סיירת ההורים מגייסת מתנדבים

סיירת ההורים מגייסת מתנדבים

סיירת ההורים "בגובה העיניים" נערכת לימי הקיץ והחופש הגדול ומגייסת הורים שיצטרפו לפעילות במוקדי המפגש והבילוי של בני הנוער

לקראת בואו של הקיץ מגייסת סיירת ההורים העירונית "בגובה העיניים" מתנדבים חדשים וקוראת להורים נוספים להצטרף לשורותיה.

מנהלת סיירת ההורים מלי מלכין קוראת להורים לבחור להיות הורה פעיל ומעורב. לדבריה, הורה שאכפת לו מבני הנוער, שמעניין אותו להצליח בתקשורת עם המתבגרים והוא מעוניין להשתלב בעשייה קהילתית ייחודית, משמעותי ומאתגרת, מוזמן להצטרף לסיירת ההורים בחדרה.

סיירת ההורים פועלת במסגרת היחידה העירונית למאבק בסמים ובאלכוהול, בניהולה של מלכין, במסגרת אגף הרווחה של עיריית חדרה ובשיתוף הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול.

סיירת ההורים הוקמה במטרה להגביר את המודעות והמעורבות של הורים ותושבים בצורך ליצור הידברות ושפה משותפת עם בני הנוער במוקדי הבילוי ובמרחבים העירוניים, תוך גיוסם של הורים מתנדבים לפעילות הסברתית בנושא מניעת השימוש בסמים אלכוהול ואלימות בקרב בני הנוער.

המתנדבים עוברים תהליך הכשרה לימודי ומעשיר הכולל מידע מקיף מאנשי מקצוע, וכן לומדים להכיר את מערך השירותים העירוניים לנוער וצעירים.

ההורים מסיירים במרכז העיר ובמרחבים העירוניים, בגנים ציבוריים ובמקומות אשר ידוע ששם יש התגודדויות של בני נוער וצעירים. עיקר הפעילות היא לאתר, להקשיב, וליצור את הדיאלוג האכפתי והמכוון "בגובה העיניים". מתנדבי הסיירת הפכו עם השנים למנוסים ביצירת תקשורת בונה ושיח עם הדור הצעיר, ובני הנוער בחדרה כבר מזהים את המתנדבים ככתובת לקשר ושיח.

כמי שעוסקים בעבודת מניעה, הפנייה להורים היא להסתכל באופן רחב ויצירתי. למשל, להחליט להיות הורים קהילתיים, ליצור באופן עצמאי סיורי הורים בגנים, להציע את חצרות הבתים והגינות למפגשי נוער ואפשר גם לצאת אליהם באופן ספונטני עם כיבוד, זה תמיד מקרב. אלה ועוד הן הצעות אפשריות ונגישות שיסייעו לעבור את הקיץ בשלום ובבטחה.

יצוין כי תקופת הקיץ והחופש הגדול מזמנים אתגרים מול ועם בני נוער וצעירים. היציאה לחופשה מחייבת את ההורים להיערך בנושא מסרים על המותר והאסור. מלכין: "היעדר מסרים והיעדר שיח על הציפיות ההדדיות נותנים לגיטימציה לחופש ללא גבולות, שלא אחת מוביל להסתבכות. ולכן, שיח מקדים יעודד התנהגות חברתית נורמטיבית ומקובלת".

היחידה למאבק בסמים ואלכוהול באגף הרווחה העירוני עומדת לרשות ההורים בייעוץ והכוונה. הורים המעוניינים להצטרף לשורות הסיירת מוזמנים ליצור קשר בטלפון 04-6303176 או בדוא"ל [email protected].

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה