מתכונים מנצחים עם טונה מעושנת

מתכונים מנצחים עם טונה מעושנת

שימורי טונה נמצאים במזווה כמעט בכל בית בישראל. זהו דג בריא מאוד, דל שומן וללא פחמימות. לעומת זאת, הוא עשיר בחלבון ומומלץ מאוד בכל גיל. אם אתם מרגישים שקצת משעמם על הצלחת, הגיע הזמן לנסות את אחד המתוכנים המנצחים הבאים. קבלו אותם, 3 מתכונים טעימים להפליא, לא מסובכים להכנה (וטובים גם לאירוח), על בסיס טונה מעושנת. הכל בטעם מעושן באופן מעודן. כך תקפיצו לעצמכם סלט משודרג, תיהנו עם מתכון חרפרף או תלכו על המנה בסגנון המזרח הרחוק.

להקפיץ את הסלט המשודרג

נפתח את שלושת המתוכנים להיום עם דרך יוצאת מן הכלל, למנת בריאות שכוללת סלט טרי שבו מככב הדג המעושן. קחו לבבות חסה צעירה (אפשר גם כמה עלים יפים של חסה עגולה) וקצצו. הוסיפו לקערה מעט עגבנייה קצוצה, אפשר עגבניות שרי מתוקות. מוסיפים מעט תירס, לבבות ארטישוק קצוצים, מלח ופלפל, שמן זית וחומץ. מטגנים מעט שיני שום בשמן זית. לאחר ששיני השום מזהיבות, מוסיפים את הטונה מלמעלה. מערבבים היטב את כל המרכיבים. ניתן להוסיף עשבי תיבול, אם אוהבים, או מעט חרדל דיזון. מתאים מאוד להגיש לצד טוסטונים או פיתה קלויה.

מתכון חרפרף שמלהיט את הארוחה

לחובבי המנות הפיקנטיות, חרפרפות אך בלי להגזים, ניתן להלביש טונה מעושנת בלבוש חדש. לצורך הכנת המתכון דרושים 200 – 400 גרם טונה, בצל, שום, גמבה, גזר, דלעת, פלפל צילי, עגבניות, מלח ופלפל לפי הטעם, מעט סוכר. אם רוצים תוספת חריפות, ניתן להוסיף פלפלים חריפים קצוצים לפי הטעם.

כעת, מטגנים שום ובצל. מוסיפים לשמן החם את הגמבה הקצוצה, דלעת קצוצה ותבלינים. לאחר חימום קצר מוסיפים עגבניות קצוצות, שלוש או ארבע כוסות מים וכן את יתר המרכיבים מלבד הטונה. יש לבשל מספר דקות. לבסוף מוסיפים את נתחי הטונה לחימום קצר נוסף, עד שהתבשיל מתחבר. נתחי הדג קולטים את הטעמים הנפלאים ונספגים עם חרפרפות נעימה לחך. מתאים מאוד להגיש לצד מנת אורז, תפוחי אדמה מבושלים או ירקות מאודים.

טונה בסגנון המזרח הרחוק

לכל חובבי המזרח, אם ביקרתם בעבר בהודו או בתאילנד, תשמחו בוודאי לדעת שאפשר להלביש את הטונה המעושנת בלבוש אוריינטלי. לצורך הרכבת המנה תצטרכו כמה קופסאות שימורי טונה, פפריקה, קארי, חלב קוקוס, קשיו או בוטנים, עגבניות חתוכות (אפשר משימורים), בצל לבן או סגול, דלעת, בצל ירוק, תיבול נוסף לפי הטעם.

מטגנים בצל עד להזהבה. כשהבצל חם, מוסיפים למחבת דלעת קצוצה (אם צריך עוד נוזלים אפשר להוסיף מעט מים רותחים). לתבשיל נוסיף עגבניות, את חלב הקוקוס והטונה. יש לבשל עד שהתבשיל מתחבר, מומלץ לטעום תוך כדי בישול על מנת לדעת כמה תבלינים להוסיף. לפני ההגשה, בוזקים מעל חופן קשיו או בוטנים קלויים וכן בצל ירוק קצוץ לתוספת רעננות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה