מתנדבי סיירת ההורים סיימו את פעילות החורף

מתנדבי סיירת ההורים סיימו את פעילות החורף

המתנדבים הציעו פעילות ייחודית במרכז הנוער העירוני, והיוו אלטרנטיבה חיובית עבור בני הנוער במקום חוסר מעש ושוטטות

 

מתנדבי סיירת ההורים חדרה "בגובה העיניים" סיימו את הפעילות הייחודית שקיימו במהלך החורף במרכז הנוער העירוני בבית רם, תוצר של שיתופי פעולה בין מחלקת הנוער בעמותת "פנאי העיר" והיחידה למאבק בסמים ואלכוהול באגף הרווחה.

מטרת הפעילות הייתה לרכז את בני הנוער במקום המציע פעילות חברתית כאלטרנטיבה לשוטטות, חוסר מעש ושעמום.

המתנדבים הגיעו אחת לשבוע בימי חמישי אל מרכז הנוער לפעילות של שעתיים שכללה מפגש עם בני הנוער והפעלת פעילויות יצירתיות מגוונות כמו הרצאות, הגנה עצמית, קעקועי גוף, קליעת צמות, משחקי קלפים, טריוויה, חידונים, מוסיקה ומשחקי שולחן. את הפעילות העבירו המתנדבים עצמם שגילו כישורים כל אחד בתחומו. בני הנוער שיתפו פעולה באופן משביע רצון, גילו עניין במגוון הפעילויות וציפו למפגש השבועי עם המתנדבים.

מנהלת סיירת ההורים מלי מלכין ציינה כי על מנת לא לבטל סיורים בגלל מזג האוויר החליטו מתנדבי סיירת הורים על סוג פעילות התנדבותית בתוך מבנה, שייתן מענה הן לנוער והן למתנדבים.

הפעילות הצליחה מאוד, ואף יש בה ערך מוסף ערכי בכך שבעצם המפגש של נער עם מתנדב מבוגר, יכול המתנדב להוות אוזן קשבת, דמות מבוגר לשיח והתייעצות ומודל לחיקוי.

רכזת הנוער בבית רם הגר שמידוף סיכמה את הפעילות באמירת תודה והוקרה למתנדבים על השקעתם ועל רוח ההתנדבות והנתינה שהביאו עימם. לדבריה, היכולת ליצור קשר חם בין הורים ובני נוער זה לא דבר מובן מאליו, וההנאה הייתה משותפת הן לנוער והן למתנדבים.

מנהלת אגף הרווחה זיוה הימברג ומנכ"ל "פנאי העיר" אייל עפגין מעודדים פעילות משותפת שבמרכזה נמצא הנוער ומברכים את המתנדבים שנרתמו לסייע בפעילות נוספת ושונה לבני הנוער.

מלי מלכין מעדכנת כי לפני הקיץ החם שמוציא את בני הנוער והצעירים לרחובות, יושבים על תכנון פעילות הקיץ למתנדבים, שתהיה אטרקטיבית גם לנוער.

מלכין מציינת כי בקרוב תיפתח קבוצת הכשרה נוספת למתנדבים שהצטרפו. ההכשרה נועדה להעשיר את המתנדב בתכנים רלוונטיים לתפקידם בתקשורת עם בני הנוער. לדבריה, "עיריית חדרה מודה למתנדבים שפועלים ללא לאות במהלך כל השנה ומכריזה על גיוס מתנדבים נוספים שרוצים להצטרף לפעילות חווייתית מאתגרת ומעשירה. ניתן ליצור קשר דרך אתר העירייה".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה