נשירת שיער לגברים – למה זה קורה?

נשירת שיער לגברים – למה זה קורה?

חווים נשירת שיער? חוששים מהתקרחות? הגעתם למקום הנכון, קבלו את כל מה שחשוב לדעת על נשירת שיער בקרב גברים.

גנטיקה

אחד מהגורמים הנפוצים להתקרחות בקרב גברים הוא גנטיקה. מה זה אומר בפועל? שאם אמא או אבא שלכם סבלו גם הם מהתקרחות או נשירת שיער, סביר להניח שזה יגיע גם אליכם. אגב, אתם ממש לא צריכים להאשים את אמא ואבא, גם הם סובלים מהתופעה בגלל ההורים שלהם מכיוון שמדובר בתופעה שעוברת בתורשה.

שינויים הורמונליים

כשאנחנו מדברים על שינויים הורמונליים, אנחנו מתכוונים להימצאות של כמויות גבוהות של האנזים רדוקטז, שהוא אחראי על הפיכת ההורמון הגברי טסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון. בכל אופן, לא נכנס כאן למושגים רפואיים מסובכים, אך נציין שאותו דיהידרוטסטוסטרון הוא זה שאחראי על זירוז תהליך ההתקרחות ובמידה וזה המצב אצלכם, סביר להניח שתחוו התקרחות.

תזונה לא נכונה

גורם נפוץ נוף להתקרחות גברית הוא חוסר בויטמינים. מה זה אומר בפועל? או שיש לכם בעיה רפואית כל שהיא, או שפשוט התזונה שלכם היא לא מספיק איכותית. סביר להניח שאתם מסתפקים במזון מהיר שאינו מכיל ויטמינים חיוניים לצמיחת השיער. במידה וזה המצב, אנחנו ממליצים לכם לחזור במהרה לתזונה נכונה. בסופו של דבר, המטרה שלכם צריכה להיות להחזיר לגוף שלכם את הויטמינים שחסרים לו. על מנת לדעת באילו ויטמינים מדובר, תוכלו לעשות בדיקות דם פשוטות.

מתח וחרדה

מצב נפשי רעוע יכול להוות גם הוא גורם לנשירת שיער גברים. ברוב המקרים, מצב נפשי של מתח וחרדה מכניס את הגוף שלנו לסוג של שוק, למלחמה והישרדות של המערכות השונות. בתוך כך, גם זקיקי השיער שלכם נחלשים וזה גורם לנשירת שיער והתקרחות. לכן, במידה ואתם חשים מצב נפשי רעוע, מומלץ מאד לגשת ולקבל טיפול נפשי. לא רק שזה יסייע לכם לחזור לתפקוד נורמלי, זה גם יסייע לכם לעכב את נשירת השיער ופשוט לא להגיע למצב של התקרחות.

מחלות

במידה ואתם סובלים ממחלות שונות כמו זיהום פטרייתי, אנמיה, בעיות בבלוטת התריס ועוד, סביר להניח שתחוו נשירת שיער כחלק מתופעות הלוואי של ההתמודדות עם המחלות הללו. בנוסף, גם אם אתם עוברים טיפולים נגד מחלת הסרטן, סביר להניח שתחוו נשירה מסיבית של שיער. במידה ואתם לא יודעים על בעיה רפואית כל שהיא ועדיין סובלים מהתקרחות, מומלץ מאד לגשת לרופא המטפל שלכם, לעשות בדיקות דם ולאתר את הגורם להתקרחות.

התנהלות לא נכונה

זה נכון שברוב המקרים בגורמים להתקרחות הם גנטיים או שינויים הורמונליים, אך גם להתנהלות שלכם יש חלק גדול בעניין. לדוגמא, במידה ואתם משתמשים בשמפו שמכיל חומרים כימיים אתם עלולים לזרז את תהליך ההתקרחות. בנוסף, אם אתם נוהגים לסרק את השיער כשהוא רטוב, סביר להניח שתחוו נשירת שיער מוגברת.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה