכנית "עיר ללא אלימות", במטרה לקרב את בני הנוער למשטרה, חזונה ועבודתה.

במסגרת הפעילות המניעתית נפגשה קצינת הנוער נעמי דקל עם מנהלי בתי ספר והנחתה אותם בנושא תופעת הסמים, חובת הדיווח למשטרה ודרכי הטיפול.

בישיבת הסיכום עלו יעדי 2018, ביניהם רתימת התושבים למאמץ למניעת אלימות ופשיעה; יצירת תשתיות עירוניות המסוגלות להתמודד בצורה אפקטיבית עם תופעות אלימות ופשיעה; הפעלת תוכנית "עיר ללא אלימות" כגורם מלכד ומניע יחד תהליכים עירוניים משותפים, כל זאת במטרה להעלות את  תחושת המוגנות והביטחון של התושב, וצמצום תופעות אלימות ופשיעה.

במהלך הדיון דווח כי בזכות מענה 24/7 של השיטור העירוני נרשמה ירידה משמעותית בדיווחים על גרימת רעש במקומות ציבוריים בחודשי הקיץ, יולי-אוגוסט. בנוסף, בחודשים אלו גובתה פעילות השיטור העירוני בפעילות משמר השכונה, והנתונים מצביעים על ירידה של 55 אחוזים במספר הדיווחים על מטרדי רעש.

עוד הוחלט לשים דגש על פעילות מניעתית נגד עבירות אלימות ופשיעה בקרב בני נוער, וזאת באמצעות תגבור כוח האדם שפועל ברחבי העיר בשעות הערב והלילה במטרה לאתר נערים וצעירים בסיכון ולהגברת תחושת הביטחון של התושבים. במסגרת זו ימונה מתכלל עירוני שתפקידו לסנכרן את עבודת הלילה בין כל הגורמים העירוניים והמשטרתיים, כולל משטרת חדרה, שיטור עירוני, תוכנית "עיר ללא אלימות", יחידת האיתור של אגף הרווחה, סיירת ההורים ועוד.

מנהלת תוכנית "עיר ללא אלימות", דבורה אמר בירכה את כניסתו של מפקד התחנה סנ"צ בן לולו, ואיחלה המשך שיתופי עבודה לרווחת התושבים ובני הנוער בעיר.

מפקד התחנה סנ"צ בן-לולו בירך על המפגש, וציין כי יש חשיבות רבה לעבודה בשיתופי פעולה של כלל גורמי העירייה והמשטרה, ולנוכחות נציגיהם בישיבות ועדת האכיפה להעלאת צרכים ולקבלת החלטות משותפות לטיפול בנושאים שעל סדר היום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה