סובלים מכאבי גב תחתון? נסו 7 תרגילי מים להקלה

סובלים מכאבי גב תחתון? נסו 7 תרגילי מים להקלה

כ-80 אחוזים מבני האדם יחוו כאבי גב תחתון בשלב כלשהו בחייהם, כך לפי סטטיסטיקות שפורסמו באתר קופת חולים כללית. ההגדרה לכאב גב כרוני היא כאב הנמשך מעל 12 שבועות, ויכולות להיות לו סיבות רבות – מאורח חיים יושבני (ממעיט בפעילות) וכלה בזיהום או בגידול.

הגב התחתון נושא בחלק ניכר ממשקלו של פלג הגוף העליון, ולכן הוא מועד במיוחד לבעיות. ההמלצה הגורפת כיום היא להימנע מראש מכאבי גב תחתון באמצעות פעילות גופנית, אכילה נכונה והימנעות מעישון ואלכוהול.

אבל אם כבר הגעתם למצב בו כאבי הגב לא נותנים לכם מנוח, והתרופות לא מביאות הקלה, אחד הפתרונות היעילים הוא טיפול במים. הידרותרפיה מתבצעת בסביבה מימית העוטפת את הגוף בטמפרטורה חמימה של כ-34 מעלות. לחץ המים שווה בשווה מכל כיוון בשילוב הטמפרטורה החמה, מסירים את רוב העומס מהשרירים, המפרקים והגידים בגוף – וניתן להגיע להקלה משמעותית בכאבי הגב (לצד כאבים מסוגים אחרים, יש לציין).

טיפולי הידרותרפיה לבעיות גב ניתנים במסגרת פרטית וגם דרך קופות החולים השונות; אך למי שבכל זאת מעוניין לעשות זאת בעצמו – הנה שבעה תרגילי מים לטיפול בכאבי גב, באדיבות מרכז "שי במים" להידרותרפיה ולימודי שחייה.

תרגיל 1 – הליכה במים

עמדו זקופים בבריכה כאשר כפות רגליכם ניצבות שטוחות על גבי תחתית הבריכה, ופשוט לכו קדימה, אחורה ולצדדים לאורך 100 עד 400 מטרים. בהליכה לצדדים ניתן לאחוז בשולי הבריכה לתמיכה.

תרגיל 2 – כפיפות רגליים

הישענו לאחור על גבי המים ותפסו את שולי הבריכה בזרועותיכם. כאשר אתם בתנוחה יציבה ומרבית גופכם שקוע, התחילו בסדרת כפיפות של הרגליים כלפי החזה ובחזרה עד ליישור מלא של הרגליים. עשו 3 סטים, עם 20 עד 30 חזרות בכל סט.

תרגיל 3 – סיבובי אגן

המשיכו לעמוד באותה תנוחה מתרגיל 2 – אך כעת משכו מעט את הברכיים אליכם, נעלו אותן והתחילו לסובב את האגן ימינה ושמאלה כאשר כפות הרגליים צמודות. עשו 3 סטים, עם 20 עד 30 חזרות בכל סט.

תרגיל 4 – ברכיים למרפקים

עמדו ישר בתוך המים, וקרבו כל פעם ברך אחת למעלה בהצלבה אל המרפק הנגדית לה (ברך שמאל נוגעת במרפק ימין; ברך ימין נוגעת במרפק שמאל). עשו 3 סטים, עם 20 עד 30 חזרות בכל סט.

תרגיל 5 – אצבעות רגליים לאצבעות הידיים

המשיכו לעמוד באותה תנוחה כמו בתרגיל 4, רק שהפעם הפגישו בתוך המים בין אצבעות הרגליים לאצבעות הידיים בהצלבה. עשו 3 סטים, עם 20 עד 30 חזרות בכל סט.

תרגיל 6 – עלייה וירידה

בתרגיל זה השתמשו במדרגה (סטפר) הניצבת בתחתית הבריכה, ופשוט בצעו תרגילי עלייה וירידה של רגל אחת בכל פעם, 3 סטים של 20 עד 30 חזרות בכל סט. יש לבצע זאת קדימה, אחורה ולצדדים.

תרגיל 7 – בעיטות במים

זוכרים את תנוחת ההישענות לאחור מתרגיל 2 ו-3? הישענו לאחור כשזרועותיכם פרוסות לצדדים ואוחזות בשולי הבריכה. כאשר אתם יציבים פשוט התחילו לבעוט ברגליים בתוך המים. אפשר לדמות זאת גם לנסיעה על אופניים. עשו 3 סטים, עם 20 עד 30 חזרות בכל סט.

המאמר איננו תחליף לקבלת ייעוץ וטיפול אצל אנשי מקצוע המוסמכים לכך.

צילום: pexels.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה