סהר שפע חושף סודות ההצלחה העסקית

סהר שפע חושף סודות ההצלחה העסקית

לאחרונה חשבתי להוסיף לבלוג האישי שלי מן כותרת שתיקרא: סהר שפע מספר את הסוד להצלחה עסקית. כאיש עסקים ושיווק, אני אוהב לחשוף את סודות ההצלחה העסקית שלי בניגוד לבעלי או אנשי עסקים אחרים. לי ולאחי לפני כעשר שנים, היו כבר 3 סניפים של קפה ארומה זו הייתה תקופה, אשר בה כבר תכננתי לפתוח סניף ארומה בירושלים. כאשר חזרתי מניו יורק, אני זוכר את המסקנה שסייעה לי רבות בתכנון הקונספט של רשת ארומה. למעשה כבר אז הבנתי כי אופייה של העיר הגדולה והמנטאליות שלה, שונה מהמנטאליות של עיר קטנה והשפה שהעסק צריך לדבר עם הלקוחות , צריכה להיות שפה מעוצבת על פי אופי העיר והלקוח, הוא זה שמשתנה בין מיקום למיקום. בהשראה של הרעיון הזה, כבר היה ברור לי שאני חייב לפרק את הקונספט הנוכחי לגורמים ולרענן את כל הנדרש על מנת לבצע את ההתאמות ההכרחיות.

באותה התקופה, כל הנושא של אייס קפה וקפה גרניטה היה רק בתחילתו והמוצר שהיה קיים אז בשוק, היה מן סוג של משקה אלכוהולי של רשת חדשה בכלל, כאשר משקה זה לא היה  משהו מלהיב, טעם בשמים, או שהייתה לו  דרישה מי יודע מה. יום אחד, חבר סיפר  לי שבאיזה בית קפה בהרצליה, מגישים אייס קפה מיוחד, מדובר על משקה טעים ומעניין ששווה לבדוק. אני קפצתי על ההזדמנות, נכנסתי לבית הקפה, שוחחתי מעט עם המוכרת כאשר אני מספר לה שהחבר שלי שלח אותי ושאני חייב לטעום את האייס קפה  שהם מכינים. היא שאלה אותי איזה מהם, היות וקיימים עשרות סוגים. התקשרתי לחבר והוא לא זכר איזה סוג הוא טעם אבל זכר שזה היה אייס קפה עם פולי קפה מרוסקים. נשארו בפני 3 אופציות והלכתי על שלושתן. כל מה שטעמתי היה סביר, לא מדהים ולא גרוע אבל יש לציין, כי המשקאות הללו זכורים לי לטובה. יחד עם זאת, זיהיתי פוטנציאל מדהים במשקה הזה במיוחד ללקוחות ישראליים שחיים בארץ כה חמה ואוהבים להתרענן עם משקה קר ומעיר כמו אייס קפה.

התחלתי לחקור בנושא מבחינת השיווק כיצד המשקה משגשג במדינות אחרות ומצאתי, כי משקה זה הפך להצלחה מסחררת בארה"ב, במיוחד בחוף המערבי ובאזורים החמים. פתחתי שוב את ספר השיווק המוכר שלי וקראתי על חוקי השיווק ובמיוחד בפרק שדובר על בניית עוגן  אחדד מרכזי וחזק, כאשר המטרה היא לרכז את כל האנרגיה השיווקית. זה בדיוק מה שעשיתי באייס ארומה. הטעם היה נפלא ואפשר היה כבר לצאת לדרך. ההצלחה הייתה כל כך מסחררת שאייס ארומה הפך למוצר הדגל של רשת ארומה, לשם של מותג ומוצר שובר קופות. האמת היא שכולם היו מרוצים, אני הייתי מסופק כאשר הבנתי, שזו למעשה הנוסחה המנצחת.

גם בעבודה היום,י ומית התרכזתי בבייבי שלי האייס ארומה וכל הזמן עסקתי בסוגיה כיצד לשפר את החוויה ומה אפשר להוסיף. עם השנים, כבר היו 26 סניפים של אייס ארומה. מה שהבנתי כי החיבור המוצלח בין עוגן מרכזי למותג ויחד עם טיימינג מוצלח, בם אלה שתרמו להצלחה ועלייה בביקוש של צריכת הקפה והאייס קפה בארץ ובעולם. המוצר אייס ארומה, הפך לשם דבר, עד כדי כך שגם בבתי קפה אחרים, היו מגיעים לקוחות ומקשים להזמין אייס ארומה. עד היום, אני מבין מהי כוחה של מהפכה היות וארומה ואייס ארומה  צועדות יחד עד היום יד ביד.

צילום: סהר שפע

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה